کد خبر: ۱۲۶۶|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این دومین پژوهشکده مشترک بین دبیرخانه و دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: ما شاهد شکافی عمیق بین دانشگاه و صنعت هستیم.
دبیر مجمع : کشور به کارشناسان سیاست‌گذاری نیاز دارد

جلسه هیأت امنای پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهی با حضور دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر حمید میرزاده، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمدابراهیم مداحی، رئیس پژوهشکده و جمعی از اعضای هیات امنای پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهی برگزارشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه این دومین پژوهشکده مشترک بین دبیرخانه و دانشگاه‌ها است، اظهار داشت: ما شاهد شکافی عمیق بین دانشگاه و صنعت هستیم، دانشگاه و دانش حکمرانی نیز هر کدام مسیر جداگانه‌ای را می‌روند.

 

رضایی تصریح کرد: ما در دبیرخانه مجمع برای پیوند دانشگاه، صنعت و حکمرانی در کشور به دنبال راه اندازی پژوهشکده بودیم. ولی به جای اینکه پژوهشکده‌ای مجزا از نظام دانشگاهی درست کنیم راه جدیدی در پیش گرفتیم و با دانشگاه‌های بزرگ کشور پژوهشکده ایجاد کردیم تا نیازهای دبیرخانه برای پژوهش در سیاست‌گذاری در این پژوهشگاه رفع شود. در واقع پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهی از نوع پژوهشکده های نوع سوم است که توسط دانشگاه  و نهادها تاسیس می شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این پژوهشگاه به منابع عظیم علمی دانشگاه آزاد وصل و در عین حال با سیاست‌گذاری کشور مرتبط است، افزود: از طرف دیگر دبیرخانه مجمع می‌خواهد از علم و ظرفیت نهفته در دانشگاه آزاد برای ارتقای سطح سیاست‌های کلان استفاده کند. وی ادامه داد: این مسئله مانند حوض مشترکی است که نیازهای اداری و علمی کشور را همزمان برطرف می‌کند و ما به جای اینکه خودمان پژوهشکده مستقل ایجاد کنیم یک حوض مشترک علمی درست می‌کنیم.

 

رضایی ادامه داد: تجربه 18 سال گذشته مجمع در تدوین سیاست های کلی نشان داده که وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها نیازمند افرادی تحت عنوان کارشناس سیاست‌گذاری هستند و تربیت این کارشناسان، یکی از اهداف تشکیل و تقویت پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهی است.

 

در ابتدای این جلسه، دکتر محمد ابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع و رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این پژوهشکده، طرح های توسعه ای این نهاد علمی را تشریح کرد.

 

همچنین دکتر علی رضایی، معاون پژوهش، اطلاع رسانی و امور بین الملل دبیرخانه مجمع که از اعضای هیات امنای پژوهشکده چشم‌انداز و آینده پژوهی است با اشاره به سیر تحول هشت ساله پژوهشگاه، تسریع در اخذ مجوزها و اعتبارات لازم و توسعه فعالیت های علمی پژوهشکده را از ضرورت های پیش روی این پژوهشکده خواهند.

​​

کلید واژه های مطلب: آینده پژوهی ، چشم انداز ، محسن رضایی
ارسال نظر