کد خبر: ۴۳۶|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کشورمان ثروتی بزرگتر از جوانان نداریم و وظیفه همه این است که قدر و شکر این نعمت را به جا آورند.
دکتر رضایی: بزرگترین ثروت کشورمان جوانان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جمع دانشجویان زنجانی حضور یافت و اظهار کرد: در کشورمان ثروتی بزرگتر از جوانان نداریم و وظیفه همه این است که قدر و شکر این نعمت را به جا آورند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه در 10 سال آینده سن نسل اول و دوم انقلاب به بالای 70 سال خواهد رسید، افزود: فقط 10 سال فرصت باقی مانده که آینده را برای نسل جوان آماده کنیم و این فرصت بسیار کوتاه است.

وی با بیان اینکه دولت‌های گذشته در کنار همه شعارهایی که داشتند کمتر به آینده و نسل جوان پرداختند، تصریح کرد: آماده کردن جوانان برای اداره کشور به عنوان دغدغه اصلی دولت‌های گذشته مطرح بود و با وجود دلسوزی‌های زیاد آنها توجه کمتری به جوانان شده و دولتمردان بیشتر به مسائل روزمره توجه می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات پیش‌روی نسل جوان، اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی، مسائل مربوط به زندگی، اشتغال و کارآفرینی و همه این مسائل را تحت عنوان امور اجتماعی نامگذاری کرد و گفت: مهم‌ترین چالش‌های نسل جوان که با آن روبه‌رو است ساماندهی زندگی شخصی و چالش‌های ملت ایران اقتصاد و فرهنگ یا ثروت و فرهنگ کشور است.

وی با بیان اینکه جنس کار جوانان امروز با جوانان گذشته کاملا فرق دارد، یادآور شد: موضوع جوانان گذشته سیاست، امنیت و دفاع و بیرون کردن اشغالگران از کشور، شورش و کودتا بود که با مسائل و دغدغه‌های نسل امروز کاملا متفاوت است.

رضایی با تاکید بر اینکه دو گروه می‌خواهد یک مسئله را دست به دست هم دهد، افزود: نسل گذشته می‌خواهد آینده را به نسل جوان دهد و نسل امروز باید پذیرای آینده باشد که با مشکل انتقال مواجه خواهیم بود، چرا که طرز فکر گذشته با امروز متفاوت است و این دو نسل باید خود را به همدیگر نزدیک کنند تا این انتقال صورت گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمریکا برای نسل آینده سرمایه‌گذاری می‌کند و کشور ایران کمتر به در این مسئله برنامه‌ریزی ممی‌کند، ادامه داد: مخالفان کشور برنامه‌ریزی بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسائل جوانان مسائل اجتماعی است و در دو محور خلاصه می‌شود، اضافه کرد: یکی از محورها اقتصاد و معیشت مردم است و مسئله بعدی مربوط به فرهنگ، تفریح و ارزش‌های زندگی است.

رضایی با اشاره به اینکه 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان سال گذشته است، بیان کرد: در کنار تورم و گرانی و کاهش ارزش پول مسئله بیکاری وجود دارد که امروز بیکاری جوانان در حد غیر قابل تحمل است و جوانان تحصیل کرده بیکار و مسئله اشتغال مهم‌ترین دغدغه سال جاری و سال‌های آینده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مسئله گرانی و بیکاری در زندگی و معیشت مردم، درس، تشکیل خانواده و برنامه‌ریزی در برنامه‌های آینده وجود دارد و تاثیر مستقیم بر زندگی جوانان دارد.

وی با اشاره به اینکه در مسئله فرهنگ از تحصیل تا تفریحات جوانان و تشکیل خانواده آنها در مقابل جوانان قرار دارد، افزود: نباید نسل گذشته سلیقه‌هایشان را به نسل امروز تحمیل کنند و می‌توان از جوانان خواست که ارزش‌های انقلاب و در چارچوب سلیقه‌های جوانان حفظ و به نسل بعدی منتقل کنند.

رضایی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی که خود کشور و ملت ایران ایجاد می‌کند بیشتر از تهاجم فرهنگی است که ماهواره‌ها تبلیغ و ایجاد می‌کنند، گفت: شکل زندگی مردم در شهرها نظام خانواده را فروپاشی و سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد و تولید خشونت می‌کند.

* تولید ثروت و فرهنگ محصول جنبش اجتماعی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران نیاز به جنبش اجتماعی جدیدی دارد، خاطرنشان کرد: این جنبش اجتماعی باید مکمل دستاوردهای گذشته باشد و با هدف‌گیری‌های فرهنگی و اقتصادی در کشور تشکیل و مسئله اشتغال و گرانی را حل کند و تولید ثروت و فرهنگ داشته و نسل امروز بتواند در محیط راحتی و در امتداد گذشته زندگی کند.

وی با بیان اینکه در کنار برنامه اقتصادی کشور تجربه خود را تقدیم این ملت می‌کنم، افزود: در این راستا سه برنامه وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در نخستین برنامه خدمت سربازی اجباری کنار گذاشته شود برای آنکه نیروی جوان آزاد شود و بتواند در مسائل فرهنگی پیشرفت کند.

وی برنامه دوم خود را این چنین اعلام کرد: شش ماه قبل از فارغ التحصیلی جوانان شغل‌شان آماده باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برنامه بعدی مدیریت کشور این است که در یک‌زمان پلکانی جوانان در مشاغل پیشرفت می‌کنند طوری که در سال چهارم خدمت حداقل چندین کاندیدای عاقل از دل جوانان به وجود می‌آید و تحویل ملت ایران داده می‌شود.

ارسال نظر