دکتر رضایی در کرمان:
کد خبر: ۹۲۹|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلیل درگیری غرب با ایران و قرارگرفتن پشت سر صدام و شورشیان خودخواهی تمدنی بود.
دلیل درگیری غرب با ایران خودخواهی تمدنی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  پیش از ظهر امروز در بیست و سومین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: جهاد فرزند انقلاب بود و از دل انقلاب بیرون آمد و در دوران دفاع مقدس به بلوغ رسید و قوی و استوار شد.
وی با بیان اینکه جهاد در پاسخ به دو مسئله شکل گرفت، ابراز داشت: نخستین دلیل تشکیل جهاد رسیدگی به مستضعفان به عنوان مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی بود.
رضایی افزود: دلیل دیگر تشکیل جهاد پاسخ به شعار استقلال و تثبیت خودباوری در ایران بود که توانستیم به این دو مقوله مهم دست یابیم.
وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان از دانشگاه، مدرسه، شهر و روستا دور هم جمع شدند و به مناطق محروم و مکان‌هایی که ناامن بود، رفتند و به ساخت پل و جاده، آبرسانی و برق‌رسانی و بهداشت منطقه پرداختند.
رضایی خاطرنشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی از تمام استان‌ها یک یا دو گردان با وسائل مهندسی سازماندهی شده در جبهه‌ کمک‌های بی‌سابقه‌ای انجام دادند.
 
زیربنای جهاد تفکر و اندیشه است
وی گفت: جهاد پدیده مهمی بود که از یک تفکر شکل گرفت و تنها سازمان و نهاد انقلابی نبود، بلکه اندیشه و فکری به عنوان زیربنای جهاد وجود داشت.
رضایی ابراز داشت: زمانی که بحث ادغام جهاد با وزارت کشاورزی مطرح شد، اختلاف نظرهایی به وجود آمد که حفظ و نگهداری فکر، فرهنگ، نهضت و جنبش جهادی را مطرح می‌کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: شکل‌گیری و راه‌‌اندازی گروه‌های جهادی دانشجویی جای خوشحالی دارد که با همان تفکر و نهضت جهادی ادامه یافته است.
وی افزود: جهاد سازندگی یک سازمانی بود که در ورای آن اندیشه و تفکری وجود داشت و به همین دلیل جهادی‌ها در روستاها بودند و به جبهه هم می‌آمدند، زیرا از روستا تا جبهه تنها یک تفکر مبارزه فکری انقلاب با اندیشه غرب وجود داشت.
 
دلیل درگیری غرب با ایران خودخواهی تمدنی است
رضایی عنوان کرد: دلیل درگیری غرب با ایران و قرارگرفتن پشت سر صدام و شورشیان این بود که نمی‌خواست فکر و تمدن دیگری در کنار آنها رشد کند و خودخواهی تمدنی داشت.
وی تصریح کرد: انقلاب قصد درگیری با کسی را نداشت و در تسخیر لانه جاسوسی ایران پیروز شده بود، اما بعد از آن غرب به جای تعامل، گفت‌و‌گو و رقابت با انقلاب به عنوان یک اندیشه و تمدن، وارد جنگ با جمهوری اسلامی شد.
رضایی ابراز داشت: جهادگرانی که در روستاها پل می‌ساختند و در خط مقدم سنگر می‌ساختند هر دو یک حرف داشتند و آن هم این بود که انقلاب می‌خواهد تمدن بزرگی را از روستا تا جبهه در ایران درست کند.
وی خاطرنشان کرد: ایران ملتی است که می‌تواند با فرهنگ، تمدن، صنعت و اندیشه خود موثر باشد و ملت ایران می‌خواهد با هویت خود بایستد و در تکنولوژی، علم، اخلاق، معنویت، فلسفه و ... نقش ایفا کند.
رضایی گفت: تمدن و اندیشه اسلامی بر فکر استوار است و به پشتوانه فکری قوی خود اطمینان دارد، لذا از ابتدای انقلاب برخورد فکری و تمدنی به وجود آمد.
 
جهاد‌ طلایه‌دار دفاع از یک اندیشه و تمدن است
وی بیان داشت: جهاد، سپاه و بسیج طلایه‌دار دفاع از یک اندیشه و تمدن بوده و متاسفانه آمریکا، صهیونیسم و انگلیس سردمدار یک تکبر تمدنی و لم جهانی علیه ملت ایران بودند.
رضایی افزود: جهادگران مدافعان تمدنی هستند و کار بزرگی نیز انجام دادند، هر چند سال یک فضاسازی نسبت به مسائل جنگ می‌شود و نمی‌گذارند این چراغ نورانی ایستادگی ملت ایران خودش را نشان دهد.
وی عنوان کرد: تنها در جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از شش جنگ مهم قرن 20، همه قدرت‌ها پشت سر صدام بود و تمام امکانات را در اختیار داشت.
رضایی گفت: جهادگران ما بزرگترین حادثه تاریخ ایران اسلامی را رقم زدند و پشت دو قدرت بزرگ بین‌المللی را به زمین زدند، شعار ما می‌توانیم بعد از آزادسازی خرمشهر شکل گرفت.
وی تصریح کرد: به حب و بغض‌های اکنون نگاه نکنید، صد سال دیگر بزرگ‌ترین حادثه‌ای که آینده به آن افتخار می‌کند، هشت سال دفاع مقدس ایران است.
 
حب و بغض‌های سیاسی مانع درخشش دفاع ملت ایران شده است
رضایی خاطرنشان کرد: اکنون حب و بغض‌های سیاسی اجازه نمی‌دهد که پرتو این آفتاب درخشان دفاع و ایستادگی ملت ایران اوج گیرد، اما آینده آن را می‌بیند که چه معجزه‌ای رخ داد.
این فرمانده هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: ما از اینکه بزرگان عرصه سیاست جهادگران و رزمندگان را آن چنان که باید حمایت نمی‌کنند، گله‌مند نیستم، چون برای خدا کار کردیم، اما گلایه از این است که چرا آن تفکر و اندیشه حفظ و تقویت نشد.
رضایی اذعان داشت: از اسم و نام رزمندگان و شهدا استفاده شد، اما از اخلاق، منش، تفکر و مسیر آنها کمتر بهره گرفتیم، این سرمایه بزرگی است که به آن نیاز داریم.
 
ما نیازمند اندیشه جهادی و تفکر شهدا هستیم
وی عنوان کرد: ما نیازمند اندیشه جهادی، مرام و افکار شهدا و ایثار و گذشت هستیم، شهیدانی چون محمد آرمان و محمدحسین عرب‌نژاد قابل مقایسه با میلیاردها دلار نیستند و با وجود چنین شخصیت‌هایی اقتصاد، فناوری و صنعت ایران ده برابر سریع‌تر پیش می‌رود.
رضایی افزود: انتظارات ما از مسئولان کشور بالا است به دلیل اینکه مسیر و تفکری که بسیج، سپاه و نیروهای حزب‌اللهی بنا گذاشتند و بدون استفاده سیاسی و صادقه راه نجات ملت ایران است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که مسیرمان را ادامه دهیم و کاری به هیاهوهای داخلی و خارجی نداشته باشیم، جمهوری اسلامی راه خود را پیدا کرده و ادامه می‌دهد.
 
ارسال نظر