در دیدار با مراجع عظام مطرح شد
کد خبر: ۴۰۸|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
دیدار محسن رضایی با مراجع عظام تقلید در قم، در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نشان دهنده تداوم خط مرجعیت و روحانیت، در شرایطی است که عده ای دانسته و نادانسته قدر آنان را نمی دانند! حضرات آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی،نوری همدانی، علوی گرگانی و گرامی، در این دیدارها،نکاتی را متذکر شدند.
دو ویژگی در محسن رضایی هست که مردم باید به آن توجه کنند
دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با شماری از مراجع معظم تقلید دیدار و درباره مهم ترین مسائل روز داخلی، منظقه ای و جهانی گفت و گو کرد. این دیدارها که در شهر مقدس قم و در فضای معنوی ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد، اغلب دارای دو بخش، یعنی با حضور خبرنگاران و دیدارهای خصوصی انجام گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از  «تابناک»، مراجع عالیقدری که میزبان دکتر رضایی بودند،گفت و گوهای دوستانه و صریح همراه با رهنمودهای ارزشمند با ایشان داشته و آخرین نقطه نظرات و گزارش ها و تحلیل های دکتر محسن رضایی درباره شرابط و مسائل داخلی و خارجی کشور از جمله انتخابات ریاست جمهوری را استماع کردند.

حضور در هیات های مذهبی شهر قم و شرکت در مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س)، بازدید از نمایشگاه کوچه های بنی هاشم  شرکت در مجالس روضه مراجع تقلید و شرکت در راهپیمایی آیت الله صافی گلپایگانی همراه با عزاداران از دیگر برنامه های سفر دو روزه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهر قم بود.

آیات عظام مکارم شیرازی، علوی گرگانی، نوری همدانی، جوادی آملی و گرامی، مراجع معظم تقلیدی بودند که دکتر رضایی با آنها دیدار و گفت و گوهای طولانی خصوصی انجام داد.

 
 

 
هنگامی که آیت الله مکارم شیرازی در محل موسسه و دفتر کارشان دکتر رضایی را در آغوش گرفته و به گرمی از او استقبال می کردند، حاضرین شاهد و ناظر مصافحه گرم و این جملات از آیت الله مکارم بودند که چه خبرها از اوضاع و احوال مملکت؟ حال دوستان ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام چطور است؟ پس از آن، دیدار خصوصی آیت الله مکارم با دکتر رضایی آغاز شد که این دیدار برای دقایق طولانی ادامه داشت.


خنثی کردن تحریم ها با جهاد اقتصادی میسر است

دیدار دکتر رضایی با آیت الله جواد آملی در محل موسسه اسراء متعلق به آیت الله جوادی آملی و با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت ایشان صورت گرفت. دکتر رضایی که با عجله خود را به صف نمازگزاران پشت سر آیت الله جوادی آملی رسانده بود، بعد از نماز جماعت به اتفاق ایشان راهی اطاقی در جنب صحن مسجد موسسه اسراء شد. مدت مذاکرات دو نفره آنها نیز طولانی بود و پس از بدرقه توسط آیت الله آملی، نشانه های رضایت از این دیدار با این مرجع عالیقدر در چهره دکتر رضایی نمایان بود.

 
 

 
بنابر شنیده های موثق، در این دیدار آیت الله جوادی آملی ضمن تاکید بر ظالمانه بودن فشارهای بین المللی به مشکلات جامعه اشاره کرده و دکتر رضایی نیز در صحبت با ایشان در مورد شکل گیری جهاد بزرگ اقتصادی و خنثی کردن تحریم های اقتصادی صحبت هایی ارائه کرده است.


اشعار آیت الله نوری همدانی برای رزمندگان

آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار با دکتر محسن رضایی او را از دوستان قدیمی خود خواند و گفت: سابقه دوستی من با شما به دوران دفاع مقدس باز می گردد. دکتر محسن رضایی هم در این دیدار گفت: بله، اشعار حضرت عالی برای رزمندگان اسلام روحیه بخش بود و شما با حضور در جبهه ها متحمل زحمات فراوانی برای پیروزی سپاه اسلام بودید. دیدار خصوصی آیت الله نوری همدانی با دکتر رضایی نیز کوتاه مدت نبود.

 
 

 
گفته می شود در این دیدار درباره مسائل منطقه ای، جهان اسلام و موضوعات داخلی صحبت شد و دکتر رضایی در بخشی از سخنانش گفته است: من وظیفه دارم اطلاعات و مخاطرات و ظرفیت ها و امکانات موجود که از آنها مطلع هستم را به اطلاع مراجع و علمای بزرگوار برسانم و استفاده از رهنمودهای مراجع نیز فرض واجب است که خود را ملزم به رعایت آن می دانم.


اسلام چون مبتنی بر فطرت است، عالمگیر خواهد شد

آیت الله علوی گرگانی از دکتر رضایی در مقابل در ورودی بیت شان استقبال کردند و پس از احوال پرسی دو طرف وارد گفت و گو شدند. 

در این دیدار دکتر رضایی گزارشی از اقدامات انجام شده در مجمع به روی سیاست های کلی بخش سلامت ارائه داد و اینکه در جهان امروز اندیشمندان غربی البته بدون اذعان درستی نگاه و دستورهای دین مبین اسلام، سلامت روانی و دین و امور معنوی را نیز ذیل بخش سلامت دیده و تعریف می کنند و از این رو در این بخش اهتمام جدی و تازه ای به معنویت و سلامت بشری در حال شکل گیری است که از طرف دولتمردان آینده ایران اسلامی نیز باید مورد توجه و دستور کار باشد.

 
 

 
آیت الله علوی گرگانی در این خصوص گفت: آموزه های دین مبین اسلام مبتنی بر فطرت بشری است و چه آنها اذعان کنند یا نکنند، فطرت بشر به این سمت گرایش دارد و از این روست که با همه دشواری و دشمنی هایی که صورت می گیرد، دین مبین اسلام عالمگیر خواهد بود و ما بر همین مبنا در انتظار حکومت جهانی اسلام هستیم.

 
 

 
به گفته حاضرین علت و ضرورت هایی که موجب حضور دکتر محسن رضایی در صحنه انتخابات و اعلام کاندیداتوری شده از جمله محورهای صحبت های خصوصی وی با آیت الله علوی گرگانی بوده است.


اسلام منهای روحانیت معنا ندارد

همچنین آیت الله گرامی در دیدار با دکتر محسن رضایی با اشاره با مشکلات اقتصادی مردم و ضرورت تغییر این وضع به برخی از مهمترین مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: هجمه به حریم مرجعیت در مواردی در سالهای گذشته وجود داشته است که مایه تاسف است و امیدواریم با درایت افرادی مانند شما، اگر متصدی شوید، این اتفاقات جبران شود.

آیت الله گرامی افزود: دو ویژگی در آقای محسن رضایی هست که برای کسانی که می خواهند دست به انتخاب بزنند قابل توجه است یکی ثابت قدم بودن در جبهه ها و دوران دفاع مقدس و دیگری متانت و اخلاق مداری و وقار ایشان، که بسیار خوب است و مردم در جریان انتخابات قبل شاهد آن بودند.

 
ایشان  توصیه هایی هم درباره ضرورت توجه به امور فرهنگی و دینی در سیاست های کلان و امور اجرایی کشور به عمل آوردند.

دکتر رضایی با بیان این که مرجعیت عمود خیمه فرهنگ و دین مردم بوده و خواهد بود، افزود: به قول استاد مطهری اسلام منهای روحانیت برای ما معنا ندارد و توجه به ارزش های دینی، مرجعیت و روحانیت و پیوند آن با مردم از اهم برنامه هایی است که پیگیر آن بوده و خواهم بود.


محسن رضایی در کوچه های بنی هاشم

بازدید از نمایشگاه کوچه های بنی هاشم از دیگر برنامه های روز اول سفر رضایی به قم بود. این نمایشگاه که با استقبال مشتاقان و خیل عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) مواجه بود، دارای بخش های جالبی همچون  خانهباز سازی شده حضرت فاطمه (س)، محل غسل شبانه حضرت، کوچه های مدینه و بخش‌های دیگری بود. بازسازی قبرستان بقیع و دالان هایی که کوچه های مدینه در صدر اسلام را به دوران دفاع مقدس ارتبلاط می داد از دیگر بخش های این نمایشگاه بود. 

 
 

 
در این نمایشگاه محسن رضایی حال و هوای ابری و گرفته داشت. در محل بازسازی شده خانه بانوی دوعالم و قبرستان بقیع همراه با مردم عزادار اشک ریخت.

رضایی خطاب به چند تن از جوانان دست اندرکار این نمایشگاه گفت: کاربرای ائمه و اهل بیت (ع) باید از روی صفای باطن و مخلصانه و با حداکثر بازدهی باشد و این کاری است که شما جوانان عاشق اهل بیت (ع) انجام داده اید.

 
 

 
دکتر رضایی در ادامه روز اول سفر خود به قم در در مراسم عزاداری هیات‌هایی همچون محبین اهل بیت (ع) شرکت کرد.


مادر ما را شفاعت کن

در دومین روز از سفر محسن رضایی به شهر مفدس قم که همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت بنی مکرم اسلام بود برنامه های وی به شرکت در مراسم روضه آیات اعظام، مراسم پیاده روی و عزاداری آیت الله العظمی صافی، شرکت در مراسم عزاداری دفتر مقام معظم رهبری در قم و حضور در دسته های عزاداری مردمی از جمله هیات متعلق به منطقه نیروگاه قم و پیاده روی با آنها اختصاص یافت. 

 
 

 
انبوه جمعیت شیعیان در این مراسم ها مقام بانوی دو عالم را گرامی داشته و بر مظلومیت مادر اهل بیت (ع) و مادر شیعیان جهان اشک ریخته و به بزرگی این بانو توسل جسته و شفاعت طلبیدند.

 

ارسال نظر