کد خبر: ۹۳۶|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم برای ورود به بخش‌های مختلف اقتصاد به الگو و انگیزه مناسب نیازدارند.
رضایی: دیگر زمان شعار دادن تمام شده است

دکتر محسن رضایی پیش از ظهر پنج‌شنبه در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد با بیان این مطلب افزود: بر اساس تجربه هشت سال دفاع مقدس به جرات می‌توان گفت هر عرصه‌ای که مردم به صورت جهادی و بسیج گونه ورود پیدا کنند، با موفقیت و پیروزی همراه خواهد بود.

او اظهار کرد: امروز زمان جنگ فیزیکی و اسلحه به اسلحه تمام شده و مردم باید در حوزه اقتصاد که امروز تهدیدی برای کشور محسوب می‌شود ورود پیداکنند.

رضایی خاطرنشان کرد: زمانی جهاد با شکلیک گلوله بر دل دشمنی که می‌خواست خاک وطن را به تسخیر در بیاورد معنا پیدا می‌کرد و امروز جهاد با مفهوم توسعه یافتگی و بی‌نیازی کشور به بیگانگان معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: مردم ایران در طول این سی و چند سالی که از انقلاب سپری شده به طرق مختلف نشان داده‌اند که پیرو ولایت هستند و برای سربلندی نظام و انقلاب از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای این که تجربه ورود مردم به عرصه‌های اقتصادی همانند مداخله آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس نتایج مثبتی به همراه داشته باشد باید انگیزه لازم در آن‌ها ایجاد کرد و الگوهای لازم را برای آن‌ها مشخص کرد.

رضایی تصریح کرد: پیشکسوتان جهاد سازندگی نیز باید در این مسیر یاری دهنده مردم باشند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

او اظهار کرد: دیگر زمان شعار صرف به اتمام رسیده و مسوولان برای ایجاد تغییرات مثبت باید وارد عمل شوند چرا که هیچ شعاری بدون اندیشه و عمل نتیجه بخش نخواهد بود. مردم و مسوولان باید ناملایمات گذشته را فراموش کنند و با قدرت وارد عرصه‌های سازندگی شوند تا مجددا شاهد پرچم افراشته کشور در همه زمینه‌ها باشیم.

وی گفت: دولت یازدهم دولت اعتدال است و در کنار حمایت از سوریه و سایر کشورهای مظلوم دیپلماسی مذاکره با سایر کشورها را نیز فراموش نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک حکومت موفق حکومتی است که به امور به صورت همه جانبه نگاه کند و مصلحت نظام و مردم را بر سایر امور و جهت‌گیری‌های سیاسی خود ترجیح دهد.

رضایی خاطرنشان کرد: فعالیت جناحی سردمداران حکومت هیچ مشکلی ندارد به شرط این که باعث ایجاد تفرقه و آسیب در پایه‌های نظام نشود. مسوولان در رده‌های مختلف نباید اجازه دهند اندیشه‌های سیاسی آن‌ها تفرقه‌برانگیز شود.

او ادامه داد: دولت‌ها هر چهار سال یک بار عوض می‌شوند و به این ترتیب اندیشه‌های مختلف انقلابی بر امور مسلط می‌شوند.

رضایی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم انقلاب در حکومت خلاصه نمی‌شود و دولت‌هایی که با تغییر ریاست جمهوری روی کار می‌آیند از دستاوردهای انتقلاب هستند و این انقلاب است که به آن‌ها معنا داده است.

وی ادامه داد: امروز مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر جناح خاصی نیست و همه مردم و نظام را درگیر کرده است؛ بنابراین مسوولان باید تفاوت‌های اندیشه را کنار بگذارند و در کنار حفظ عقاید خود جهاد گونه برای توسعه اقتصادی کشور دست به دست هم دهند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: حرکت در سایه ولایت فقیه و رهبری بهترین گزینه برای پبشبرد امور کشور به اصلح‌ترین شکل ممکن است بنابراین مردم و مسوولان باید برای تحقق حماسه اقتصادی حرکت در سایه رهبری را سرلوحه فراموش نکنند.
 

ارسال نظر