کد خبر: ۳۳۰۹|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

به ناگاه در شامگاه یک شنبه 19 دی ماه خبری تلخ و دردناک از مسیر شبکه های مجازی دست به دست شد؛ خبری که در ابتدا باور آن برای هر ایرانی علاقمند به کشور و انقلاب اسلامی غیر قابل باور بود.

این خبر حکایت از ایست قلبی و وخامت حال آیت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، یار دیرین بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و هم سنگر سال های متمادی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای داشت و هر چه زمان می‌گذشت بر سیل اخبار تلخ افزوده می‌شد تا اینکه بالاخره خبر عروج ملکوتی ایشان در پیشگاه مردمِ متعجب ایران اسلامی منتشر شد.

بزرگی و نقش آفرینی بی‌بدیل این مبارز نستوه که در طول دوران مبارزات پیش از انقلاب و دوران پس از انقلاب اسلامی همواره توانسته بود جایگاه ویژه‌ای در قلب و ذهن دوست و دشمن پیدا کند، سبب شد تا درگذشتش نه تنها ملت ایران بلکه جمع زیادی از مردم منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار داد.

به هرحال و بر اساس آنچه مصلحت الهی مقدر کرده بود، یکی دیگر از یاران و همسنگران رهبری که تاریخ گواه و سندی معتبری برای از خودگذشتگی‌هایش به یادگار نگاه خواهد داشت، به دیار باقی شتافت و دوستداران انقلاب اسلامی را در اندوهی دیگر فرو بُرد.

مروری بر پیام تسلیت مقام معظم رهبری، آنجا که نوشتند: «اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌هائی از این دوران طولانی هرگز نتوانست پیوند رفاقتی را که سرآغاز آن در بین‌الحرمین کربلای معلّی بود به کلی بگسلد و وسوسه‌ی خناسانی که در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از این تفاوت های نظری بودند، نتوانست در محبت شخصی عمیق او نسبت به این حقیر خلل وارد آورد»، نشان می‌دهد با وجود توطئه، وسوسه و تلاش دشمنان، محبت و هم دلی میان این دو یار قدیمی انقلاب همیشه مستدام بود و تا لحظه مرگ مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز از بین نرفت.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از پیام خود آوردند: «او نمونه‌ی کم‌نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پر‌خطر و پر افتخار بود... با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه‌ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم.»

بر اساس فرازهایی که از پیام رهبری آمد، همدلی، همراهی و همسنگری این دو نیروی بزرگ انقلاب همیشگی بوده است و هرگز اختلاف نظرهای سیاسی و داخلی نتوانست موجبات تفرقه و جدایی بین ایشان را فراهم کند.

تأکید هوشمندانه رهبری به همراهی و همدلی آیت‌الله هاشمی با ایشان و حرکتشان در مسیر انقلاب جدا از توصیف شخصیت ایشان، گریزی هم به آینده و لزوم تبعیت دوستداران ایشان از چنین سجایایی نیز هست.

با وجود پیام تسلیت صریح و محبت آمیز مقام معظم رهبری، آنچه اینجا موجب دلهره، ترس و نگرانی هر مومن دلسوزی می شود، تبعاتی است که می تواند عدم وجود یکی از استوانه‌های انقلاب‌اسلامی با برهم زدن موازنه میان جریان های سیاسی کشور به آن دامن بزند.

در همین باره «دکتر محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، که یک‌شنبه شب و با حضور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری به تشریح ابعاد مختلفی از شخصیت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت، در بخش مهمی از سخنان خود ضمن اشاره به شاخصه‌هایی از ولایت مداری ایشان، به مسئله وحدت ملی اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به وحدت ملی و دوری از تفرقه نیاز دارد و پیشنهاد و خواست من از ملت ایران این است که با حلقه زدن به دور مقام معظم رهبری از هر‌گونه خطر تفرقه و جدایی جلوگیری کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم حفظ وحدت ملی و پرهیز از هرگونه حرکت تفرقه انگیز اضافه کرد: من از ملت ایران می خواهم برای بقای عمر رهبر انقلاب دعا کنند. امروز سایه رهبر انقلاب چنان آرامشی به کشور داده که این مهم را باید یک نعمت حساب کنیم و با مراجعه به رهنمودهای ایشان از تفرقه و جدایی پرهیز کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خاطراتی از مرحوم آیت‌الله هاشمی اضافه کرد، بارها دیدم آقای هاشمی در مواردی که عقیده‌اش خلاف نظر رهبری بود، کوتاه می‌آمد و تأکید می کرد که نظر رهبری بر نظر وی ارجحیت دارد.

رضایی برای شاهد آوردن در این مورد به تصمیم گیری های مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: اگرچه شخص آقای هاشمی به جهت تجربه هشت ساله حضور در مقام ریاست‌جمهوری از توان بالایی در تصمیم گیری ها برخوردار بود ولی در مواردی که رهبری صلاح می دیدند که تصمیم مجمع تغییر کند، او تبعیت می‌کرد و اصلاحات مدنظر رهبری را در تصمیم گیری های نهایی اعمال می کرد.

تأکید ویژه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر موضوع وحدت ملی و پرهیز از هرگونه تفرقه که به صورت جسته و گریخته توسط بسیاری از مقامات دیگر کشوری نیز در همین ساعات اولیه فوت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و همسنگر رهبر انقلاب مطرح شد، نشان از یک نگرانی جدی در مورد آینده انقلاب اسلامی و ضرورت حفظ آرامش سیاسی و وحدت ملی دارد.

آنچنان که رصد شبکه‌های مجازی و خبرگزاری های معاند با انقلاب‌ اسلامی در همین ساعات اولیه درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می‌دهد، دشمنان انقلاب و رهبری به سرعت دست به کار شده‌اند و با جعل و خبرسازی های هدف دار بار دیگر وحدت ملی و آرامش سیاسی کشور را نشانه گرفته اند.

از تلاش بیگانگان و به گفته مقام معظم رهبری خناسان که بگذریم یک واقعیت دیگر این است که در داخل کشور و میان دلسوزان ایران اسلامی نیز متأسفانه برخی هستند که به صورت نا آگاهانه بر آتش تفرقه می دمند.

با وجود گروهی که با اظهار دلبستگی به یارتازه سفر کرده امام راحل و تأسف شدید از این رویداد در غم این ضایعه نشسته‌اند، از آن سو گروهی با اظهار بی تفاوتی نسبت به این موضوع، به راحتی از کنار مساله ای به نام از دست رفتن سرمایه های انقلاب می‌گذرند. این موضوع هشداری بر آغاز یک تقابل خطرناک داخلی است که در اینجا باید لزوم وحدت و همدلی را بار دیگر متذکر شد.

گذشته از آنچه آمد، واقعیت این است که درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از مهره‌های سنگین نظام و انقلاب اسلامی، آن هم به صورت کاملاً ناگهانی و در شرایطی که کسی آمادگی شنیدن این خبر را نداشت، بدون شک در آینده نزدیک انقلاب اسلامی اثرگذار خواهد بود.

باید منتظر بود تا در آینده نزدیک، دشمنان انقلاب اسلامی به شدت بر طبل تفرقه و جدایی بکوبند و مقاصد شوم خود را در این میان پیگیری کنند؛ مقاصدی که توفیق یا عدم توفیق آنها در دست یابی به اهداف‌شان به شدت به عکس‌العمل تک‌تک ملت و نوع برخورد و مدیریت سیاسیون کشور بستگی دارد.

سخن آخر اینکه اگر آنچنان که دکتر رضایی نیز در سخنان خود به آن اشاره داشت، ملت ایران به سبک و سیاق مبارزی نستوه چون مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه مسیر انقلاب نیز حول محور رهبری گرد آیند و ضمن احترام به مقام ارزشمند و بزرگ این یار سفر کرده انقلاب، ولایت مداری خود را حفظ کنند، قطعاً دشمنان تا دندان مسلح توان وارد کردن هیچگونه آسیبی به کشور را نخواهند داشت و بالعکس اگر گروه‌های مختلف جامعه به صورت کاملاً احساسی و دوگانه با این واقعه مهم سیاسی برخورد کنند، خطری جدی در کمین خواهد بود.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهر راستی بروجنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
این انقلاب متکی به شخص نیست و راه خود را به حول و قوه الاهی با هدایت رهبری به پیش خواهد برد تا سر انجام مقصود .