کد خبر: ۱۲۱۱|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی نظر سنجی ای را در خصوص نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مطرح کرده است که در سالروز یک سالگی ابلاغ این سیاست ها نتایج آن را منتشر می نماید.
نتایج نظرسنجی درباره  اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

محسن رضايي در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران از مردم خواست كه: «گزارشات و پيشنهادات خودتان را براي مجمع ارسال كنيد، هر چند كه مجلس و دولت مسوول اجراي سياست‌هاي كلي نظام هستند اما شما چشمان رهبري شويد و اجراي آن را در دولت و مجلس رصد كنيد و پيشنهادات خود را به ما اطلاع دهيد.»


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت:  امروز سالروز ابلاغ سیاست های  اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان ابلاغ شده است. این سیاست در مورد مسئله تحریم‌های اقتصادی ابلاغ شده و نشان می‌دهد وظیفه مسئولان و ضرورت اقتصادی در این برهه حساس چیست.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با طرح اين سوال كه آيا واقعا مشكلات اقتصادي ايران تنها ناشي از تحريم‌هاي اقتصادي است؟ گفت: تحريم‌ها عامل مهمي است اما عوامل ديگر هم وجود دارد. محسن رضايي با تاكيد بر اينكه اقتصاد مقاومتي مي‌خواهد بگويد كه مساله اقتصادي را تنها در تحريم‌ها نبينيد؛ گفت: بسياري از مسائل اقتصادي از داخل خود ما است و به دولت، مجلس و قوه قضاييه و خيلي از مسائل ديگر ارتباط دارد، وی افزود: مجمع تشخيص مصلحت نظام از سال آينده نظارت خود را در این خصوص آغاز مي‌كند؛ از اين رو از دولت و مجلس شوراي اسلامي و قوه قضاييه تقاضا مي‌كنيم كه كسي سياسي رفتار نكند.


در همین راستا مدتی است که پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی نظر سنجی ای را در خصوص نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مطرح کرده است که در سالروز یک سالگی ابلاغ این سیاست ها نتایج آن را منتشر می نماید.

 

بايد توجه داشت که نتايج به دست آمده از اين نظرسنجي با توجه به سلايق مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، اگرچه بيانگر يک جامعه آماري نسبتاً وسيع و در برگيرنده سلايق مختلف است و طبيعتاً در جاي خود مي‌تواند مورد تحليل و بررسي قرار گيرد، اما به هيچ وجه مدعي اعلام نظر قطعي جامعه ايراني در این خصوص نمی باشد.


چراکه شرکت در نظرسنجي مجازي (اينترنتي) عمدتا توسط افراد تحصيلکرده، نخبگان و عموم افرادي که دسترسي به شبکه اينترنت دارند، می باشد و البته باید در نظر داشت که بیشتر مخاطبان سایت شخصی دکتر محسن رضایی را جامعه فرهیختگان و نخبگان کشور و همچنین دوستداران ایشان تشکیل می دهند.

 

این پایگاه اطلاع رسانی ضمن قدرداني و تشکر از احساس مسئوليت کاربران سايت نسبت به اوضاع اقتصادی کشور و شرکت در نظرسنجي درباره « نحوه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تا به امروز»  مطرح‌شده بعد از یک سال از ابلاغ این سیاست ها، نتايج اين نظرسنجي را اعلام مي‌کند.

در اين نظرسنجي تعداد  714 نفر از خوانندگان محترم شرکت کرده‌اند كه نتايج به دست آمده به شرح زير است:


بد:          75/49   درصد
عالی:      10/78   درصد
متوسط:    8/96    درصد
خوب:       4/76    درصد


امید است که با نظارت همگانی و ورود نخبگان و اقتصاد دانان در عرصه اجرای این سیاست ها شاهد پیشرفت های روزافزون اقتصادی و رهایی از چنگال تحریم های ظالمانه باشیم.
 

کلید واژه های مطلب: نظر سنجی ، اقتصاد مقاومتی ، محسن رضایی
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
موافق نيستم
آدینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام و عرض ادب دارم خدمت جناب دکتر محسن رضایی و بعنوان یک بختیاری در خوزستان به خود می بالم که کشور ما چنین شخص با تدبیر و دارای سواد اقتصادی و سیاسی و همچنین با استراتژی بالا در تخصص های مختلف دارد. همیشه به این فکر میکنم که چرا محسن رضایی که از ابعاد مختلف شخصیتی،اجرایی، دیپلماسی،مدیریتی و با فیلد علمی و اقتصادی چرا باید در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری موفق نشود.شاید عدم کارشناسی طراحی انتخاباتی. که بنظر شخصی بنده هر پروژه ای اگر با طراحی و ترسیم آینده همراه باشد و محاسبات دقیق از وضغیت حال و آینده را پاشته باشد بهتر به نتیجه خواهد رسید.بعنوان مثال برای اجرای یک سد یا پل اگر محاسبات دقیق پیش بینی شده باشد، هر چند بار بیشتری روی آن باشد.باز این پروژه با موفقیت روبرو خواهد بود.جناب رضایی برایم جالب است چرا یک شخصیت سیاسی که در شکل گیری انقلاب موثر بوده را در ستاد انتخاباتی ، مسولین ستاد آنرا محسن یا حاج محسن و آقا محسن و دکتر محسن بخوانند. در صورتیکه گاهی بکار بردن محسن رضایی ححتوای بیشتری دارد. و یا اینکه شاید عده کمی از بچه های ستاد شاید حمایت خود از محسن رضایی را صرفا بخاطر منافع خودشان بخواهند. حال اگر در کنار این ستاد یک دستگاه نظارت بر عملکرد آنها بصورت نامحسوس از دور فعالیت کند آیا بهتر نیست. و بعضی از لیدر ها بخاطر اینکه همیشه خودشان را موافق نشان دهند تحلیل موفقی از نتیجه انتخابات ستاد شما داشته باشند. در صورتیکه در هر پروژه ای اگر مشکلات و مسایل کارشناسی شده و رفع شوند .
خروجی آن موفقیت خواهد بود. خیلی سخت است که یک شخصیت تراز اول بعنوان مثال در انتخابات مجلس حتی اگر ده درصد موفق نشود. پس پیش از آن حسابشده تر عمل کنیم بهتر نیست؟ گاهی مشاوره های یک شخص معمولی از یک مدیر کل بهتر خواهد بود و مسایل انتخابات ابتکاری و ذاتی هستند.
بنده خیلی سعی کردم حداقل یک جلسه چند دقیقه ای با شما داشته باشم. ولی بعضی از عزیزان بجای اینکه پل ارتباطی باشند،مثل یک دیوار عمل می کنند.
09126341388 مهندس آدینه
adineh.eng@gmail.com
آدینه
|
United States of America
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام و عرض ادب دارم خدمت جناب دکتر محسن رضایی و بعنوان یک بختیاری در خوزستان به خود می بالم که کشور ما چنین شخص با تدبیر و دارای سواد اقتصادی و سیاسی و همچنین با استراتژی بالا در تخصص های مختلف دارد. همیشه به این فکر میکنم که چرا محسن رضایی که از ابعاد مختلف شخصیتی،اجرایی، دیپلماسی،مدیریتی و با فیلد علمی و اقتصادی چرا باید در چند دوره انتخابات ریاست جمهوری موفق نشود.شاید عدم کارشناسی طراحی انتخاباتی. که بنظر شخصی بنده هر پروژه ای اگر با طراحی و ترسیم آینده همراه باشد و محاسبات دقیق از وضغیت حال و آینده را پاشته باشد بهتر به نتیجه خواهد رسید.بعنوان مثال برای اجرای یک سد یا پل اگر محاسبات دقیق پیش بینی شده باشد، هر چند بار بیشتری روی آن باشد.باز این پروژه با موفقیت روبرو خواهد بود.جناب رضایی برایم جالب است چرا یک شخصیت سیاسی که در شکل گیری انقلاب موثر بوده را در ستاد انتخاباتی ، مسولین ستاد آنرا محسن یا حاج محسن و آقا محسن و دکتر محسن بخوانند. در صورتیکه گاهی بکار بردن محسن رضایی ححتوای بیشتری دارد. و یا اینکه شاید عده کمی از بچه های ستاد شاید حمایت خود از محسن رضایی را صرفا بخاطر منافع خودشان بخواهند. حال اگر در کنار این ستاد یک دستگاه نظارت بر عملکرد آنها بصورت نامحسوس از دور فعالیت کند آیا بهتر نیست. و بعضی از لیدر ها بخاطر اینکه همیشه خودشان را موافق نشان دهند تحلیل موفقی از نتیجه انتخابات ستاد شما داشته باشند. در صورتیکه در هر پروژه ای اگر مشکلات و مسایل کارشناسی شده و رفع شوند
خروجی آن موفقیت خواهد بود. خیلی سخت است که یک شخصیت تراز اول بعنوان مثال در انتخابات مجلس حتی اگر ده درصد موفق نشود. پس پیش از آن حسابشده تر عمل کنیم بهتر نیست؟ گاهی مشاوره های یک شخص معمولی از یک مدیر کل بهتر خواهد بود و مسایل انتخابات ابتکاری و ذاتی هستند.
بنده خیلی سعی کردم حداقل یک جلسه چند دقیقه ای با شما داشته باشم. ولی بعضی از عزیزان بجای اینکه پل ارتباطی باشند،مثل یک دیوار عمل می کنند.
09126341388 مهندس آدینه
adineh.eng@gmail.com


کمال الدین ش
|
Germany
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
1
0
قاچاق بلای خانمانسوز اقتصاد و کشور است واما مشکلات اقتصادی کنونی فقط مربوط به ان نیست! عوامل دیگر از جمله تحریم‌ها. سطح پایین. تولید. عدم پرداخت. مالیات. وموارد زیاد دیگری که در این مقال. نمی گنجد:
منوچهر لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
به نام خدا. باعرض سلام وادب واحترام.
اقتصادمقاومتی نیاز اصلی ملتهاست ودرایران دست یابی به اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم انفلاب اسلامی به مسئولان ابلاغ گردیده. راه خروج ازعقب ماندگی ملتها وبیداری واقعی آنان با شناخت صحیح عوامل اصلی اقتصاد مقاومتی میسر میباشد دربررسی تاریخ مشاهده میگرددکه اقتدار ملتها زمانی ازدست رفته و بعضی ازآنان دوباره به اقتدار دست یافته اند و بعضی دیگر هم چنان گرفتارند. درایران برنامه اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرده وبا اجرای آن به دنیا نشان میدهد که اول ملتها با داشتن اقتدار هیچ کشوری نمیتواند به حقوق و حریم آنها دست اندازی نماید دوم باداشتن اقتداردنیا رابه سوی صلح وآرامش پیش برده و در نتیجه نشان میدهد اعمال تحریمها بی معنی وکم اثر بوده و بهترین روش در روابط بین دولتها در روابط عادلانه ومنطقی خواهد بود.

راه حل آغاز اجرای موثر برنامه اقتصاد مقاومتی که مسیری با فراز ونشیبهای خاص خود خواهد بود و از سوی رهبر معظم انقلاب نظارت کلی بر اجرای اقتصاد مقاومتی به دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار گردیده که میتواند با همکاری یکی از ارکان نظام که همان ریاست محترم جمهوری و هيئت وزیران بوده و درآن حضور وزارت امور اقتصاد ودارایی و مجموعه های وابسته (بازارسرمایه .بیمه .بانک .مالیات .......) به عنوان یکی از مجریان برنامه های اقتصاد مقاومتی و با محوریت قراردادن خزانه کشور از کلیه وزارتخانه ها و سازمانها و ارگانها و...نسبت به نیازهای مالی آنان کسب اطلاع نموده و به عنوان نمونه به ترتیب زیر عمل نمایند.

باتشکیل کمیته ای مرکب از الف) نماینده متخصص نیازمندیهای مالی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ب) نماینده متخصص وزارت امور اقتصاد ودارایی ومجموعه ها ی وابسته ج) نماینده متخصص ایجاد هما هنگی این کمیته با بیش از ۷۰ میلیون ایرانی د) نماینده متخصص خزانه کل کشور جهت دریافت وجوهات مربوط به خزانه و به همین ترتیب کلیه وزارتخانه ها وسازمانها وارگانها و... که نیازمند بودجه می باشند با اعلام نیازهای مالی خود با تشکیل کمیته های متخصص مربوطه به اهداف خود دست می یابند و در نتیجه باآغاز اولین برنامه کمیته های مزبور که واریزیهای مبالغ لحظه ای به خزانه کشور میباشد نشاط ملی بر مسئولين و مردم بوجود آمده و اعمال تحریم ها بر چنین ملتی کم اثر وبی اثر شده و روابط بین دولتها به مسیر اصلی که همان گفتمان منطقی میباشد برمیگردد
لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
دراجرای اقتصادمقاومتی واگذاری باشگاههای پرسپولیس واستقلال و....آغازشده راه حل واگداری باشگاههادربورس وارایه سهام به عامه مردم است ودرنتیجه اول مبلغ فروش چندین برابر۲۹۰میلیارد تومان خواهدبود دوم باشگاه به مجموعه فرهنگی ورزشی تبدیل شده سوم باداشتن چندمیلیون سهامداریک بسیج فرهنگی وورزشی رابوجودمیاورند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
سلام
کلمه ای بنام عرصه تولید فساد کرده انسانها اعیان تولید میکنند وبرآن حق دارند ولیکن هیچ انسانی عرصه تولید نکرده و حقی برآن ندارد راه حل جدا شدن عرصه از اعیان استفتا از رهبر معظم و مراجع محترم تقلید و تدوین قوانین مربوطه است و درنتیجه وزیر به وزارتخانه و نماینده مجلس به مجلس و شهردار به شهر و صنعت خودرو به خودرو و صنعت پوشاک به پوشاک وطبیب به طبابت وکاسب به کسب و......... میرسد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
0
سلام اقای رضایی شمارا خیلی دوست دارم
حسین علیپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
با سلام و احترام . من حامی دولت عشق هستم . از بزرگان میخواهم که بیشتر به فکر بازنشتگان و کارکنان دولت باشند و رفاه مردم بیشتر شود و عملکرد مدیران نیز رصد شود .
ری قمصری لرحسن کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
فقط بگم حاج محسن (یابرادر محسن)عجوبه تول عجوبات هستش
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
سلام سردار من میدونم جای این حرف اینجا نیست اما چون جایی برای مطرح کردنش نداشتم با شما در میان میزارم در نیروی دریایی ما جای ناو قایق تند رو بر خیلی خالی میتونیم قایق های تند رو را در اقیانوسهای دور با سرعت علیه دشمن استفاده کنیم برای مقابله با دزدان دریایی هم کارایی داره میتوان در ارشه ناو از سیلوهای پرتاب موشکهای خلیج فارس و حتی موشکهای زمین به زمین هم استفاده کنیم یه چیزی تو مایه ناو هوایپیمابر اما چون موشکهای دوربرد علیه احداف زمینی حمل میکنه میتواند خیلی راهبردی باشد
سیف الله مجیدی زاده
|
Singapore
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
تورا بخدا بعد ازشما چه کسی باید به فکر پاسداران باشد.در دوران دفاع مقدس مدت زیادی از عمرمان درجنگ سپری گردید بعد ازجنگ پاسداران بازنشسته به کلی فراموش شده اند کسی تا به حال درمورد وضعیت زندگی آنها اعم از معیشت مسکن صحبتی به میان نیاورده است.به کلی رشادت های آنها در ذهن مسولین محترم محو شده است زندگی برای ما و خانواده یمان بسیار سخت شده است وسنمان از کارگری گذشته است چه کسی باید یاری ما باشد خواهشمند است درجلسات مطرح شود جهت رضای خدا .متشکرم
رضاصادقىنژادجانباز25%
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
چگونه میتوانم سردار همانند دفاع مقدس دررکاب فرمانده وسردار خود باشم در مشهدمقدس09151220950
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
عشق منی سردار خدایش هم جا صادقانه و مخلصانه و بدون شیل و پیله عمل کردی و همیشه به حق سخن گفتی و از حق دفاع کردی و همیشه در همه کار با تدبیر و مقتدرانه وارد کارزار شدید از همه هستیت برای اسلام ایران مایه گذاشتی ولی حیف که شما انتخاب نشدید تا مردم بفهمند که افرادی مخلصی هستند که هنوز بر روی عهد و پیمانی که با مردم و رهبری و شعارهای اول انقلاب هنوز پایبندو استوارند دغدغه مردم ولایت سر لوحه کارشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
عشق منی سردار خدایش هم جا صادقانه و مخلصانه و بدون شیل و پیله عمل کردی و همیشه به حق سخن گفتی و از حق دفاع کردی و همیشه در همه کار با تدبیر و مقتدرانه وارد کارزار شدید از همه هستیت برای اسلام ایران مایه گذاشتی ولی حیف که شما انتخاب نشدید تا مردم بفهمند که افرادی مخلصی همچون شما هستند که هنوز بر روی عهد و پیمانی که با مردم و رهبری و شعارهای اول انقلاب که بسته اند هنوز پایبندو استوارند دغدغه مردم ولایت سر لوحه کارشون