کد خبر: ۱۲۰۵|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور دیدار با مردم و مسوولان استان خوزستان و پیگیری معضلات زیست محیطی این استان، به اهواز سفر کرد.
بازدید دکتر محسن رضایی از بیماران تنفسی در اهواز

دکتر محسن رضایی با وجود فراهم نشدن امکان پرواز، ظهر روز 22 بهمن پس از شرکت در راه پیمایی با شکوه مردم، خود را از راه زمینی به اهواز رساند تا ضمن ملاقات با اهالی مقاوم خوزستان، راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت کاستن از مشکلات زیست محیطی که در روزهای اخیر زندگی مردم را مختل کرده است  در دیدار با مسوولین منطقه بررسی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی؛ ایشان صبح امروز پس از ورود به اهواز ، به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز رفته و از نزدیک جویای احوال بیماران تنفسی ناشی از گرد و خاک شدید در اهواز قرار گرفتند. دکتر رضایی با حضور در بخش بیماران تنفسی بیمارستان ، از نزدیک به بررسی و استعماع مشکلات مردم پرداختند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران حاضر در بیمارستان گفت : مسئولان دست روی دست نگذارند تا این مشکل سال دیگر تکرار شود. باید تمامی مسئولان استانی و کشوری برای رفع این مشکل اهتمام ورزند.

 

دکتر محسن رضایی افزود : بنده در نامه ای که به جناب آقای رئیس جمهور نوشتم پیشنهاد تخصیص ۵ درصد از درآمدهای حاصل از نفت ، گاز ، آب و برق را که مبلغی بالغ بر یک و نیم الی دو میلیارد دلار در سال می شود را به استان خوزستان برای رفع مشکلات موجود داده ام .

 

محسن رضایی در حاشیه دیدار با برخی بیماران تنفسی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر عوامل بروز این پدیده به کنترل در نیاید سال آینده نیز شاهد بروز دوباره این مشکل خواهیم بود.وی افزود: مسوولان باید اطلاعات را در خصوص پدیده گرد و غبار در اختیار مردم بگذارند و در صورت امکان از مردم کمک بگیرند.رضایی ادامه داد: امیدواریم با تلاش هایی که در این زمینه آغاز شده شاهد رفع این مشکل باشیم.

 

دبیر تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: به دنبال وقوع گرد و غبارهای اخیر، تعدادی بیمار تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که باید فکر اساسی برای رفع مشکل گرد و غبار و در نتیجه جلوگیری از بیماری های تنفسی صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه منشا گرد و غبارهای اخیر با گرد و غبارهای عراق متفاوت است گفت: گرد و غبار از سمت عراق تمام خوزستان را در بر می گیرد و شدت کمتری دارد، اما گرد و غبار چند رو اخیر طوفان خاک است که منشا داخلی دارد.

 

رضایی با تقدیر از تاکید رهبر معظم انقلاب به دولت در خصوص جدی گرفتن مساله گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: ایشان به مردم خوزستان علاقه فوق العاده ای دارند. دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بخش مهمی از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به مردم خوزستان است و مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار کرد: به دنبال وقوع گرد و غبار شدید، حجم مراجعات در برخی روزها افزایش یافت اما خدمات رسانی به مردم به خوبی انجام شد. دکتر 'اسماعیل ایدنی' افزود: اکثریت قریب به اتفاق مراجعان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و حجم بیماران نیاز به بستری، کم اعلام شده است. وی ادامه داد: مردم برای جلوگیری از ورود آلودگی های ناشی از گرد و غبار به مجاری تنفسی خود آموزش های لازم را دیده اند.

 

برنامه سفر دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام به استان خوزستان تا امشب و باحضور در بیت آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در استان و حضور در آبادان و خرمشهر پیگیری می شود.

ارسال نظر