کد خبر: ۴۴۳|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت فعلی باید در مدت زمانی که در اختیار دارد نسبت به نوسازی و بازسازی اقتصاد ایران اقدام کند و مسئولان بدانند که اقتصاد با شعارها و وعده‌های تو خالی درمان نمی‌شود.
دکتر رضایی:ادامه یافتن تحریم ها به مصلحت نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مؤسسه تابناک ما با اشاره به اینکه ایجاد شهرستانی به نام اصفهان یکی از شاهکارهای بزرگ ایرانیان محسوب می‌شود اظهار کرد: اصفهان از شهرهای تمدن‌ساز، فرهنگی و مهد هنرهای بدیع کشور است.

وی با بیان اینکه اصفهان در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس نقش پررنگی داشته است، اضافه کرد: خوشحال هستیم آب زاینده رود در اصفهان جاری شده و امیدواریم که نشاط و شادابی زاینده‌رود در تمام عرصه‌ها وجود داشته باشد و مسئولان استان کشور زاینده رود را باید به عنوان نماد زیستی و تمدنی این استان حفظ کنند.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اقتصاد از مسائل اساسی و مهم امروز کشور است، تصریح کرد: اقتصاد در ابعاد مختلفی همچون گرانی و بیکاری وضعیت خاص پیدا کرده است و گرانی‌ها روز به روز در کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر روز در کشور جریانی رقم می‌خورد که به دنبال آن وضعیت معیشت مردم دچار نابسامانی‌ها می‌شود ادامه داد: جریان گرانی در کشور مانند یک حیوان درنده وضعیت معیشت مردم، قدرت خرید مردم به پول ملی حمله می‌کند و ارزش پول ملی را کاهش می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه بیکاری در کشور ایران در حال افزایش است تأکید کرد: در حال حاضر فارغ‌التحصیلان بسیاری در کشور بیکار هستند و امروز بیکاری در کنار گرانی فشار مضاعفی را به معیشت مردم وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با این بحران‌ها نباید اجازه بدهیم که ادامه‌دار شود، افزود: چرا که مردم به دنبال ادامه یافتن این بحران‌ها اذیت می‌شوند و همچنین نظام به خطر می‌افتد و باید یک فکر جدی شود و نباید بیش از گذشته اجازه ادامه یافتن بحران‌هایی چون گرانی و بیکاری در کشور را بدهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک حرکت جدید باید در حوزه اقتصاد کشور آغاز شود گفت: در صدد هستیم که نیمه دوم امسال یک حرکت جدید را در راستای نوسازی اقتصاد ایران انجام دهیم و نوسازی اقتصاد ایران به دو اقدام کوتاه مدت و بلند مدت نیازمند است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده اقدامات کوتاه مدت تنها برای درمان قطعی اقتصاد ایران کافی نیست، اظهار کرد: در کوتاه مدت باید گرانی‌ها را کنترل کنیم و فرمول کنترل گرانی در کشور مشخص شود.

رضایی با اشاره به اینکه نقدینگی در کشور باید در مسیر واقعی قرار بگیرد و نقدینگی در کشور باید کنترل شود، ادامه داد: در صدد هستیم که گرانی‌ها و تورم را در کشور برای نخستین بار یک رقمی کنیم و با تحقق این موضوع آرامش را به موضوع قیمت‌ها باز گردانیم.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم که موج گرانی‌ها در کشور ادامه دار شود تصریح کرد: برای برطرف شدن معضل بیکاری و گرانی‌ها در کشور موارد مورد نیاز آن باید وجود داشته باشد و تمام زیرساخت‌های مورد نیاز را برای رفع معضل بیکاری و گرانی در سطح کشور آماده می‌کنیم.

کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران با شعار دادن به وضعیت مطلوب نمی‌رسد و اقتصاد ایران نیاز به نسخه‌نویسی دارد اضافه کرد: گرانی یک بیماری است و برای آن باید نسخه کارشناسی شده نوشته شود و در حال حاضر با شعار و وعده‌های داده شده اقتصاد ایران بدتر شده است.

وی با بیان اینکه در طول 14 ماه گذشته موج گرانی‌ها در کشور آغاز شده و از مهرماه سال گذشته نیز موج بیکاری‌ها در کشور در حال تشکیل شدن است تاکید کرد: طی این زمان تنها وعده‌ها و شعارهایی داده شده و ما وضعیت اقتصادی کشور با شعار دادن تنها وخیم می‌شود.

رضایی با بیان اینکه یک حرف قاطع کننده برای سامان‌ بخشیدن به اقتصاد ایران باید گفته شود افزود: با استفاده از حرف‌های متناقض و غیر واقعی مشکلات اقتصادی در کشور برطرف نمی‌شود و این حرف‌ها اوضاع را بدتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه دلسوزی‌های بی‌مورد تنها سبب دگرگون شدن وضعیت اقتصاد ایران می‌شود گفت: وعده‌ها، شعارها و دلسوزی‌های بی‌مورد اقتصاد ایران را بدتر کرده است و اقتصاد ایران نیاز به تدبیر، دوراندیشی و توجه علمی دارد.

وی ادامه داد: ما نسخه می‌نویسم و با سر و سامان دادن به یارانه‌ها، تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان و کنترل گرانی‌ها نسبت به ساماندهی وضعیت اقتصاد ایران برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ارسال نظر