کد خبر: ۴۹۶۳|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مراسم بزرگداشت روز شهدا در شهرستان بهارستان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: محسن رضایی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: شهدا زنده‌اند و حضور دارند و تجلیل از خانواده شهدا در چنین مراسم‌هایی، اقدامی معنوی، اخلاقی و بسیار ارزشمند است و نکته مهم این است که جوانان و نوجوانان در همین مراسمات نسبت به شهدا معرفت پیدا می‌کنند و این شناخت در زندگی آنان بسیار تاثیرگذار است.

 

وی ادامه داد: آنگونه که نهضت عاشورا و امام حسین اثری عظیم و شگرف در طول قرن‌ها بر اسلام و دین نهاد، همین تاثیر را شهدا بر دنیای امروز ما می‌‌گذارند.

شهدا و رزمندگان دفاع مقدس با دستان خالی معجزه کردند

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به تاریخ جنگ‌های ۳۰۰ ساله کشور یادآور شد: طی این صده‌ها حدود ۲۵ جنگ بر ایران عزیز تحمیل شد و نیمی از سرزمین‌های ما از دست رفت، اما در دفاع مقدس رزمندگان و شهدای ما معجزه کرده و با دستانی خالی و در حالی که همه کارشناسان و خبرگان نظامی جهان مغلوب حتمی جنگ را ایران می‌دانستند، وجبی از خاک کشور را به دشمن نداده و در عوض امنیت و عزت را به ملت هدیه دادند.

 

محسن رضایی با بیان مقام عظیم‌الشان شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: درجات شهدای دفاع مقدس، همتراز با شهدای کربلا و صدر اسلام است و رمز این عظمت، لبیک آن‌ها به ولی زمانشان بود.

 

وی ادامه داد: نهال ایمان الهی که حضرت امام در دل این جوانان کاشت، در طول جنگ، تبدیل به درخت تناور معرفت، خودشناسی و خداشناسی شد و آن‌ها پشت سیم خاردارها و آتش‌های سنگین دشمن چیزی می‌دیدند و آن، نور عشق الهی بود.

شهدا و رزمندگان دفاع مقدس با دستان خالی معجزه کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از برکات انقلاب و دفاع مقدس را تولد ارزش‌های جدید دانست و گفت: برادری، فداکاری و دوری از فردیت و منیت‌ها ارزش‌هایی بودند که در پیروزی ایران در دفاع مقدس و حفظ و پیشرفت کشور در این سال‌ها موثر بوده‌اند و نباید فراموش شوند.

 

گفتنیست در پایان مراسم از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، یادواره ، شهدا ، بزرگداشت
ارسال نظر