در مراسم رونمایی از کتاب عصر بی سرزمین:
کد خبر: ۹۲۶|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: الان فهمیده ایم کسانی در سوریه وجود دارند که از القاعده بدتر هستند و این امر نقش رسانه را نشان می دهد.
دکتر رضایی: کسانی در سوریه هستند که از القاعده بدترند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، ظهر امروز مراسم رونمایی از کتاب عصر بی سرزمین نوشته شهرام گیل آبادی و سیدرحیم تیموری با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام، عبدالله گیویان، نورالله نوریان و نویسندگان این اثر برگزار شد.

در این مراسم محسن رضایی در خصوص این کتاب و همچنین وضعیت منطقه خاورمیانه به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا گفت: فرهنگ مکتوب در جامعه ما مظلوم است و این امر از توجه نکردن به تولید علم و تفکر نشأت می گیرد لذا تشکر می کنم که با نگارش این کتاب به این فرهنگ اهمیت داده می شود شاید اینکه گاهی احساسات جای عقلانیت را می گیرد به این دلیل است که درحوزه تولید اندیشه ضعیف عمل می کنیم. مدت هاست که از عقلانیت فردی در جهان فاصله گرفته ایم، امروزه نفوذ حاکمان بدون خردجمعی نمی تواند پایدار باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: همین سوریه از دو سه ماه گذشته وارد مرحله جدیدی از درگیری ها شده است آمریکا در مرحله اول که نزدیک به دو سال و نیم طول کشید سعی کرد با کمک ترکیه و دیگر کشورها فتنه ایجاد کند و نظامی که عضو سازمان ملل بود را ساقط کند در این مرحله تروریست ها تا نزدیکی نهادهای امنیتی رسیدند حتی تنها چند خیابان مانده بود تا نهادهای امنیتی را بگیرند اما در نهایت نتوانستند شهرهای اصلی سوریه را تصرف کنند البته مکان های مانند حرم حضرت زینب (س) با خمپاره می زدند اما خود شهرها را نتوانستند بگیرند. اما در نهایت سوریه توانست شهرهای مهم را از دست توریست ها خارج کند و تنها چند شهر مانده بود تا سوریه کشور خود را کاملا پس بگیرد.
 
رضایی ادامه داد: نقش رسانه ها را در چند وقت مشاهده کنیم. شما ببینید جنایاتی که در سوریه اتفاق افتاد روی صهیونیست ها را نیز سفید کرد صهیونیست حداکثر زن و بچه ها را تیرباران می کردند اما حداقل سرنمی بریدند در طول دو سال و نیم تروریست ها زن و بچه ها را سر می بریدند اما رسانه ها سعی کردند بر روی این اتفاقات سرپوش بگذارند.البته می بینید همین دو سه فیلم و عکسی که منتشر شد و برخی جنایات تروریست ها را در سوریه نشان داد چه موجی در جهان ایجاد کرد تمام سران اروپایی مجبور شدند از این افراد تبری بجویند. حداکثر بحثی که بین پوتین و اوباما در گرفت این بود که القاعده در سوریه وجود دارد یا نه البته الان فهمیده ایم کسانی در سوریه وجود دارند که از القاعده بدتر هستند این امر نقش رسانه را نشان می دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبیین نقش رسانه ها اعلام کرد: رسانه می تواند از یک جنگ جلوگیری کند اوباما می خواست به سوریه حمله کند اما با موجی که شکل گرفت کوتاه آمد اگر زمان جنگ مظلومانه ای که علیه ایران شکل گرفت رسانه ها قدرت امروز را داشتند بمب های شیمیایی استفاده نمی شد. امروز اسرائیل بمب میکروبی دارد بمب میکروبی از بمب شیمیایی خیلی بدتر است زیرا بمب شیمیایی حداکثر یک محله را از پا درمی آورد اما بمب میکروبی یک شهر را فلج می کند.
 
وی توضیح داد: کتاب آقای گیل آّبادی نقش مهمی در حرکت رو به جلو برای نسبت رسانه و سیاست داشت زمانی می گفتند کشوری که بمب هسته ای داشته باشد از تهاجمات دور می شود زیرا هیچ کشوری جرأت نمی کند به او حمله کند چون می دانند که با بمب هسته ای پاسخ خواهند گرفت از همان زمان به بعد کلمه قدرت بازدارنده شکل گرفت اما امروز با قدرتی که رسانه ها پیدا کرده اند رسانه تبدیل به قدرت بازدارنده شده اند.

گفتنی است، کتاب عصر بی سرزمین نوشته شهرام گیل آبادی در انتشارات مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است.

ارسال نظر