کد خبر: ۴۱۰|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بیست و پنجمین یادواره 15 شهید روستای زنگی کلا بخش سرخرود شهرستان محمودآباد با تاکید بر ضرورت حفظ ارزشهای ایثار در جامعه، اظهار داشت: حماسه آفرینی های رزمندگان در یادواره های شهدا تبیین شود.
بیان حماسه آفرینی رزمندگان در یادواره ها/بازآموزی تاکتیک های رزمندگان ایران در ارتش های دنیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در مراسم بیست و پنجمین یادواره 15 شهید روستای زنگی کلا بخش سرخرود شهرستان محمودآباد اظهار داشت: شهدا در هشت سال دفاع مقدس کاری کردند که در تمام تاریخ کشور ایران مانند آن صورت نگرفته بوده است.

وی افزود: کار شهدا در جنگ علیه عراق برای دفاع بوده و در این نبرد اقدامی صورت دادند که طی 200 سال اخیر بی سابقه بوده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دفاع شهدا مقابل دشمن بعثی جوانمردانه بوده و در تاریخ ثبت شده است، تصریح کرد: در جنگ تمام دنیا مقابل ایران بود و در این جنگ استکبار از همه جنگ افزارها برای نابودی ایران اسلامی استفاده کرد ولی اراده ولایی رزمندگان سبب شد ملت ایران در این جنگ ناجوانمردانه پیروز شود.

رضایی با بیان اینکه دشمن در جنگ عراق و ایران از سلاح های شیمیایی بسیاری استفاده کرده بود، یادآور شد: نخستین شلیک های شیمیایی نیروهای بعثی در عملیات غرورآفرین فاو بوده که بسیاری از رزمندگان مازندران در لشگر پیروز 25 کربلا در آن مجروح و شهید شدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه جنگ ایران یک جنگ نابرابر بوده و شهدای ایران اسلامی در 200 سال اخیر کاری کارستان کردند، افزود: در 200 سال گذشته وطن ایران نصف شده بود و استکبار قصد داشت در جنگ هشت ساله عراق با ایران، 5 استان کشور را بگیرد.

رضایی با بیان اینکه ایران در 24 جنگ طی 200 سال گذشته همواره شکست خورده بود، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نخستین جنگی بوده که پیروزیها و تاکتیک های این دفاع جوانمردانه رزمندگان، هنوز در تاکتیک های ارتش های دنیا بازآموزی می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توجه بیشتر جامعه به ارزشهای ایثار و شهادت، افزود: باید رشادت ها و دلاوریهای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای جوانان درس آموز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دارای قدرت بازدارندگی بالایی در مقابل حمله های احتمالی دشمن شدند، تصریح کرد: این قدرت بازدارنده سبب شد تا هواپیماهای نظامی استکبار در فرودگاه دشمن از حرکت بایستند و این به مدد رشادت های رزمندگان و ایثارگران بوده است.

انتقاد از آمار بالای بیکاری

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مسئولان نظام برای پاسداشت ارزشهای ایثار و شهادت در دوران پس از جنگ تحمیلی، اظهار داشت: متاسفانه در برهه کنونی که استکبار قصد برهم زدن جمهوری اسلامی را دارد نباید به واسطه تفرقه افکنی های نابجای برخی مسئولان، هر روز بر بیکاری، فقر و گرانی های جامعه افزوده شود.

رضایی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای مواهب طبیعی بی شمار و نیروهای انسانی بکری است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم استفاده از استعدادهای بکر جوانان، هر روز بر تعداد فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی افزوده می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت های رزمندگان و سرداران خطه مازندران در افتخارآفرینی های هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: بیکاریهای بی شمار در استان سبز مازندران شایسته مردم ولایی و علوی تبار این استان نیست.

عقب ماندگی توسعه ای مازندران

رضایی با اعلام اینکه مازندران با وجود برخورداری از مواهب طبیعی از قطار توسعه صنعتی در سالهای پس از دفاع مقدس عقب مانده است، افزود: استان کشاورزی مازندران نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی سنتی در هیچ نقطه دنیا پاسخگو نیست، اظهار داشت: به دلیل عدم توجه مسئولان امر به کشاورزان استان، هر روز بر تغییر کاربریهای اراضی در مازندران افزوده و کشاورزان متضرر می شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مازندران برای توسعه اقتصاد کشاورزی باید به سمت کشاورزی صنعتی پیش برود، اظهار داشت: می توان با توسعه زیرساخت های گردشگری و کشاورزی در مازندران، آمار بیکاران استان را هر روز کم کرد.

بخش سرخرود شهرستان محمودآباد، 188 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

ارسال نظر