دکتر رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان:
کد خبر: ۳۳۷|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان با بیان اینکه کشور در حال حاضر در شرایط خاص و ویژه ای به سر می برد، تاکید کرد: باید عدم توازن بین سیاست و زندگی را در کشور حل کنیم.
عدم توازن بین سیاست و زندگی در کشور باید حل شود/ به نفع هیچکس کنار نمی کشم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در تشریح 34 سال فعالیتهای صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران افزود: طی سالهای گذشته کارهای زیادی در کشور در حوزه سیاست صورت گرفته و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته در زمینه های مختلف سیاسی امنیتی و نظامی به دستاوردهای بزرگی برسد.

وی با اشاره به دستیابی ایران به سیستم های مدرن در زمینه هوا - فضا و سایر بخش های نظامی افزود: این درحالی است که متاسفانه در کشور در زمینه ساخت یک دستگاه خودرو امن و با کیفیت نتوانستیم موفق عمل کنیم.

رضایی با تشبیه کردن جامعه به پرنده این پرنده را دارای دو بال سیاست و زندگی دانست و افزود برخی ملتها در هر دوبال قوی هستند و برخی دیگر در بال دیگر.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتحاد جماهیر شوروی مصداق بارز کشوری دارای توانمندی سیاسی است اما در زمینه زندگی و رفاه اجتماعی موفق نبودهمچنین  کشور ژاپن را می توان به عنوان کشوری دارای توانمندی زندگی مناسب یاد کرد اما در کنار آن به لحاظ بال سیاسی، کشوری ضعیف است.

وی امریکا را به عنوان کشوری توانمند در بخش قدرت و سیاست و زندگی دانست و با تشبیه اینکه این کشور در حال حاضر توانسته در زمینه های مختلف زندگی و سیاست گام ها و موفقیتهایی را کسب کند، گفت: امریکا با ایجاد توازن در هر دو بخش به دستاوردهای خوبی رسیده است.

رضایی وضعیت کشور ایران را یادآور شد و افزود: ما از ابتدای انقلاب تا به امروز توانسته ایم بار سیاست و امنیت را در کشور قوی و توانمند سازیم ولی در بخش زندگی آنچنان که باید روند مطلوبی طی نشده است.

وی اظهار داشت: علیرغم دستاوردهایی که در زمینه نظامی و سیاست و امنیت داشته ایم متاسفانه در بخش زندگی و رفاه مشکل داریم که نمونه آن در حال حاضر در بحث گوشت مرغ و برنج حتی خرید یک خودروی پراید، با مشکلاتی مواجه هستیم و این نقطه خطرناکی محسوب می شود.

رضایی بحث گرانی ها را به عنوان یکی از مشکلات موجود در جامعه مورد تحلیل قرار داد و با بیان اینکه سال گذشته وضعیت اقتصادی به مراتب بهتری در کشور حاکم بود، افزود: یک هزار تومان الان برابر با 300 تومان سال گذشته است.

وی با طرح این سوال که چگونه می توانیم تحول در سیاست را در سایر حوزه ها نیز ایجاد کنیم، افزود: باید تلاش کنیم بین سیاست و زندگی در کشور توازن و برابری ایجاد کنیم.

به گفته رضایی تنها 30 درصد مشکلات موجود در زمینه گرانی در کشور مربوط به بحث تحریم های خارجی است و 70 درصد مربوط به مشکلات داخلی و سوء مدیریت ها است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت آینده را ناچار به اجرای یک سری اصلاحات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: مهمترین دغدغه اقتصادی از منظر توسعه است و توسعه با محوریت اقتصاد و نگاه به اخلاق و مناسبات اجتماعی مورد تاکید دولت آینده باید باشد.

رضایی با تاکید بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری تمام توان خود را برای اجرای وعده هایش عملی خواهد کرد، افزود: اگر دیدم وسط راه نمی توانم کاری بکنم کنار می روم حتی اگر همه بیایند و جلویم را بگیرند، وقت ملت ایران ارزش دارد و کسی حق نمی تواند وقت ملت ایران را تلف کند.

رضایی که در جمع دانشجویان زنجانی و در پاسخ به سوال آنها سخن می گفت در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع وی در زمینه جریان فتنه 88 افزود: من در خصوص بحث فتنه خیلی موضع گرفتم و به اعتقاد من در ابتدا یک جریان اجتماعی در کشور شروع شد که تداوم آن به یک فتنه بزرگ منتهی شد و برخی بر این اعتراضات موج سواری کردند و کشور را دچار التهاب کردند بنابر این کسی نمی تواند بگوید که من در زمینه جریان فتنه سکوت کردم و مواضع من در این خصوص مشخص بود.

وی واردشدن برخی عوامل نفوذی را در جریان فتنه یادآور شد و افزود: ضعف مدیران اعتراض و ورود عوامل نفوذی موجب شد که اعتراضات روند طبیعی خود را طی نکند و به فتنه تبدیل شد و می توانستیم جلوی این فتنه را بگیریم و باید این را تحلیل کنیم که فتنه از کجا شروع شد و به کجا ختم شد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی در خصوص ائتلافهای انتخاباتی و برخی مسائل ایجاد شده در این خصوص افزود: متاسفانه برخی فعالیتها در شان و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و باید مشکلات و معضلات جامعه را حل کنیم و سرعت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را به سوی پیشرفت شدت بخشیم.

رضایی با تاکید بر اینکه خود را وارد برخی بازی های سیاسی نمی کند، گفت: برخی ها تلاش می کنند فضای انتخابات را گل آلود کنند و بعد از این آب گل آلود برای خود ماهی بگیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه به چهره ها و شخصیت های سیاسی که قصد حضور در انتخابات سال 92 را دارند، افزود: اگر چیزی برای گفتن و بیان مطالب است آن را در طی مقطع باقیمانده به انتخابات بیان کنید و در دقیقه 90 برای غافلگیر کردن افکار عمومی وارد صحنه نشوید و مطالب و نظرات خود را عنوان نکنید.

رضایی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر بحث مذاکره با آمریکا گفت: در بحث مذاکره با آمریکا مقام معظم رهبری بیاناتی فرمودند و مستنداتی دادند و تنها ایشان می توانند در این خصوص اظهار نظر و موضع گیری داشته باشند و بحث مذاکره با آمریکا بحث حاکمیتی بوده و مربوط به یک دوره و دولت خاصی نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا در اختیار رهبری است، افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص استدلال هایی دارند و همه ما تابع نظر و اقتدارهای رهبری هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا مذاکره برای مذاکره می خواهد، افزود: آمریکا باید تعهد بدهد که در صورت انجام مذاکرات و در صورتی که مذاکرات با شکست مواجه شد حمله نکند چون مصداقی از این نوع مذاکرات در تاریخ وجود ندارد.

رضایی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر کناره گیری وی از رقابت های انتخاباتی در سال 84، کنار رفتن خود از صحنه رقابت های انتخاباتی را تنها برای منافع ملت ایران اعلام کرد و افزود: بنده در انتخابات سال 84 تنها به خاطر منفعت و سود ملت ایران کنار رفتم و اظهارنظرها در خصوص کنار رفتن من به خاطر آقای هاشمی رفسنجانی و آقای قالیباف به هیچ وجه صحت ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدت زمان حضور و خروج من از صحنه رقابت های انتخاباتی در سال 84 در مدت زمانی 35 روز بود و در این دوره از انتخابات به نفع هیچکس کنار نخواهم رفت.

وی با تقسیم بندی حضور خود در صحنه سیاست به دو بخش افزود: بنده در گذشته فعالیت های سیاسی داشتم ولی با توجه به آغاز جنگ و نیاز کشور به دفاع وارد عرصه نظامی و دفاع از کشور شدم ولی بعد از اینکه برای بار دوم به صحنه سیاست برگشتم دیدم که صحنه سیاست در ایران با گذشته فرق کرده و نامردی وارد سیاست شده است. من آدم معمولی هستم نه محافظه کار هرچند هر دو را در حد اعتدال قبول دارم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست در ایران پرریسک شده است، افزود: سال 88 وضعیت کشور را دیدیم و دیدیم که چگونه یک نفر را آنقدر بالا بردند و امروز او را به زمین می کشند و عده ای در کف خیابان ها اعتراض می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه فتنه 88 مواضع و نظرات خود را با ادبیات خاص خودم بیان کردم افزود: شاکله برخورد من با بحث فتنه با خیلی ها متفاوت بود.

رضایی با بیان اینکه مقطع کنونی فرصت مناسبی برای تحلیل و تفسیر مسائل پیش آمده در سال 88 است، افزود: اگر همه براساس یک رفتار عاقلانه برخورد می کردند وضعیت فتنه 88 به مراحل خاصی نمی کشید. یک نفر را به آسمان بردند و الان او را به زمین می کشند.

رضایی همچنین با اشاره به ائتلاف 1+2 افزود: ائتلاف 1+2 ناقص است و باید کارآمدی را به عنوان منطق دولت آینده مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: در همه ائتلاف ها منافع ملت ایران باید مد نظر باشد و جریان ها و چهره های سیاسی برای مصالح و منفعت ملت ایران وارد صحنه رقابت های انتخاباتی شده اند.

رضایی در ادامه یادآور شد: در صورتیکه فرمان اداره کشور به دست او بیفتد می داند چگونه از همه چهره های سیاسی و احزاب در اداره امور استفاده کند تا به نفع ملت و کشور باشد.

 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
هادي مظفري
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
0
7
ضمن تشکر از سفر آقاي رضايي به زنجان من و ساير دوستان دانشجويم دوباره حمايت خودمان را از آقاي دکتر و ايده هايشان ابلاغ ميکنيم به اميد پيروزي ايشان که حقيقتا پيروزي ملت ايران خواهد بود