دکتر رضایی در جمع خبرنگاران:
کد خبر: ۱۰۹|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقش میرزاکوچک خان و نهضت جنگل در دفاع از استقلال ایران باید به درستی تبیین شود.
نقش میرزا کوچک خان در دفاع از استقلال ایران بایدتبیین شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از ایرنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ابعاد شخصیت روحانی و مبارزی چون میرزاکوچک خان در دفاع از تمامیت ارضی ایران و نیز دلایل شکل گیری نهضت جنگل باید بررسی و جایگاه این نهضت به خوبی برای مردم انقلابی ایران تبیین شود.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خان فداکاری های بزرگی داشته و این فداکاری ها باید به درستی مطالعه شود، اظهار کرد: نقش میرزا در مبارزات مردم ایران در مقاطعی چون مشروطیت و همچنین خدمت به مردم گیلان باید شناسایی و دستاوردهای بزرگ نهضت جنگل و خدمات این سردار مبارز، معرفی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هدف از سفر به گیلان را بازدید از پایگاه های نظامی میرزا ، بررسی حوادث مهم زمان وی و نیز حضور در مکان هایی که نبردهای میرزا در آنجا اتفاق افتاده، عنوان کرد.

رضایی همچنین از برنامه سخنرانی در گوراب زرمیخ صومعه سرا به منظور تبیین نقش بی بدیل میرزاکوچک خان در مبارزه با استعمار خارجی خبر داد.

وی همچنین در خصوص دیدار امروز خود با امام جمعه رشت گفت: دیدار با آیت الله قربانی ملاقات خوبی بود و مباحثی درخصوص اوضاع کشور و گیلان مطرح شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آثار تحریم ها نیز گفت: ملت ایران در عبور از تحریم ها هیچ چیز کم ندارد و با بهره گیری از نیروی انسانی توانا و منابع طبیعی غنی، اثر تحریم ها را خنثی می کنیم.

نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان همزمان با نود و یکمین سالگرد شهادت سردار جنگل، یازدهم آذرماه با حضور رییس جمهوری در مجتمع زیباکنار رشت برگزار می شود.

ارسال نظر