کد خبر: ۲۶۹۰|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تحلیل دکتر محسن رضایی از اشتباهات سريالی عربستان

تحلیل دکتر رضایی از پشت صحنه تحرکات اخیر عربستان
در آستانه جنگ بزرگ منطقه‌ای
ورود ارتش عربستان به بحرين و سركوب مخالفين پادشاه این کشور و حمله به يمن و كشتار مردم مسلمان آن جا و حمايت از تروریست‌های سوريه طي چند سال اخير عربستان را تبديل به يك كشور متجاوز و حامي تروريست تبديل كرده است. اقدام مشترك آن‌ها با تركيه در سوريه امنيت منطقه را به حالت بحراني درآورد ولي قصد و برنامه عربستان و ترکیه در اقدام اخير در ورود غیرقانونی به سوريه شروع يك ماجراجويي بسيار بزرگ‌تر از دخالت‌های قبلي آن‌هاست. قوانين بین‌المللی اين نوع دخالت‌ها را بدون مجوز دولت‌های مستقر در آن سرزمين ، جنگ تلقي می‌کند؛ اما نكته حائز اهميت اين است كه با توجه به استقرار ارتش روسيه كه بنا بر دعوت آقاي اسد در آنجا مستقرشده ممكن است این نیروها با هم روبرو شوند و در چنین شرایطی خواه‌ناخواه ارتش امريكا براي حمايت از عربستان به درگیری با روسيه كشانده می‌شوند که در صورت وقوع ، آتش بزرگي منطقه را فرا خواهد گرفت.
اين نوع اقدامات يا از روي بی‌خردی و ناپختگي مقامات سعودي است و یا آنکه از روي نوعي جنون مشابه صدام حسين است، البته می‌تواند هر دو علت هم باشد كه مورد سو استفاده قدرت‌های بزرگ قرارگرفته باشد! اطلاعات نشان می‌دهد كه برنامه بزرگ‌تری در پيش است تا از روحيات ماجراجويانه آل سعود و از قدرت‌طلبی آقای اردوغان براي منافع اسراييل و غرب استفاده شود.
تجزيه سوريه و عراق
ظاهراً تركيه و عربستان قصد دارند با تائید و حمايت امريكا از شمال و جنوب وارد خاك سوريه شوند و شرق سوريه را جداسازند. نيروهاي طرفدار خود را در آن مستقر سازند و سوريه شرقي را شكل دهند. از طرف ديگر غرب عراق و الرمادي را نيز كه در مجاورت آن است را به‌صورت اقليم الانبار مشابه اقليم كردستان جدا سازند با اين كار، ضمن آنكه اين دو كشور مهم منطقه به چند كشور كوچك تبديل می‌شوند، رابطه ايران را با لبنان و سوريه و فلسطين نيز قطع می‌کنند و در آن صورت خود را به مرزهاي ايران اسلامي نزدیک‌تر می‌سازند.
چنین نقشه ای که حاصل تصورات حکام عربستان و ترکیه با پشتیبانی استکبار جهانی است البته برخواسته از رویاهایی است که با مقابله نیروهای مقاومت تعبیر نخواهد شد!

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمودکاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
0
حاج محسن طرح
عملیات خیبربرای عربستان رااجراکن