کد خبر: ۴۹۴۲|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در جمع ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای در زورخانه شهید قاسم سلیمانی حضور یافت.

محسن رضایی با بیان اینکه این ورزش نماد اصالت ایران است و سرشار از اخلاق و معرفت و انسانیت است اظهار داشت: بسیاری از ورزشکاران باستانی از عیاران و مدافعان مردم و کشور بوده اند.

وی افزود: اشعار، ابزار و حرکات ورزش زورخانه‌ای سرشار از معنا و مفهوم و نمادی از آمادگی جهت دفاع از کشور و مردم است و بعلاوه ادب، اخلاق و آهنگ حماسی را نیز در این ورزش اصیل مشاهده می‌کنیم.

محسن رضایی خاطرنشان کرد: این ورزش نمادی از فرهنگ و تمدن ایران باستانی ما است و اگر هنر و ورزش روزی خالی از اخلاق و معرفت بشود دیگر نمی‌توان آن را هنر و ورزش ایرانی دانست و متاسفانه امروز خلاء این ورزش که نشات گرفته از ذات و فرهنگ ایرانی است، احساس می‌شود و امیدواریم چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها شاهد ترویج این ورزش باشیم.

وی ادامه داد: در کنار فن و فنون ورزشی، اخلاق و معرفت در این ورزش، روح ارزش‌های اخلاقی چون ادب، تواضع و جوانمردی را متبلور کرده است و این منش و روش باید بیش از پیش در جای جای سرزمین ایران جاری و ساری شود.

ورزش زورخانه‌ای نماد اصالت ایرانی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: باید از ظرفیت فرهنگی موجود در کشورهای منطقه و همسایه استفاده کرد و مسابقات آسیایی این ورزش را ترتیب داد تا مقدمات بین المللی شدن این ورزش فراهم شود.

محسن رضایی با تاکید بر ترویج ورزش زورخانه‌ای گفت: باید با ایجاد جذابیت و آشنا کردن نوجوانان با این ورزش و برگزاری مسابقات و ایجاد انگیزه بین ورزشکاران این رشته آن را رواج داد.

وی در پایان با اشاره به لزوم توجه مالی به این ورزش ملی گفت: باید فکری به حال اقتصاد ورزش زورخانه ای کرد و اگر گردش مالی در این ورزش به نقطه مطلوب برسد رواج آن بیشتر خواهد شد.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، ورزش
ارسال نظر