دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از گروه بهداشتی فیروز؛
کد خبر: ۴۳۸۴|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
پایگاه اطلاع رسانی rezaee.ir - قزوین :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از بخش های مختلف گروه بهداشتی فیروز در شهر صنعتی البرز قزوین بازدید کرد و ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده این گروه تولیدی با مدیرعامل و برخی از کارگران این شرکت به گفتگو نشست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح سه شنبه 21 بهمن از بخش های مختلف گروه تولیدی فیروز که 92 درصد کارکنان و مدیرانش از افراد دارای معلولیت مثل نابینایی، ناشنوایی و معلولیت جسمی حرکتی هستند و 140 محصول بهداشتی را تولید می کنند، بازدید کرد.

دکتر رضایی در جریان این بازدید، ضمن تقدیر از مدیریت این مجموعه تولیدی گفت: آقای موسوی پس از تحصیلات در خارج از کشور، همزمان با انقلاب اسلامی به ایران آمدند و در 25 سالگی ضمن قبول مسئولیت های مهم انقلابی و همراهی با یاران انقلاب، این شرکت نمونه را از سال 79 با 35 پرسنل تحویل گرفته اند و اکنون آن را به گروهی تولیدی با 1200 نیرو رسانده اند و نه تنها تولید را رونق بخشیدند بلکه بر قلب پرسنل خود مدیریت کرده اند. 

وی افزود: توسعه این شرکت با اندیشه ای خدامحور و انسان دوستانه توسط یک مدیر سپاهی و ایثارگر، الگویی از پیشرفت بومی شده را ارائه کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه در این گروه تولیدی، 140 محصول بهداشتی با کیفیت تولید می شود که حتی کسانی که محصولات خارجی مشابه را به داخل کشور قاچاق می کنند، قدرت رقابت با تنوع و مرغوبیت کالاهای این شرکت را ندارند. این اتفاق توسط مدیریت این شرکت و با همکاری پرسنل این شرکت صورت گرفته است.

رضایی افزود: آقای موسوی در سالهای اولیه انقلاب، فرمانده سپاه شهرک صنعتی البرز بودند و به دلیل روحیه انسانی و اجتماعی خودشان، ثابت کرده اند که معلولیت مانع فعالیت نیست و همه معولین حتی با وجود محدودیت در حرکت می توانند از فکر و توانایی های خود استفاده کنند.

وی با تاکید بر توانایی همه اقشار ملت ایران در ایجاد تحول اقتصادی گفت: ناشنوایان، نابینایان و افرادی که دارای محدودیت هایی در حرکت هستند، در این کارخانه کارهایی را انجام می دهند که دستگاه های خودکار (اتوماسیون) در سایر واحدها انجام می دهند. این موسسه یک شرکت اجتماعی است و ضمن ایجاد شغل برای افراد به ظاهر معلول ثابت کرده است که روحیه "ما می توانیم" بغیر از جوانان کشور، برای سایر اقشار هم قابلیت عملیاتی شدن دارد.

دکتر رضایی گفت: اعتماد به نفسی که در نتیجه انقلاب اسلامی بوجود آمد، توانست ضمن شکست طاغوت، دفاع مقدس را نیز به نتیجه برساند و امروز هم می تواند فقر و بیکاری را کنار بگذارد. لازمه این کار این است که ما از اقتصاد رانتی خارج شویم و دولتمردان ما به مردم اعتماد کنند و زمینه مشارکت عمیق و واقعی مردم را فراهم کنند. زیرا ما هر جا به مردم اعتماد کردیم و هر جا اعتماد به نفس به مردم ما بازگشته، معجزات بزرگی را شاهد بوده ایم.

نویسنده کتاب ایران آینده افزود: یکبار دیگر باید دست به زانوی خودمان بگذاریم و با روحیه "ما می توانیم"، تحریم های اقتصادی را کنار بزنیم. چه کسی گفته است که جوانان ما در ایجاد تحول و پیشرفت ناتوان هستند؟ باید راه را برای جوانان باز کرد تا به سبطا گران بفهمانیم که شما نمی توانید مانعی برای ملت ما باشید. از سر راه ملت ما کنار بروید تا مردم ما به آرمان های بلند خود برسند.

در این دیدار سید محمد موسوی مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز ضمن خوش آمدگویی به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما از فرماندهان و مدافعان عزت این مملکت بوده اید و ما همیشه قدردان تلاش های شما هستیم. سالها پیش جنابعالی را در جبهه دفاع از مرزهای کشورمان دیدم و از اینکه بعد از سالها شما را در این خط مقدم تولید زیارت می کنم، خوشحالم. ما اینجا کارخانه نداریم، یک دانشگاه اجتماعی داریم. اینجا از سود خبری نیست اما برکت در اینجا فراوان است.

موسوی افزود: این واحد بزرگ تولیدی 1200 نفر پرسنل دارد که 92 درصد آنها با وجود معلولیت هایی مثل نابینایی، ناشنوایی و معلولان جسمی حرکتی در خط تولید 140 محصول بهداشتی فعالیت می کنند.
ارسال نظر