کد خبر: ۵۱۳۷|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در دومین کنگره ملی چهارده هزار و پانصد شهید والامقام استان مازندران در ساری شرکت کرد.

سردار سرلشکر محسن رضایی ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای عزیز لشکر ۲۵ کربلا و همچنین شهدای مدافع حرم این استان گفت: لشکر ۲۵ کربلا لشکری ویژه بود و شهدایی همچون حاج بصیر طوسی، نوبخت، کشوری،شیرودی، نیاکی، کابلی، ابوعمار و بسیاری دیگر از شهدای عزیز این لشکر هستند.

وی اظهار داشت: ۱۴۵۰۰ شهید، ۳۶ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده نشان مهمی از دلاوری مردم مازندران است و ازهمین تابلو اگر به تاریخ مازندران بنگریم طبرستان یعنی پایتخت علویان را می‌بینیم و مردم این خطه همواره پیشکسوت و پیشگام دفاع از ایران و اسلام بودند.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه دفاع مقدس حادثه بسیار بزرگی بود ادامه داد: ملت ما در برابر همه قدرت‌ها و بیش از ۲۶ کشور دفاع می‌کرد و قدرت‌های جهان مانند امروز که از هیتلر زمان یعنی نتانیاهو دفاع می کنند آن زمان هم از صدام حمایت می‌کردند.

دکتر محسن رضایی ادامه داد: آن‌ها معتقد بودند ایران تازه انقلاب شده با ارتشی از هم پاشیده و فاقد نظام رزم را به راحتی از پای در می‌آورند و در طول جنگ به صدام قول دادند که نه سلاح جدید به ایران بدهند و نه ایران را تامین مهمات کنند؛ صدام هم با همین خیال با ۱۲ لشکر در ۳۱ شهریور حمله سراسری را با وعده یک هفته‌ای حضور در اهواز آغاز کرد اما ایستادگی بزرگ ملت ایران این خیال خام را نقش بر آب کرد.

اما چرا ایران مقاومت کرد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران هم گنجی دارد و هم شمشیری، و قدرت‌ها برای تسلط به این گنج که در پی آن تسلط بر ۵۰۰ میلیون جمعیت منطقه است تمام توان خود را صرف می‌کنند و اینست که ایران را پل پیروزی و چهارراه تجاری می‌دانند.

دکتر رضایی ادامه داد: اگر خود ایرانیان بر این گنج مسلط باشند صلح و امنیت و ارتباط تجاری و اقتصادی در منطقه برقرار خواهد شد و آن‌ها این امر را بر نمی تابند.

وی با یادآوری دوران فاجعه‌بار قاجار و پهلوی یادآور شد: زمانی قدرت‌های دنیا بر سر ثروت‌ها و منابع ایران با هم دعوا داشتند و آن زمان هم که مردم با نهضت‌هایی چون جنبش تنباکو و مشروطه قصد پایان به این تحقیرها را داشتند، با کودتا یا توطئه سرکوب می‌شدند، اما در سال ۵۷ مردی بزرگ آمد و به این شکست‌ها پایان داد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ادامه داد: قدرت‌های سلطه‌گر جنگ را علم کردند و همه دنیا پشت صدام ایستاد اما ملت ایران نمی‌خواست گنج و شمشیر خود را به دست بیگانگان بدهد، ملت ایران نمی‌خواست فجایع جنگ جهانی اول و دوم در ایران تکرار شود و ملت ایران نمی‌خواست ۳۰۰ سال تحقیر و شکست ادامه پیدا کند و این بود که این واقعه سترگ و این مقاومت عظیم صورت گرفت.

سردار سرلشکر محسن رضایی با اشاره به حوادث منطقه اظهار داشت: امروز جنگ حق و باطل دیگری در غزه به راه افتاده که هدفش پس از آن لبنان، سوریه، عراق و بعد ایران است و نتانیاهو، این سگ زنجیری آمریکا مامور مقابله با مقاومت است.

وی تصریح کرد: فلسطینیان در حادثه غزه آتش بس و مبادله اسرا را می‌خواستند اما رژیم صهیونیستی زیر بار نرفت چراکه هدفی بیشتر از غزه دارد و لذا با حمایت کامل آمریکا به لبنان حمله کرد و نسل کشی می‌کند؛ و تا انتخابات آمریکا و نصب دولت جدید در بهمن ماه به نتانیاهو فرصت برای تمام کردن کار داده اند.

دکتر رضایی گفت: هدف این‌ها ریشه کن کردن اسلام است، من از اینجا به برادران مقاومت عرض می‌کنم که از سنگرها خارج شوید و از زمین به آن‌ها هجوم ببرید. برتری آن‌ها در تکنولوژی‌های جدید و حملات هوایی است و اما در خطوط زمینی با ورود محور مقاومت شکست خواهند خورد و امروز وقت آن است که محور مقاومت با تمام قدرت وارد شود. برتری آن‌ها بمب و موشک است اما برتری مقاومت ایمان و شهادت طلبی است.

وی با اشاره به سنگ اندازی آمریکا در مسیر قوانین بین‌المللی گفت: شورای امنیت تحت فصل ۷ سازمان ملل می‌تواند رژیم صهیونیستی را محکوم کند و در آن صورت کشورها می‌توانند با این رژیم مقابله کنند لذا قوانین خوبی است اما جلو آن گرفته می‌شود.

دکتر رضایی یادآور شد: رژیم سفاک صهیونیستی وحشیانه ترین و کم نظیرترین اقدامات را در حال انجام است و در یک سال گذشته به اندازه تمام عمر منحوسش جنایت کرده است.

وی با اشاره به سلوک و منش امام حسین فرمودند: پیشوا و رهبر ما امام حسین فرمودند: مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. پس چرا امروزعده ای با دستاویز قرار دادن این جمله که “بگذارید زندگی کنیم”، می خواهند آمریکا و اسرائیل ذلیل را دوباره بر منطقه مسلط کنند. مگر در جنگ جهانی دوم نخواستیم زندگی کنیم که در پی آن ۸ میلیون کشته دادیم. مگر جهاد زندگی نیست؟ مگر دفاع زندگی نیست؟ مگر شهدای ما زندگی نکردند؟

وی در پایان گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که ما فرزندان خمینی و سربازان خامنه‌ای به فضل الهی اجازه نمی‌دهیم به اهداف پلیدشان برسند.

 

ارسال نظر