با موافقت شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا
کد خبر: ۴۸۹۱|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
پس از ارسال نامه اتاق بازرگانی تهران به دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مصوبه شورای ‌عالی امنیت ملی در رابطه با ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی تمدید شد.

به گزارش ایسنا: رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ارسال نامه به محسن رضایی در خصوص درخواست تمدید مصوبه شورای امنیت ملی گفت: اعتبار این مصوبه که تا ۳۰ آبان ۱۴۰۲ بود، با موافقت شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، تمدید شد.

طبق اعلام محمود نجفی عرب -رئیس اتاق بازرگانی تهران- مهلت مصوبه ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی تمدید شد. تمدید این مصوبه در پی ارسال نامه اتاق تهران به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا صورت گرفت.

وی در نود و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش ‌خصوصی استان تهران، با اشاره به ارسال نامه اتاق تهران به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از موافقت این شورا و تمدید این مصوبه خبر داد. اتاق تهران با توجه به پایان یافتن مهلت این مصوبه در پایان آبان ماه، به محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای تمدید این مصوبه نامه نوشته بود.

رئیس فدراسیون واردات نیز روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، نسبت به احتمال رسوب کالاهای اساسی در بنادر با پایان مهلت بخشنامه ترخیص درصدی هشدار داده و گفته بود که فدراسیون واردات در نامه‌های متعدد از سران قوا خواستار کمک برای حل مشکلات رسوب کالاها در کشور شده‌ است.

گفتنی است اعتبار مصوبه ترخیص ۱۰۰ درصدی کالاهای اساسی که در ستاد مقابله با تحریم گرفته شده بود، روز ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ به پایان رسیده بود و ممکن بود موجب توقف ترخیص کامل و افزایش مدت زمان رسوب کالاهای اساسی در گمرک شود که با درخواست اتاق تهران و با تصمیم این شورا عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مدت این مصوبه تمدید شد.

 

ارسال نظر