کد خبر: ۵۰۰|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یارانه 45 هزار تومانی کنونی در دولت من همچنان پرداخت و مرحله دوم یارانه‌ها نیز به صورت درآمدی و تولیدی اعطا می‌شود.
یارانه کنونی در دولت من نیز پرداخت می‌شود/ اعطای مرحله دوم یارانه‌ها درآمدی و تولیدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم شهرستان جیرفت اظهار داشت: جیرفت کهن‌ترین، باستانی‌ترین و متمدن‌ترین شهر ایران و حتی جهان است، زیرا بیش از 7 هزار سال قدمت دارد، هر چند به دلیل بی‌توجهی به این قدمت تمدنی و فرهنگی، این شهرستان فاقد یک موزه عظیم است.

وی با بیان اینکه باید جلوی غارت این آثار باستانی گرفته می‌شد، افزود: اگر تنها با همان آثاری که از اجداد و نیاکان این شهر به جا مانده است و هم‌اکنون در موزه‌های فرانسه، انگلیس و ... وجود دارد، یک موزه احداث می‌شد، این مکان به یکی از پررفت و آمدترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌رفت.

رضایی شهرستان جیرفت را منطقه‌ای با تمدن قدیم و مظهر آثار بزرگی در گذشته ذکر و تصریح کرد: هم‌اکنون بخشی از این آثار که جزو یکی از تمدن‌های بزرگ ایران اسلامی است به جا مانده، اما قسمت اعظم آن از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی از زمان این منطقه را هند ایران می‌خواندند که نشانگر نقش مؤثر جیرفت است، ابراز داشت: اما از قبل از انقلاب اسلامی آرام آرام شهرهایی را که می‌توانست، نماد تمدن‌های بزرگ ایران باشد به حاشیه رفتند و سپس در شهرسازی‌های مهم و پیشرفت کشور به کلی این سابقه تاریخی و میراث فرهنگی نادیده گرفته شدند.

رضایی عوامل انسانی و طبیعی را در شکل‌گیری تمدن‌های بزرگ مؤثر دانست و عنوان کرد: در گذشته مردم این منطقه از نظر هوش و استعدادهای مدیریتی بسیار برتر بوده و همچنین ثروت بسیار زیادی در این منطقه تولید می‌شده که منجر به شکل‌گیری این تمدن شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه 500 شهید، یک‌هزار و 500 جانباز و 4 هزار رزمنده از این شهرستان تقدیم انقلاب شده است، گفت: این افراد در منطقه‌ای فرسنگ‌ها دورتر از جیرفت با فداکاری جان خود را کف دست گذاشته و از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند.

وی منطقه جنوب کرمان را دارای ثروت بسیار فراوان دانست و اذعان داشت: شهر جیرفت با این همه عظمت از بعد اقتصادی صاحب ندارد و به همین دلیل تاکنون نتوانسته از این ثروت عظیم استفاده کرده و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهد.

رضایی با اشاره به آفت لیموی درختان منطقه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: چطور ممکن است که در کشور سلول‌های بنیادی تولید شود، اما آفت درختان را نمی‌توان، برطرف کرد که این امر نشان دهنده، بی‌توجهی به زندگی مردم و عدم مدیریت است.

وی با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان با این منابع عظیم نسبت به گذشته هیچ تغییری نکرده است، اظهار داشت: کشاورزی سنتی دیگر در هیچ جای دنیا انجام نمی‌گیرد، بنابراین اگر مکانیزه نشود، غیراقتصادی و بدون بازدهی است.

رضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در منطقه جنوب کرمان محصولات کشاورزی به صورت خام با حدود 30 تا 40 درصد ضایعات تولید می‌شود، می‌طلبد با ایجاد صنایع تبدیلی موجب افزایش تولید و در نتیجه اشتغال صنعتی شویم.

وی بخش عظیمی از مشکلات گرانی و بیکاری را در نتیجه تبعیض، رشوه و پارتی‎بازی دانست و افزود: تا زمانی که در کشور تبعیض، رشوه و پارتی‌بازی وجود داشته و در حال افزایش باشد، مردم این منطقه نمی‎توانند به حق و حقوق خود برسند.

رضایی عنوان کرد: اطمینان داشته باشید با همت و تلاش جوانان شهرستان جیرفت به زیباترین منطقه و ثروتمندترین قطب کشاورزی دنیا تبدیل می‌شود، زیرا در یک مقطع زمانی حماسه از لوله‌های تفنگ ما در مرزها به وجود می‌آمد و اکنون در همین زمین‌های کشاورزی و دانشگاه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا بازارهای خلیج فارس را زیر سلطه خود درآوریم، ابراز داشت: اگر زمانی برسد که اکثر کالاهایی که در منطقه خلیج فارس مبادله می‌شود از منطقه جنوب کرمان باشد به یک پیروزی بزرگ دست پیدا می‌کنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: یارانه 45 هزار تومانی کنونی در دولت من همچنان پرداخت و مرحله دوم یارانه‌ها نیز به صورت درآمدی و تولیدی اعطا می‌شود.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رمز انتخاباتی خود را یا ابوالفضل (ع) خواند و اظهار داشت: امروز عده‌ای زانوی غم بغل گرفتند که نمی‌شود، معضل گرانی و بیکاری را رفع کرد، اما به این نکته مهم توجه نمی‌کنند که در کشور نیروی جوان، متخصص و کارآمد و همچنین طبیعت بسیار غنی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها تمدن‌‌های بسیار بزرگی ساخت که حتی یک فقیر در آن وجود نداشته باشد.

وی شهرها و روستاهای ایران را از نظر اقتصادی بی‌صاحب و رها شده خواند و افزود: در تمام کشور مدیریت سیاسی و امنیت وجود دارد، اما از نظر اقتصادی هیچ مدیریتی نیست که می‌طلبد، مناطق شهری و روستایی برنامه پنج ساله خود را در این زمینه تدوین کنند.

رضایی با بیان اینکه بی‌توجهی به زندگی مردم منجر به عدم مدیریت می‌شود، تصریح کرد: اگر صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی وجود نداشته باشد، هیچ بازدهی اقتصادی ندارد و در نتیجه تولید را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به دلایل اعطای یارانه سبز به محصولات کشاورزی بر اساس هشت آیتم ابراز داشت: این حرکت در راستای افزایش تولید، اشتغال و درآمد کشاورزان در دستور کار برنامه‌های آتی من قرار می‌گیرد و همچنین بیمه محصولات کشاورزی نیز بسیار مورد تأکید قرار دارد.

رضایی با بیان اینکه خرید گندم با قیمت زیر 500 تومان در سال گذشته ضربه سختی به گندم‌کاران وارد کرده است، عنوان کرد: این کار دولت در نتیجه ندانم‌کاری، عدم برآورد و محاسبه درست صورت گرفت، اما اگر گندم را از کشاورزان به قیمت 700 تومان خریداری می‌کرد از خروج 1.5 میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یارانه سبز به سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید تعلق می‌گیرد که جهشی در کشاورزی ایران بوده و آن را متحول می‌کند، گفت: بر همین اساس اقلامی مانند گندم را در سال جاری با قیمت بیش از 900 تومان و نوع بی‌کیفیت آن را 800 تومان خریداری می‌کنیم.

رضایی با تأکید بر اینکه یارانه 45 هزار تومانی کنونی در دولت من نیز همچنان پرداخت می‌شود، بیان داشت: مرحله دوم یارانه‌ها نیز به صورت درآمدی و تولیدی اعطا می‌شود، اما قسمت تولیدی آن ضد تورم است.

وی بخش عظیمی از مشکلات گرانی و بیکاری را در نتیجه تبعیض، رشوه و پارتی‎بازی دانست و اذعان داشت: اقتصاد بسیار شکننده است و این سه عامل اقتصاد را نابود می‎کند.

رضایی رشوه و تبعیض هر چند کوچک را بسیار تخریب‌کننده ذکر و خاطرنشان کرد: باید با این عوامل در کشور با جدیت مقابله کرد تا موجب رفع مشکلات اقتصادی مملکت شود در غیر این صورت جهش لازم را نمی‌توانیم، انجام دهیم.

ارسال نظر