در یادواره شهدای چمخاله
کد خبر: ۱۱۰|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نیروی ایمان و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران جلوی روی دادن سه جنگ حتی بین ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفته است.
قدرت بازدارندگی ایران مانع رخ دادن 3 جنگ شده است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از خبرگزاری فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادواره شهدای بخش چمخاله این شهرستان با بیان اینکه حوادث بسیاری در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده که هنوز بازگو نشده است، اظهار کرد: درباره دفاع مقدس خاطرات و کتاب‌های بسیاری نوشته شده اما هنوز این حادثه بزرگ تاریخ ایران ناگفته‌های بسیاری دارد.

وی، هرچه بیشتر سخن گفتن از افتخار آفرینی‌های دوران دفاع مقدس را موجب بهتر دیده شدن عظمت شهدا دانست و گفت: اگر عظمت دوران دفاع مقدس به درستی بیان نشود عظمت شهدا نیز به خوبی برای مردم مشخص نمی‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار بیان مفاهیم و ارزش‌های سال‌های جنگ تحمیلی برای مردم به ویژه نسل جوان شد و ابراز کرد: برگزاری یادواره شهدا مکانی مناسب برای تبلیغ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه یک وجب از خاک ایران در دوران جنگ تحمیلی از کشور جدا نشد، افزود: دشمن بعثی با کمک حامیان غربی و شرقی خود در روزهای ابتدایی جنگ دهها شهر و روستا را اشغال کرد و حتی بخشی از مرزهای مشترک ما با عراق از تهاجم دشمن در امان نماند.

رضایی به شرایط سخت بیش از 2 میلیون و 500 هزار آواره جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ابتدای جنگ فرماندهی جبهه‌ها بر عهده بنی‌صدر بود و به این دلیل آن موقع شاهد شکست‌های پیاپی در عملیات‌های مختلف بودیم تا اینکه بنی‌صدر کنار زده شد و اداره جنگ به دست نیروهای انقلاب افتاد و پس از آن شاهد پیروزی‌های پیاپی و آزاد شدن شهرهای تحت اشغال دشمن بودیم و حتی برخی از مناطق دشمن را نیز تصرف کردیم تا تنبیه شود و به فکر تجاوز به ایران نباشد.

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس، با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله ایران با عراق تنها جنگ در 300 سال اخیر بود که ایران از آن پیروز خارج شد، تصریح کرد: اگر در این جنگ یک وجب از خاک ما در دست دشمن می‌ماند ما اکنون در دنیا سرافکنده بودیم و حتی اگر بقیه شهرها را آزاد می‌کردیم باز شکست خورده بودیم و شهدا کاری بزرگ انجام دادند و دستاوردهای امروز ایران مدیون شهداست.

وی با بیان اینکه برخی از افراد غایب در جنگ پس از پایان دوران دفاع مقدس طلبکارانه سخن گفتند، ابراز کرد: پس از پایان جنگ برخی سهم‌خواهی‌ و ادعاهایی داشتند و تهمت‌هایی زدند و از آنجا که رزمندگان دوران دفاع مقدس برای رضای خدا کار می‌کردند جواب آنها را ندادند و نمی‌دهند.

رضایی بازسازی قدرت دفاعی ایران را از برکات دوران دفاع مقدس دانست و ابراز کرد: تجربه‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس موجب افزایش قدرت دفاعی ایران شد و اکنون با توجه به آن دستاوردها در فناوری موشکی از مرز 3 هزار کیلومتر عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، گفت: جنگ‌های اخیر صهیونیسم نشان می‌دهد که کار این رژیم رو به پایان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، موفقیت در دفاع مقدس را عامل استقلال و عزت امروز ملت ایران دانست و گفت: تمام دانش و تجربه ما از دل جنگ بیرون آمده و موشک‌ها و ماهواره‌ها از دستاوردهای رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی توانایی موشکی و نظامی ایران را مانند چتری امنیتی دانست که موجب بازدارندگی در برابر دشمنان شده‌ است و خاطرنشان کرد: نیروی ایمان و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران جلوی روی دادن سه جنگ حتی بین ایران با آمریکا و صهیونیسم را گرفته است.

رضایی بر استفاده از تجربه دفاع مقدس برای بهره‌گیری از توان نیروی ملت در نبرد اقتصادی امروز و غلبه بر تحریم‌ها تاکید کرد.
ارسال نظر