کد خبر: ۴۳۲۰|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
روزنامه آنلاین «المصدر»، با انعکاس نظرات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ضرورت انقلاب اقتصادی در کشور، نوشت: رضایی می خواهد ایران قدرت اول منطقه باشد.
روزنامه آنلاین «المصدر»، با انعکاس نظرات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ضرورت انقلاب اقتصادی در کشور، نوشت: رضایی می خواهد ایران قدرت اول منطقه باشد.

به گزارش روزنامه اقتصاد بومی، المصدر نیوز در گزارشی، چشم انداز انتخاباتی رضایی را همان چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و نوشت: رضایی معتقد است که ایران باید تا سال ۲۰۲۵ به اولین کشور اقتصادی، علمی و فناوری در خاورمیانه تبدیل شود.

المصدر: رضایی میخواهد ایران قدرت اول منطقه باشد

المصدر نیوز، سخنان رضایی درباره تحول و جهش تولید را نوعی توجه به اقتصاد ملی در پیوند با دیپلماسی خاورمیانه ای قلمداد کرد که درصدد استفاده از فرصت انتخابات ریاست جمهوری برای توجه به تقویت نقش سیاسی اقتصادی ایران در منطقه خاورمیانه می باشد.

این رسانه به نقل از محسن رضایی نوشت: برای تحقق سند چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران که باید مبنای هر تجزیه و تحلیل و هر برنامه تحول اقتصادی و حتی رفتار انتخاباتی قرار گیرد، پروژه کمربند طلایی که شامل افغانستان، ایران، عراق، سوریه و سواحل دریای مدیترانه در لبنان خواهد بود، از اهمیت برخوردار است.

المصدر از قول رضایی نوشت: قابل توجه است که بیشتر وقایع منطقه طی ۲۰ سال گذشته، در این کمربند رخ داده است و در عین حال من روشن کردم که اگر یک نیروی منطقه ای کنترل این کمربند را داشته باشد، می تواند بر کل امور منطقه مدیریت کند. گرچه ما کشوری با قدرت بین المللی نیستیم، اما می توانیم از طریق استقرار در این کمربند، قدرت های بین المللی را تحت تأثیر قرار دهیم.

این رسانه با بیان اینکه روسای جمهور سابق ایران، علاقه ای به پروژه کمربند طلایی ایران نشان ندادند، از احتمال کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ خبر داد.

منبع: روزنامه اقتصاد بومی
ارسال نظر