محسن رضایی
کد خبر: ۱۰۴۵|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
رضایی گفت: البته انتقاد باید منصفانه و سازنده بوده و به همراه پیشنهاد باشد تا ارمغانش برای جامعه وکشور سازندگی و ابادانی باشد.
 انتقاد منصفانه سازندگی را بدنبال دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کانونهای مساجد برای اثرگذاری بیشتر اقدامات فرهنگی خود آن هم در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است باید از یکسونگری و سیاست زدگی پرهیز کنند.

محسن رضایی پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خانه فرهنگ دیجیتال مسجد حاج عباس شیراز نسبت به خطر سیاست زدگی در فرهنگ کشور هشدار داد و اظهار داشت : معمول شدن این فرهنگ و رویه یک آسیب جدی است که جامعه را از معنویت و اخلاص دور می سازد.

رضایی به مزیت پرشمار فعالیتهای فرهنگی در کانونهای مساجد اشاره کرد و گفت: تجربه چند دهه گذشته نظام اسلامی بخوبی نشان می دهد که جوانانی که در مساجد فعالیت فرهنگی داشته و شرکت می کردند بخوبی رویدادهایی نظیر دفاع مقدس و دیگر تحولات دوران انقلاب را مدیریت کردند.

وی همچنین افزود: با نگاهی به تاریخ سرزمین ایران می بینیم که از دوران صفویه تاکنون نوع معماری ایران را بازار ، مسجد و مدرسه تشکیل می داده است ، بجز دوران سلطنت رضاشاه که این مثلث را تکه تکه کرد.

رضایی افزود: اقتصاد و دانش در شرایط امروزی محور پیشرفت دنیاست ولی ما پیش تر این را داشتیم و فرهنگ هم به این موارد اضافه شد.

وی گفت: وقتی مسجد کنار دانش و این دو در کنار بازار باشند تحول بزرگی در رونق جامعه از هر حیث صورت می گیرد.

رضایی ادامه داد :با توجه به شعار سال فرهنگ باید اوضاع کشور را از این حالت بیکاری بیرون بیاوریم و برگردانیم به همان مثلث معجزه آسای بازار ، مسجد و مدرسه .

* انتقاد منصفانه سازندگی را بدنبال دارد

رضایی همچنین در بخشی از سخنان خود انتقاد و انتقاد پذیری را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : انتقاد منصفانه و سازنده پیش شرط توسعه و حیات و سرزندگی جامعه می باشد.

وی افزود: روزی که انتقاد در کشور وجود نداشته نباشد و در واقع آستانه تحمل مسوولان پایین بیاید بی شک به خشکیدگی نهال آزادی به عنوان یکی ازمولفه های مهم انقلاب اسلامی منجر می شود که بسیار خطرآفرین است .

رضایی گفت: البته انتقاد باید منصفانه و سازنده بوده و به همراه پیشنهاد باشد تا ارمغانش برای جامعه وکشور سازندگی و ابادانی باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: انتقاداتی که به دولت ،مجلس،قوه قضاییه و مدیریت کشور صورت می گیرد باید از جاده انصاف خارج نشود تا به سامان بخشی کارها کمک کند.

ارسال نظر