دکتر رضایی در حاشیه رونمایی از سامانه «مردم یار» و در پاسخ به خبرنگاران مطرح کرد؛
کد خبر: ۴۴۹۵|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: رفتن ترامپ، از خبرهای خوب سال 99 برای ایران و جهان بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: رفتن ترامپ، از خبرهای خوب سال 99 برای ایران و جهان بود. 
 
به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه «مردم یار»، در پاسخ به پرسشی درباره مرور تحولات سال 1399 گفت: در پایانی سالی هستیم که جهان از وجود یک شرور بین‌المللی بنام ترامپ خلاص شد و اخلال‌گری او پایان یافت. امیدوارم دولت‌مردان جهان به ویژه دولتمردان غربی، از این داستان درس بگیرند زیرا او از همه قراردادهای بین المللی خارج شد و در جهان بی نظمی را رایج کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: ترامپ در منطقه ما هم ایجاد ناامنی کرد و تا آخرین لحظات هم از تهدیدها و خرابکاری‌های خود دست نکشید حتی تا این اواخر در برابر داعش با دودلی برخورد می کرد و در مواردی حتی به داعش کمک کرد و در مقابل تلاش کشورمان در پایان دادن به حکومت داعش تردید داشت. از این نظر، کنار رفتن او برای ملت ایران و عموم ملتهای جهان، خبر خوبی بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره سخنان امروز روحانی که گفته بود کشور تاکنون به خوبی اداره شده است و کسی نباید روایت اداره کشور را تحریف کند، اظهار داشت: اگر در سه چهار ماه آخر، دولت را ارزیابی نکنیم، چه زمانی باید انجام دهیم؟ بگذاریم وقتی آقایان از تخت عاج پایین آمدند، تازه عملکردشان را ارزیابی کنیم؟ در این سه چهار ماه پیش رو، دولت خیلی کارها می‌تواند انجام دهد. ارزیابی‌های عملکرد دولت باید انجام بگیرد. 

رضایی خواستار رسیدگی دولت به وضعیت مایحتاج مردم در شب عید شد و گفت: از دولت می خواهم که کام ملت را در شب عید شیرین کنند. کافی است مدیران از اتاق های دربسته بیرون بیایند. در همین چهار پنج روز باقیمانده تا شب عید هم می توانند اتفاقات مثبتی را به نفع مردم رقم بزنند. اعضای دولت اگر در صف‌های مرغ بایستند و درک بهتری از مسائل مردم پیدا کنند، کمتر از 24 ساعت می توانند مشکلات را حل کنند. اینکه دولتمردان از زندگی مردم و رسانه ها فاصله گرفته اند، روش خوبی نیست.

رضایی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وجود فساد و ناکارآمدی در دولت و راه علاج آن گفت: امروز کشور از فساد و ناکارآمدی رنج می‌برد، باید جلوی فساد را گرفت. کسی که دولت را تشکیل می دهد، باید اولین فرد پاسخگو در برابر همه خطاها باشد. دولت خودش باید سازمان و سازوکاری برای بازرسی داشته باشد. این سازمان در نظارت و بهبود عملکرد و افزایش کارآمدی تأثیر خواهد داشت. ریشه ها و گلوگاههای فساد را باید ریشه کن کرد. باید به نحوی با فساد مقابله کرد که اساساً فساد شکل نگیرد. وزارتخانه ها، استانداری ها و خود دولت باید نظارت کافی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور جوانان در دولت آینده، گفت: درباره دولت جوان و انقلابی ما 10 سال بیشتر فرصت نداریم تا قدرت و مسئولیت را از نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم بسپاریم. آماده‌سازی نسل سوم و چهارم نیاز به یک فرمول خاص برای این مدت کوتاه دارد. ما باید دو نوع جوان را به دولت آینده بیاوریم. افراد باتجربه، بانشاط، پرتلاش و خلاق و روحیه های جوان افراد 60 ساله مانند قاسم سلیمانی و همچنین جوانهای 30 تا 50 ساله باید در دولت آینده در مسئولیت‌های اجرایی قرار گیرند؛ ترکیبی که آینده کشور را ساماندهی کنند و مسئولیت بپذیرند.

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره امکان ائتلاف بین برخی کاندیداهای موجود گفت: کشور در انتخابات 1400 نیاز به تشکیل یک دولت قوی، کارآمد، پاسخگو و مسئولیت پذیر دارد. دیگر دوران آن گذشت که سکان اداره کشور در قوه مجریه به یک نفر داده شود و او به طور شخصی و خوشایند خود سکان را به هر طرف بچرخاند. مردم و نخبگان باید قبل از انتخابات و بعد از انتخابات در صحنه تصمیم سازی ها حضور داشته باشند. کاندیداها نیز باید به پیشرفت کشور کمک کنند. از هر نوع رایزنی استقبال می‌کنیم و امیدواریم که اکثر کسانی که پیرو انقلاب و رهبری هستند و می خواهند خود را نامزد کنند، به دولت آینده کمک کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تعدد حضور کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد:‌ این‌که تعداد کاندیداها زیاد است ایرادی ندارد، کاش ده جوان دیگر هم خودشان را برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کردند و بعد از ثبت نام یا قبل از آن با هم ائتلاف می کردند و مردم ظرفیت جوانان کشور را می شناختند. من نگران تعدد کاندیداها به هیچ وجه نیستم و دغدغه من کمیّت و کیفیت حضور مردم در صحنه است. 

رضایی با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت حضور مردم در انتخابات شوراها نیز به اندازه ریاست جمهوری مهم است، گفت: از وزارت کشور و هیات نظارت تقاضای می کنم که نام نویسی در انتخابات شوراها را به‌دلیل شرایط ناشی از کرونا به مدت 72 ساعت دیگر تمدید کنند. چون شرایط کرونایی حتی مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک را کُند کرده است.
ارسال نظر