دبیر مجمع در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی عراق درتهران:
کد خبر: ۱۲۷۵|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
دکتر محسن رضایی در مراسم گشایش مرکز فرهنگی عراق در تهران گفت: ملت و دولت عراق بدانند که جمهوری اسلامی ایران از عراقی متحد، مستقل و سرافراز حمایت می کند.
ایران از عراقی متحد، مستقل و سرافراز حمایت می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آئین گشایش این مرکز فرهنگی که علاوه بر «فریاد رواندزی» وزیر فرهنگ عراق ، تعداد زیادی از دیپلمات های کشورهای مسلمان و اهالی فرهنگ و هنر عراق و ایران حضور داشتند با ابراز خوشحالی از اینکه با افتتاح این مرکز ارتباطاتی، تعاملات فرهنگی دو کشور مضاعف خواهد شد گفت: این حرکت دولت عراق می تواند الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد تا گسترش ارتباطات فرهنگی میان ملل مسلمان، صلح و برادری در میان مسلمانان جاری شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بین ملت های ایران و عراق سابقه ای عمیق از دوستی ناگسستنی وجود داشته و با افزایش مبادلات فرهنگی، این پیوندها مستحکم تر خواهد شد. وی افزود: ما انقلابمان را در ایران با الهام از ندای برخاسته از کربلا آغاز کردیم، ندایی با شعار اسلام، آزادی خواهی و بشر دوستی. این ندا از عراق طنین انداز شد و در عالم منتشر گردید.

 

رضایی با اشاره به عمق پیوندهای فرهنگی ایران و عراق گفت: پیوند ما اعتقادی، حقیقی و واقعی است و بدین خاطر است که استکبار جهانی و صهیونیسم از آن به وحشت افتاده اند، زیرا با گسترش آن یک تمدن شکوفای اسلامی شکل خواهد گرفت.وی تصریح کرد: استکبار و صهیونیسم وحدت جهان اسلام را هدف قرار داده اند و می خواهند تفرقه و ناامنی در سرزمین های اسلامی ، هیچگاه پایان پیدا نکند.

 

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دشمنان تفرقه و نا امنی را در جهان اسلام می خواهند تا از ظهور مجدد تمدن اسلامی در منطقه جلوگیری کنند. تصور کنید روزی که همه کشورهای مسلمان با یکدیگر متحد باشند، منابع سرشار انرژی را در اختیار داشته باشند و اقتصادی پویا همراه با فرهنگ و هنر را به جهان عرضه کنند، آنگاه چه اتفاقی در دنیا روی می دهد؟

 

رضایی با اشاره به تهاجم وحشیانه سعودی – آمریکایی به مردم یمن افزود: ما درک می کنیم که چرا رئیس جمهور فرانسه در این ایام به منطقه سفر می کند و میلیاردها دلار سلاح به مهاجمان می فروشد ولی مطمئن باشید این تفرقه آفرینی ها روزی شکست خواهد خورد و ملت های مسلمان بیگانگان را از سرزمین های خود بیرون و دور می کنند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز توسعه تعاملات فرهنگی، بهترین ابزار برای خنثی کردن توطئه های صهیونیست ها و دشمنان مسلمانان است. مطمئن هستیم که پیروزی خون بر شمشیر را در سوریه، یمن و عراق خواهیم دید و این پیروزی، نصرت خدا برای جهان اسلام خواهد بود.

 

وی در پایان اضافه کرد: ملت و دولت عراق بدانند که جمهوری اسلامی ایران از عراقی متحد، مستقل و سرافراز حمایت می کند.

 

پیش از سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «فریاد رواندزی» وزیر فرهنگ عراق در سخنانی به اهداف و برنامه های تاسیس مراکز فرهنگی عراق در کشورهای جهان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این مرکز در تهران بتواند پذیرای و ارتباط دهنده ی اهالی فرهنگ و هنر دو کشور باشد.

​​

کلید واژه های مطلب: فرهنگی ، عراق ، محسن رضایی
ارسال نظر