در گفتگو با برنامه حبیب سپاه
کد خبر: ۲۲۷۴|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
همدانی اولین تیر را در سر پل ذهاب به تانک های عراق زد و آخرین تیر را در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شلیک کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه "حبیب سپاه" در سیمای استان همدان، با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرلشکر حاج حسین همدانی گفت: از طرف خودم صمیمانه عروج ملکوتی فرزند استان همدان را تبریک و تسلیت می گویم و هر چند شهید همدانی از میان ما رفته، صدها نفر دیگر هستند تا پرچم او را بردارند و مبارزه را ادامه دهند.
گفتگوی دکتر رضایی با شبکه استانی همدان درباره شهید همدانی (درحال بروزرسانی)
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جنس آقای همدانی با سایر سرتیپ ها و سرلشکرهای ارتش های دنیا متفاوت است. او بیش از این که یک نظامی باشد ، یک انقلابی، دانشمند و یک فرهنگی بود که با سایر نظامی ها فرق داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: ایشان کار فرهنگی می کرد، به ایتام در موسسه خیریه اش رسیدگی می کرد ، همدانی یک انسان همه جانبه بود که یک بعدش نظامی گری و دفاع از مردم بود، آشنایی من با سردار همدانی در سال ۵۸ در جبهه های کردستان آشنا شدم.
همدانی خستگی ناپذیر بود، چهل سال مبارزه کرد. او اسوه و الگویی برای جوانان است . او بارها در آستانه شهادت قرار گرفت.
وی افزود: در عملیات فتح المبین از فاصله سی متری هدف رگبار بعثیون قرار گرفته بود. او خستگی ناپذیر بود، اگر جوان ها همین خستگی ناپذیری را درس بگیرند، مشکلات اشتغال و اقتصاد ما رفع می شود.
جوانان عزیز ما این رمز خستگی ناپذیری را از شهید همدانی بیاموزند.
دکتر رضایی تاکید کرد: ما باید دشمن را از فکر تهدید باز بداریم.

ایشان ادامه دادند: هسته های سپاه همان نیروهای مبارزه علیه شاه بودند که خودجوش سپاه تشکیل دادند. آقای همدانی از همان ابتدا از اعضای شورای مرکزی سپاه استان همدان بودند و در سامان دادن اوضاع کردستان خود را ثابت کردند. ایشان به همراه همرزمانشان لشکر بیست و هفت حضرت رسول را تشکیل دادند و فرماندهی گردان هایی را در عملیات آزادسازی خرمشهر بر عهده گرفتند، بعد از آن همدان صاحب تیپ شد و تیپ ۳۲انصار الحسین تشکیل شد، این تیپ ظرف ۴۸ساعت به نیمه راه یک عملیات رسیدند و آن عملیات با پیروزی به پایان رسید
دکتر رضایی گفت: آقای همدانی را مامور به استان گیلان کردیم که لشکر قدس آن استان را تشکیل دهند، لشکر قدر و ظفرمندی را آنجا تشکیل دادند، در چهره همدانی صفا و صداقت هست، فداکاری او قلوب را فتح می کرد. مردم بین خودشان و او فاصله ای نمی دیدند. بسیار دوستش داشتیم، تواضعش را و خلوصش را، این ارزشهای اخلاقی در همدانی موج می زد و حبیب قلب ها بود
گفتگوی دکتر رضایی با شبکه استانی همدان درباره شهید همدانی (درحال بروزرسانی)
دکتر رضایی با اشاره به نقش شهید همدانی در عملیات مرصاد گفت: همدانی دبیر مجمع تشخیص افزودند: اولین تیر را در سر پل ذهاب به تانک های عراق زد و آخرین تیر را در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شلیک کرد، هنگامی که منافقین به سی کیلومتری کرمانشاه رسیدند ، شهید همدانی در تنگه ای در مقابل منافقین رسید تا مانع دستیابی آنها به کرمانشاه و فرودگاه آنجا شوند.
دکتر رضایی ادامه داد:در چهره سردار همدانی ، شهادت و عشق به شهادت پیدا بود.
پسر شهید همدانی تعریف می کرد که یک هفته قبل ما را جمع کرد و گفت اگر من شهید شدم، پیکر من را به همدان ببرید. همسر ایشان ، سردار همدانی را در جهاد تشویق می کردند
اگر مساله ولایت در کشور نبود، این شعاع های وجودی شکل نمی گرفت. کانون این معنویت و انرژی ولایت است.
وجود آیت الله مدنی در همدان غوغا کرده بود و موجب خیر و برکات بود، نفس آیت الله مدنی به شهید همدانی خورده بود
ارسال نظر