کد خبر: ۲۷۱|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «تبیین اقتصاد مقاومتی» در بوشهر با بیان اینکه باید اقتصاد را مردمی کرده تا به اقتصاد مقاومتی برسیم گفت: اقتصاد مقاومتی ریاضت و تحمل گرانی و بیکاری نیست.
اقتصاد مقاومتی با حضور مردم محقق می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «تبیین اقتصاد مقاومتی» در بوشهر با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن گفت: عمده مشکلات امروز کشور اقتصادی است، گرانی و بیکاری فشار سنگینی بر مردم وارد کرده و عزت جوانان تحصیلکرده در معرض تهدید است.

رضایی گفت: فشارهای اقتصادی در کاهش فروش نفت ایران موثر بوده این نشان دهنده شرایط خاص کشور است و وضعیت اقتصادی ایران وارد مرحله جدیدی شده است.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر تحریم‌ها هم شروع نمی‌شد اقتصاد ایران آسیب‌پذیر بود چرا که این اقتصاد تک محصولی و دولتی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اقتصاد تک پایه‌ای و تک محصولی آسیب‌پذیر بوده است و قبل از انقلاب به خاطر اینکه اقتصاد ایران وابسته به آمریکا بود پس از انقلاب باید چند بعدی می‌شد و تولید ثروت می‌کردیم.

رضایی خاطرنشان کرد: اقتصاد دولتی و اقتصادی هم که مردم کمتر در آن نقش داشته باشند آسیب‌پذیر است و اگر اقتصاد دولت ضعیف شود اقتصاد مردم آسیب می‌بیند.

ملت ایران بار دیگر تو دهنی محکمی به آمریکایی‌ها خواهد زد

وی ادامه داد: به دلیل وجود اقتصاد دولتی و تک محصولی آمریکایی‌ها در مبارزه با ایران زیر خم ما را از ناحیه اقتصاد گرفتند تا ملت را از حکومت ناراضی کرده و نهایتا ملت ناراضی به خیابان‌ها بریزند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها با این دلایل که اگر ایران را تحریم کنیم پول ملی آن‌ها به طلا و دلار بستگی دارد و اگر دلار و طلا تضعیف شود پول ایران را بی خاصیت می‌کنیم فشارهای زیادی به نظام می‌آورند.

رضایی ادامه داد: اما به فضل پروردگار ملت ایران در سال‌های آینده تودهنی به آنان خواهند زد و بار دیگر نقشه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند.

وی بیان کرد: دشمنان با کمک تحریم اقتصادی می‌خواهند زیر خم ما را گرفته و به زمین بزنند و اگر اقتصاد تک محصولی نبود نمی‌توانستند چنین کاری را بکنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سیاست‌های کلان اقتصادی نظام که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند با این هدف بوده که اقتصاد مردمی شود و به دولت کمک کنند و تجارت، صنعت، صیادی با دست مردم انجام شود.

رضایی اضافه کرد: برای اینکه از تحریم‌ها فرصت بسازیم باید به سوی اقتصاد چند محصولی برویم و اقتصاد را از نفت خارج کنیم و تجارت، جهانگردی و صنعت را پا به پای نفت و تولیدات صنعتی، کشاورزی و توریسم افزایش دهیم تا اقتصاد تک محصولی ما چند محصولی شود.

دعواهای سیاسی را نباید به پای انقلاب و رهبری گذاشت

وی بیان کرد: دعواها و منازعات سیاسی اثر بدی روی اقتصاد دارد و این موارد را نباید به پای امام، انقلاب و رهبری بگذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سوء مدیریت و دعواهای سیاسی را نباید پای نظام بگذاریم، گفت: گرانی، بیکاری و رفع تحریم‌ها قابل حل است و چیزی نیست که ملت نتواند از آن‌ها عبور کند.

رضایی گفت: به جهان اعلام می‌کنیم تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم با تحریم اقتصادی فشاری به این مملکت وارد شود.

بوشهر ظرفیت ایجاد منطقه آزاد شدن را دارد

وی بیان داشت: راه دیگر این است که اقتصاد را مردمی کنیم و استان بوشهر نمونه‌ای از استان‌های با ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان بوشهر خاطر نشان کرد: با وجود این ظرفیت‌ها اما مردم بوشهر در این منابع نقشی ندارند با وجود بیش از 700 کیلومتر مرز دریایی در بوشهر می‌طلبد این استان بنادر مدرن داشته باشد و از طریق فعالیت‌های بندری کل مردم استان در مقیاس قابل توجه از شغل و درآمد و ثروت برخوردار باشند.

رضایی یکی دیگر از مشکلات کشور را خود تحریمی عنوان کرد و گفت: مشکلات پیچیده اداری برای صنعت و کشاورزی موجب شده این صنایع پیشرفت نکنند و با وجود این مشکل باید از خود پرسید چرا بوشهر نباید به یک منطقه آزاد تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید اقتصاد را مردمی کرده تا به اقتصاد مقاومتی برسیم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ریاضت و تحمل گرانی و بیکاری نیست اقتصاد مقاومتی برای این است که در شرایط تحریم چگونه اقتصاد را اداره کرد که گرانی و بیکاری نباشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: چند محصولی کردن و مردمی کردن اقتصاد راه حل مشکلات اقتصاد و گرانی در کشور است.

بوشهر محل دفن استعمارگران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بوشهر محل مبارزات بی نظیر ملت ایران در مقابل استعمار استبداد و ظالمین تاریخ است.

وی بیان کرد: هیچ حادثه مهمی سراغ نداریم که مردم فداکار این استان در آن نقش نداشته باشند.

رضایی تصریح کرد: در برخی مقاطع این مردم یکه و تنها در مقابل استعمارگران ایستادند، رشادت‌های فراوانی نشان دادند و در دفاع از ایران در صحنه بوده و شهید دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کمتر استانی سراغ داریم که در آن قبرستان انگلیسی‌ها باشد اما بوشهر محل دفن استعمارگران است که خواب و خیال بلعیدن ایران را داشتند اما این آرزو را به گور بردند.

وی با اشاره به وجود شهدای استان بوشهر در دوران انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: پنج هزار و 800 جانباز و بیش از دو هزار شهید بیانگر تاریخ پرافتخار این سرزمین در عرصه دفاع از ایران اسلامی است.

ارسال نظر