کد خبر: ۵۰۳۷|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۴

محمدرضا اسماعیلی درکه در اخبار فوری نوشت:

 

“محسن رضایی” از سوی رسانه ها و ناظران سیاسی, غایب بزرگ انتخابات لقب گرفت. دکتر رضایی را مدیر برنامه محور و مبتکر حل بحران های بزرگ می نامند به این نشان که در سه دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری به گواه بسیاری از کارشناسان به ویژه اقتصاددانان با برنامه راهبردی و جامع خود برای حل مشکلات اقتصادی کشور با دستی پر نسبت به سایر نامزدها پا به عرصه رقابت ها گذاشته بود، این بار از حضور مجدد در عرصه انتخابات منصرف شد تنها به یک دلیل: تلاش برای اجماع میان نیروهای انقلاب. موضوعی که خودش در یک مصاحبه آن را تایید می کند.

 

او که این بار با وجود دعوت جمع بسیاری از نخبگان و فرهیختگان با عدم ثبت نام در انتخابات تصمیم گرفت به گفته خود “مامور به انجام تکلیف” باشد می‌گوید: “برای رزمندگان دفاع مقدس نتیجه فرع بر تکلیف است به این معنا که چه شهید بشوند و چه پهنه سرزمینی را از دست دشمن آزاد کنند پیروزند چرا که تکلیف شان دفاع از کشور است”. از این روست که ماموریت خود را وحدت بخشیدن به نیروهای انقلابی می داند و تصریح می کند:”با توجه به شرایط کشور مسئله اجماع بین نیروهای انقلاب برای من اولویت بیشتری داشت و تلاش کردم که مسیر اجماع را در پیش بگیرم و چون به نتیجه رسیدم که اگر خودم کاندیدا شوم از ایجاد این اجماع نمی توانم موفق بیرون بیایم لذا تلاش کردم که کنار باشم و از بیرون کمک کنم که جبهه انقلاب هم برای موفقیت اجماع کنند هم بعد از موفقیتبرای کارآمدی کشور و عبور کشور از مشکلات اقتصادی با هم یک نوع تجمیع توانایی ها را داشته باشند.

 

آقا محسن از ۱۹ سالگی وارد عرصه سیاست و مبارزه شد و همواره در بزنگاه های حساس انقلاب مرد مدیریت بحران های بزرگ شد.روزهایی که ایران در عملیات های اوایل دفاع مقدس تا قبل از آقا محسن شکست می خورد این آقا محسن بود که دفاع از کشور را با تشکیل بسیج با حضور اقشار جامعه مردمی کرد. بعد از دفاع مقدس نیز در سنگر های گوناگون مدیریتی حضور یافت و به جرات می توان گفت که کمتر مسئولی همچون او از ظرفیت های کشور آگاهی دارد و راهکار برون رفت از مشکلات را می داند. کسی که سالها مطالعه و تحقیق کرده و برنامه نوشته است. اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان را بررسی کرده و با کارشناسانی از آن جوامع نشست و گفتگو داشته است.

او از چهره‌های کاربلدی است که متاسفانه در انتخابات های گذشته باند بازی های سیاسی، تبلیغات منفی پرحجم و توهین های بی شرمانه نمی گذاشتند که مردم در فضای آرام برنامه تحول آفرینش را شنیده و به عمق آن فکر کنند.جنس محسن رضایی با شیوه های انتخاباتی این سالها که با تکه پرانی ها و بی اخلاقی برخی نامزدها در مناظره ها مشهود بود، متفاوت بوده و او با صبر، حلم، مدارا، ایثار و گذشت در عرصه انتخابات حضور می یافت؛ جنس ایثار باکری، بزرگ منشی همّت، تدبیر خرازی، استقامت کاظمی و مدارا و برادری حاج قاسم که در سنگر ایمان و اخلاق و از سیره علوی آموخته بود و شاهد خارج نشدن او از جاده اخلاق، ادب و انصاف در مناظره های تلویزیونی بودیم که اگر چه مورد بی مهری و بداخلاقی قرار گرفت ولی به با صبوری به کسی بی احترامی نکرد و احدی را از خود نرنجاند.

 

تفکر اقتصادی آقا محسن در این سالها نشان می دهد که تنها کسی که به ندای رهبر معظم انقلاب در نامگذاری اقتصادی سالهای اخیر لبیک گفته و دغدغه ایشان در رشد اقتصاد کشور را با عمق وجود درک کرده اوست که حتی اقتدار ملی را در گرو اقتدار اقتصادی می داند و از همین جهت، در لحظه اول پیروزی رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم کل برنامه اقتصادی خود را تحت عنوان “برنامه راهبردی انقلاب اقتصادی” که به تفکیک ۳۱ استان کشور برای دولت احتمالی‌اش تدارک دیده بود و در زمان تبلیغات انتخابات نیز در اختیار مردم گذاشته بود را در اختیار رئیس جمهور منتخب قرار داد تا برای حل مشکلات مردم، مورد استفاده قرار گیرد.

 

اخلاص ، صداقت ، تدبیر و دوراندیشی محسن رضایی سبب شده که مورد اعتماد بزرگان و چهره های سیاسی شود و از همین رو بسیاری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایشان را مورد اعتماد و وثوق دانسته و در حال رایزنی و کسب مشورت برای اجماع هستند.

 

انتظار می رود با تدبیر و دلسوزی که از ایشان سراغ داریم بهتربن ها برا کشور و مردم فهیم ایران اسلامی رقم بخورد.

کلید واژه های مطلب: انتخابات ، ریاست جمهوری ، محسن رضایی
ارسال نظر