سرلشکر محسن رضایی در گفتگوی ویژه خبری
کد خبر: ۲۶۳۶|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
این حادثه دو پیام برای کشورهای همسایه داشت. اینکه شما با آتش بازی نکنید. عربستان به کشتن مردم بی پناه یمن افتخار نکند. این پیام برای عربستان هم بود. دوم اینکه ما چنین قدرتی داریم که آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا چندین بار تماس گرفت و گفت که ما قبول داریم اشتباه کردیم و اینها نباید وارد آب‌های سرزمینی می‌شد و درخواست حل مساله و آزادی نیروهایش را مطرح کرد.
جزييات دستگيرى تفنگداران آمريكايى در خليج فارس (در حال بروزرسانی)دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری در شبکه دو سیما گفت: این که یک ارتش ابرقدرت این طور آرام در برابر نیروهای ما تسلیم می شود، مهم است. این اتفاق فضاسازی اخیر عربستان سعودی را به حاشیه برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد دستگیری و آزادی نظامیان متجاوز آمریکایی گفت: این رویداد می توانست حادثه بسیار خطرناکی باشد، کافی بود درگیری و تیراندازی می شد و ابعاد گسترده ای می یافت. ماجرای حساسی بوده و از این بعد قابل توجه است.  این عملیات از سوی نیروهای ایرانی بسیار ماهرانه انجام شده است. این که یک ارتش ابرقدرت این طور آرام در برابر نیروهای ما تسلیم می شود، مهم است. این اتفاق فضاسازی اخیر عربستان سعودی را به حاشیه برد. از طرف خودم و فرماندهان دفاع مقدس از سردار فدوی و فرزندان بیدار ملت ایران تشکر می کنم که اقتدار و اخلاق ملت ایران را نشان جهانیان دادند.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه در شمال خلیج فارس دو ناو هواپیما بر مستقر هستند گفت: در شمال خلیج فارس دو ناو هواپیمابر شارل دوگل از فرانسه و ناو هواپیمابر ترومن حضور دارد و تقریبا 20 ناو بیشتر از قبل به خلیج فارس افزوده شده است.منطقه خلیج فارس پر از نیرو شده و با ادعای مبارزه با داعش هم به منطقه آمده اند. قایق های آمریکایی ها هم مجهز بوده که سلاح های سبک و آرپی جی به آن تاثیر نمی کند و در واقع برای مقابله با قایق های تندروی سپاه طراحی شده اند. سیستم ناوبری داخل قایق ها و هلی کوپتر و ماهواره ای مجهزی داشته اند. اینها ظاهراً از ناو هواپیمابر جدا شده بودند تا به بحرین بروند و در یک مانوری شرکت کنند. سیستم ناوبری بسیار پیچیده‌ای نیز در این قایق ها وجود دارد. باید دست خدا را باید در این مساله ملاحظه کرد که گرفتار نیروهای ما شده اند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: پاسداران نیروی دریایی سپاه تجربه بالایی در دفاع مقدس و جنگ دریایی دارند. به هر حال دو قایق وارد حوزه حفاظتی ما شدند و برادران ما از تاکتیک های خاص خود برای محاصره استفاده کردند. متاسفانه پس از تسلیم شدن این تفنگداران ،هواپیمای جنگنده آمریکایی در موقعیت شیرجه روی جزیره فارسی قرار گرفت تا به خیال خود نیروهای ما را تهدید کند که برادران ما روی کانال ارتباطی اش به آنها پیام دادند که دست از این کار بردارد و قبل از رسیدن به آسمان جزیره فارسی ، منطقه را ترک کرد. ناوهاشان هم آرایش تهاجمی گرفتند و رفتار زشت و غیر استاندارد از خود نشان دادند.آقای ظریف باید گزارش دقیقی از این گستاخی را به مقامات آمریکایی بدهد تا توبیخ بشوند. البته بعد از چهل پنجاه دقیقه اوضاع آرام شد.

رضایی در ادامه افزود: البته در تصاویر هم دیدید که این آمریکایی ها چقدر با آرامش در اتاق پاسداران انقلاب نشسته اند. می خواهم بگویم حتی نظامیان آمریکا هم تبلیغات دروغین علیه پاسداران انقلاب را باور نکردند. دنیا اقتدار و اخلاق و ادب ما را متوجه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این حادثه دو پیام برای کشورهای همسایه داشت. اینکه شما با آتش بازی نکنید. عربستان به کشتن مردم بی پناه یمن افتخار نکند. این پیام برای عربستان هم بود. دوم اینکه ما چنین قدرتی داریم که آقای جان کری وزیر خارجه آمریکا چندین بار تماس گرفت و گفت که ما قبول داریم اشتباه کردیم و اینها نباید وارد آب‌های سرزمینی می‌شد و درخواست حل مساله و آزادی نیروهایش را مطرح کرد. پیام بعدی به آمریکایی ها است، ایران چنین کشوری است که در اوج اقتدار با تفنگداران شما برخورد مودبانه کرده اما شما از کشوری حمایت می کنید که استانداردهای جهانی را رعایت نمی کند و با استبداد و دیکتاتوری برخورد می کند و مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشد.

رضایی افزود: این پیام برای آینده کشور ما بسیار مهم بود. متاسفانه آمریکایی ها درس نمی گیرند و سراغ تحریم های جدید می روند. الان آمریکایی ها دچار سرگردانی هستند و نمی توانند تصمیم گیری کنند. وضع تحریم های جدید به چه معناست؟ از کجا معلوم که بعدا نخواهید این تحریم ها را هم بردارید؟ این تحریم ها و فشارها چه نتیجه ای دارد برای شما؟ از طرف دیگر، کنگره و رئیس جمهور و کاندیداهاشان هر کدام حرفی می زنند. حرف های متناقض می زنند چون فرمول غلبه بر ملت ایران را نمی دانندو نمی توانند هم غلبه کنند.

دکتر رضایی با اشاره به تحریم های جدید مطرح شده گفت: به فرض اینکه این تحریم‌ها تصویب شود، این تحریم‌ها بی اثر و بی خاصیت خواهد بود. ما درباره برنامه دفاعی به هیج عنوان مذاکره نمی‌کنیم و برنامه موشکی و دفاعی‌مان را به اندازه نیاز دفاعی ایران توسعه می‌دهیم. همچنین ممکن است درباره تروریسم تحریمی داشته باشند اما واقعاً دنیا این تحریم‌ها را دنیا نمی‌پذیرد و اقناع نمیشود. شما به چه بهانه ای می خواهید ایران را به تروریسم متهم کنید؟ تروریسم داعش و تکفیری ها هستند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون اجرای برجام گفت: من با اصلاحاتی که در نامه مقام معظم رهبری به دولت بود، کاملا موافقم. دستورات مقام معظم رهبری موارد نواقص بررسی های مجلس و شورای امنیت ملی را رفع کرد. البته در انجام برجام نباید شتابزده باشیم. شتابزدگی علامت غلط به دشمنان می دهد.در موضوع برجام اگر کوچک‌ترین تخلفی کنند، باید محکم برخورد کنیم. مسیر توافق تا انتها پیش می‌رود و آمریکایی‌ها راهی غیر از انجام برجام ندارد و اگر با اقتدار ظاهر شویم، آمریکا به تعهداتش مجبور است عمل کند .اقتدار ما باعث می شود که آنها کوتاه بیایند. ما تجربه خوبی از آمریکایی ها نداریم و نباید فکر کرد که ما دیگر تحریم نخواهیم شد. البته ما زیر بار محدود شدن توان موشکی نخواهیم رفت.

دکتر رضایی با اشاره به آثار اقتصادی پس از برجام گفت: شروع برجام تجارت ما را آسان تر می کند اما باید کالا و خدماتی برای  تجارت هم داشته باشیم. انتظارات بالا و نیز این حجم از جوانان آماده اشتغال و قیمت پایین نفت را باید در نظر داشت. تا زمانی که اقتصاد را کالا محور نکنیم مشکلات تحریم رفع نمی شود. الان متاسفانه اکثر کارخانجات در شهرک های صنعتی نیمه تعطیل اند. دولت باید دست به کارهای اصلاحی در اقتصاد داخلی بزند و محور را اقتصاد مقاومتی قرار دهد تا از برجام استفاده کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آثار رفع تحریم‌ها گفت: در دوران تحریم یک میلیون بشکه نفت با قیمت صد دلار فروخته می‌شد اما حالا با رفع تحریم دو میلیون بشکه نفت صادر می‌شود که با نفت 30 تا 40 دلاری، باز هم درآمد ایران کمتر از اوایل دوران تحریم است. بنابراین درآمد نفتی قابل توجهی نخواهیم داشت. 

وی در پاسخ به سوالی در موضوع وضعیت اقتصاد جهان گفت: شرایط اقتصادی دنیا خوب نیست و احتمالا رشد اقتصادی چین پایین تر از چیزی است که اعلام کرده است. پانصد میلیون بشکه نفت مازاد روی دریاها است. به اضافه اینکه عربستان سعودی در همه چاه‌های نفت را باز کرده و پمپاژ می‌کند، بنابراین دولت ما هم با این قیمت های پایین نفت با مشکل روبرو می شود. نقش عربستان در پایین آمدن قیمت نفت بسیار مخرب است. عربستان بر اساس یک جدول عمل می کند و اکنون تنگه باب المندب را از طریق جیبوتی در اختیار گرفته، تا اگر جنگی شد و تنگه هرمز بسته شد، آنها هم باب المندب که مسیر اروپا است بر روی کشتی‌های ایرانی ببندند.اما متوجه نیست که انتهای این جدول چه حادثه وحشتناکی برایش طراحی شده است. آنها نمی فهمند که این برنامه  به چه حادثه ای می انجامد. برآورد دقیقی از توان ایران ندارند. تا زمانی که روی جاده صاف حرکت می کنند و بی پناهان را در یمن شهید می کنند، یا خون آیت الله نمرها را بر زمین می ریزند، گمان می کنند پیروزند. این ها پیروزی و افتخار نیست. سراب های کاذب است. وقتی سیلی بخورند از خواب بیدار می شوند.
وی تصریح نمود: درصد دخالت آمریکا و اسرائیل در هول دادن عربستان به سوی جنگ معلوم نیست اما  قطعا دست دارند. عربستانی ها فکر می کنند که دارند روی برنامه جلو می روند اما این رفتارها برایشان دستاوردی نخواهد داشت.یک دستی پشت سر هیات حاکم عربستان است که یک جنگ بزرگی به راه بیاندازد. اینها در حال فروش آرامکو هستند که زمین های شرق عربستان است. طبیعتاً پس از فروش اینها به شرکت‌های آمریکایی احتمال تجزیه شرق عربستان فراهم می شود. اینها احتمالاً نمی فهمند و گروهی آنها را به سمت تجزیه عربستان هل می‌دهند.

وی درباره تحرکات منطقه ای عربستان تصریح کرد: اینها بعد از جیبوتی و سودان، سراغ کشورِ برادر تاجیکستان رفته‌اند که تنشی ایجاد کنند.تاجیکستان کشوری فارسی زبان و همسایه ماست و این برای ما مهم است.

دکتر رضایی در خصوص انتخابات مجلس و خبرگان گفت: به نظر من دو نکته مهم در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بود. یکی بحث مشارکت فراگیر مردم در انتخابات بود ، به طوری که می توان نام آن را  لشکر کشی دموکراتیک برای شرکت انتخابات گذاشت که در امنیت ملی ما موثر است. نکته دوم را به عنوان سرباز این ملت می گویم که حفظ اقتدار و امنیت ایران در چهار پنج سال آینده مهم است. نگاه نباید به گذشته باشد و یا فقط سال بعد را ببینیم.

رضایی با بیان اینکه به دلیل آینده نگری لباس پاسداری را پوشیده است گفت:باید به چهار سال بعد نگاه کنیم.نمایندگانی را انتخاب کنند که روی اندیشه های امام و مقام معظم رهبری و پاسداری از ارزش های انقلاب و استقلال کشور جدی باشند. مردم سربازان و مدافعین خودشان را به مجلس بفرستند.

رضایی در پایان گفت: حفظ هوشیاری در برابر دشمنان بسیار مهم است و این نکته را هم اضافه کنم تهدیدها زیاد است اما ما تا آخرین قطره خون از آرامش و امنیت این ملت دفاع  می کنیم. پاسدارانی که با این اقتدار تفنگداران آمریکایی را دستگیر می کنند و از مرز ایران دفاع می‌کنند سربازانی هستند که به رهبرشان عشق می‌ورزند. قدر این آرامش و امنیت را بدانیم. اگر این عشق نبود، شاید این آرامش برقرار نبود. امنیت ما بارها مورد تهدید قرار می گرفت.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
واقعا، اعراب نمی توانند فکر کنند که میتوانند بفهمند یا نه.
عمران تات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
باسلام خدمت فرمانده فهیم وتوانا وتوانمند 8سال جنگ.. مادرگذشته ثابت کردیم که امریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند .بله اینها نمی فهمند که اون زمان مابادنیامی جنگیدیم من یک نفربودم الان شدم 5نفرشاید50سال دارم اماهنوزآرچی زن لشگرم ..درخدمت نظام و لایت هستیم..
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
زنده باد سردار .رعشه به تن دشمن افتاده....
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
زنده باد سردار .رعشه به تن دشمن افتاده....