روایت خاطره ای از دکتر رضایی:
کد خبر: ۱۳۱|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
خاطره های بسیاری از آقا مجتبی را به خاطر دارم. اما روایت خاطره ای که موجب خنده و شادی این عالم اخلاقی در بستر بیماری ر ا فراهم کرده بود ‏حلاوت دیدار با وی را برایم زنده نگه می دارد را گذرا اشاره می کنم
خنده اقا مجتبی تهرانی خنده اقا مجتبی تهرانی خنده اقا مجتبی تهرانی خنده اقا مجتبی تهرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطره ای از دیدار با مرحوم آقا مجتبی تهرانی را عنوان کرده است که در ادامه آمده است:

عالم اخلاقی و عارف وارسته و روشن ضمیر مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی ‏ دارای صفات برجسته ای بود که هر انسانی را بی اختیار تحت تاثیر اخلاق و رفتارش قرار می داد. مراعات موازین اخلاقی و ادب وی نسبت به ساحت مقدس حضرات معصومین علیهم السلام زبان زد عام و خاص بود و عمر پربرکت خود را در راه اعتلای دین مبین اسلام و خدمت به خلق و بندگی خالق صرف کرده بود .

خاطره های بسیاری از ایشان را به خاطر دارم. اما روایت خاطره ای که موجب خنده و شادی این عالم اخلاقی در بستر بیماری ر ا فراهم کرده بود ‏حلاوت دیدار با وی را برایم زنده نگه می دارد را گذرا اشاره می کنم

چند روز پیش به عیادت ایشان رفته بودم و فرزند برومندش بر بالین بستر پدر بود و پس از احوال پرسی با ایشان از باب علاقه بسیارم به دروس مرحوم حاج آقا مجتبی درباره انتشار کتب مباحث اخلاقی ایشان مطلع شدم که ناشری به صورت خودجوش اقدام به انتشار کتب ایشان کرده است. از انجا که می دانستم این عالم ربانی در باب صبر بحث مفصل و کاملی را انجام داده بودند انتشار کتاب صبر را جویا شدم. به ایشان گفتم: امروزه موضوع صبر در کشور ما خیلی مورد نیاز ا ست زیرا مسولان کشور کم حوصلگی می کنند و تحمل پذیریشان کم شده است. ‏ناگهان متوجه خنده از ته دل مرحوم حاج آقا مجتبی شدم و از اینکه موجب شادمانی و خنده این عالم فرزانه میسر شد خوشحال بودم.

در طول سالیان بسیاری که با ایشان مراوده و رفت و آمد داشته ام مطالب جدیدی را از ایشان یاد گرفته ام. زیرا ایشان در پاسداری از مرزهای عقیده و و اخلاق همتی بلند داشت و در میدان تحقیق و تدریس و تامل در آیات کلام نورانی وحی توفیقات بسیاری دست یافته بود.

مجالس اخلاق حضرت ایت الله حاج آقا مجتبی تهرانی از سالیان دور یکی از محافل و مجالس بی نظیر شهر تهران بود که برای شهروندان تهرانی مایه برکت بسیار بوده و بسیاری از مردم کوچه و بازار نیز توفیق بهره جستن از آن را داشته اند و جوانان علاقمند به عرفان و اخلاق جذب این جلسات بوده و به پرورش روح خود می پرداختند. همانگونه که بسیاری از شهیدان پاسدار و بسیجی تهران دانش آموختگان همین جلسات بوده و پای منبر ایشان تربیت شده بودند و در پرتو آموزه های اخلاقی این عالم ربانی درس عشق به اسلام و پاسداری از وطن را آموختند.

آیت الله مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی از عالمان عاملی بود که در اثر تزکیه نفس و مراعات دستورات اخلاقی و پاکدامنی و تقوی در مسیر سلوک الی الله طی طریق می کردند و همواره با رفتار و عمل خویش از دیگران خواستار تبعیت از ولایت فقیه ومراعات نظام جمهوری اسلامی بودند.

فروتنی زینت علم و دانش وی بود و اخلاق نیکویش زینت عقل این اندیشمند فرزانه و خوش رویی با دیگران نیز زینت حلم و بردباریشان بود و براستی آنان که در مسیر زندگی و راه بندگی تنها خدا را می خواهند فقط طالب خشنودی اویند و در راه رضای دوست گام بر می دارند

 

کلید واژه های مطلب: خنده ، خاطره ، اقا مجتبی تهرانی
ارسال نظر
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
روح الله
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
2
10
سلام. آقاي دکتر خدا شاهد است به حضرتعالي نظر مثبت د اشته ودارم.و .
مستحضريد که رييس جمهور به قرآن مجيد که شما افتخار خدمت به آن را داريد،سوگند مي خورد که پاسدار مذهب رسمي کشور باشد.حضرتعالي که خود را براي اين پست خطير آماده مي فرماييد؛چقدر به اين امر حياتي اهتمام داريد؟
البته حق همه حتي بقاع وبهائم سر جاي خود،محفوظند اما نظام ما که با برخي از مذهبيها وحتي علماي بزرگواري که بنظام،نقد داشته اند؛برخورد کرده است نبايد در مقابل زياده خواهي معاندين يا منحرفين از نبا عظيم و لايت کوتاه بيايد."فخالفوهم فما هم من الحنيفيه علي شيئ"
بهر حال شمامايه اميد هستيد.
اخداي ناخواسته،ناخواسته بحضرت سيده نسآء(سلام الله عليها)خيانت نکنيم.
ياعلي(عليه السلام)
احمدرضا اسعدي(پيرداد )
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
7
آن که مي داند مقصد کجاست، راه نزديک است.
روزگارتان بخير انديشي و شادکامي
کمترين
احمدرضا اسعدي(پيرداد )