کد خبر: ۱۱۸۰|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
از زمانی که نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان حفر شد، این شهر طلایه‌دار صنعت و به‌ویژه شناسنامه صنعت نفت شده است تا خوزستان عزیز که دیروز خط مقدم دفاع مقدس بود امروز نیز در حوزه صنعت و سازندگی نقش آفرینی کنند.
پیام محسن رضایی در مراسم احداث کارخانه آلومینیوم پیام محسن رضایی در مراسم احداث کارخانه آلومینیوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، پیام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه آلومینیوم در نزدیکی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان، قرائت شد.

متن پیام محسن رضایی که در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه آلومینیوم مسجدسلیمان، با حضور عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و محلی قرائت شد، بدین شرح است:

 

خدا را شاکر و سپاسگزارم برای همه آلاء و نعماتش برای مردم شریف ایران به‌خصوص مردم غیور خوزستان. از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران فرهنگ مقاومت است، آنجا که دشمن منطق حضور جمهوری اسلامی را در معادلات جهانی تاب نمی آورد و با مجموعه ای از تحریم ها سعی در ایجاد بن‌بست و انزوا برای ایران اسلامی دارد و با به‌کارگیری «اقتصاد مقاومتی» که نسخه‌ای شفابخش برای ایجاد اقتصاد درون زا، مستقل و پویا است، می‌توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

رشد و توسعه متوازن کشور و توزیع ثروت در مناطق و استان‌ها در سایه اقتصاد درون‌زا و با توجه به مزیت‌های محلی و توجه به متخصصان بومی، کار شدنی و بلکه ضروری است.

 

از زمانی که نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان حفر شد، این شهر طلایه‌دار صنعت و به‌ویژه شناسنامه صنعت نفت شده است تا خوزستان عزیز که دیروز خط مقدم دفاع مقدس بود امروز نیز در حوزه صنعت و سازندگی نقش آفرینی کنند.

 

امروز که شاهد مراسم کلنگ‌زنی کارخانه آلومینیوم می‌باشیم، اینجانب بر خود لازم می‌دانم از اهتمام دولت محترم و پیگیری‌های مستمر از مسئولان کشوری و زحمات بی‌دریغ استاندار محترم و مسئولین محلی و تلاش‌های آقایان حسینی و پیام حاجی‌پور قدردانی نمایم.

 

این شهر در هفته جاری با تحویل سایت پتروشیمی به پیمانکار خارجی فعال شده‌است. ان‌شاءالله در بخش آلومینیوم نیز با استفاده از ظرفیت‌های پیمانکاران و متخصصین بومی و نیروهای محلی این منطقه به قطب انرژی و صنعت تبدیل گردد و این صنایع تحولی قابل توجه را در این شهرستان ایجاد کرده و غبار محرومیت را از رخسار مردم مومن و سخت کوش این دیار بزداید و این گام مهم در رفع بیکاری جوانان، محرومیت‌زادیی و توسعه همه جانبه  این منطقه به فرادید آید.

کلید واژه های مطلب: خوزستان ، کارخانه آلومینیوم ، محسن رضایی
ارسال نظر