کد خبر: ۴۲۵۰|
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
توطئه دیروز انگلیس این بود که با اشغال هرات و جدایی انداختن بین افغانستان و ایران، طبل جنگ را در خانه ما نواخت. امروز سوت قطار، پاسخ خوبی به طبل جنگ انگلیس است.
دکتر محسن رضایی در اینستاگرام از افتتاح راه آهن خواف - روزنک بین ایران و افغانستان که در ادامه به هرات وصل خواهد شد، استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این یادداشت نوشته است: ساخت و افتتاح راه آهن خواف - روزنک، که در مرحله بعد به هرات وصل می شود، یک گام موفق در دیپلماسی اقتصادی و تقویت همکاریها و پیوندها بین ایران و افغانستان است. به نوبه خود از تلاشهای دولت نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم که این طرح را تا اینجا رساندند تشکر می کنم و امیدوارم با اتصال آن به چابهار و خلیج فارس، شاهد تکمیل این طرح باشیم.

رضایی افزوده است: ملت های منطقه نباید منتظر چشم آبی ها بمانند. صلح و رفاه هر منطقه به دست ساکنان و همسایگان آن تولید می شود. دیپلماسی اقتصادی با اولویت دادن به تقویت همکاریهای منطقه ای و افزایش پیوندهای ایران با اقتصاد همسایگان، یک راه حل قاطع و حتمی است؛ تولید و اشتغال را افزایش می دهد، خطر جنگ را برای همیشه مرتفع می کند و خواست استکبار برای آتش افروزی و عقب ماندن منطقه را کنار می زند.

نویسنده کتاب "چشم انداز ایران فردا" تاکید کرده است: توطئه دیروز انگلیس این بود که با اشغال هرات و جدایی انداختن بین افغانستان و ایران، طبل جنگ را در خانه ما نواخت. امروز سوت قطار، پاسخ خوبی به طبل جنگ انگلیس است.

محسن رضایی در پایان نوشتار خود، آورده است: از همه زحمتکشان عرصه حمل و نقل، در بخش های مختلف حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده ای و دریایی که سربازان اقتدار اقتصادی ایران هستند یاد می کنم و به آنها درود می فرستم. تک تک کامیوندارهایی که تلاش می کنند در اوج مشکلات، کالا را به درستی به مقصد برسانند، سفیر اقتصاد ملی هستند و تلاششان مورد قدردانی ملت است.
ارسال نظر