کد خبر: ۱۳۶|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان در هر رده مهمان ملت بوده و مردم صاحب این نظام هستند، بنابراین مهمان‌ها باید امانتدار باشند و قدر این نعمت را بدانند.
مسئولان مهمان ملت هستند/ مهمانان امانتداری کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز قیام مردم قم در 19 دی ماه 1356 در جمع مردم قم در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) به تبیین شرایط ملت ایران در آن مقطع زمانی پرداخت و اظهار کرد: در آن دوره ملت ایران از لحاظ مادی و معنوی به تنگنا رسیده و از وضعیت اداره کشور به ستوه آمده بودند.

وی در ادامه به بیان ماجرای توهین به امام و قیام مردم قم در سال 57 پرداخت و ابراز داشت: این قیام مانند جرقه‌ای در بشکه باروت بود، ملت ایران به دنبال چاشنی برای انفجار بود و پس از این واقعه مردم تبریز و سپس یزد و در ادامه شهرهای دیگر شعله‌ور شدند و این انقلاب در تمام لایه‌های مردم نفوذ کرد تا در بهمن ماه سال 57 انفجار ملت ایران رخ داد که تا امروز نیز موج آن دنیا را در بر گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام 19 دی ماه را آغاز انقلابی بزرگ در ایران اسلامی دانست و افزود: مردم قم سر منشاء این انقلاب بزرگ بودند. جنگ هم که اتفاق افتاد همین مردم لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) را توسط شهید زین‌الدین راه‌اندازی کردند و در صحنه‌های هشت سال جنگ تحمیلی حضوری جدی و موثر داشتند و تا امروز نیز مردم قم جانانه در تمام صحنه‌ها حضور داشته و همواره حامی آرمان‌های امام و انقلاب بوده‌اند.

رضایی تصریح کرد: ملت ایران ملتی با بصیرت و بزرگ است و در تمام فتنه‌ها و حوادثی که در طول این سال‌ها بر این کشور تحمیل شده مصمم و ثابت قدم بوده‌اند. این ملت ایران اداره کشور را از آن خود می‌دانند، این ملت جمهوری اسلامی را از آن خود می‌دانند و مسئولان در هر رده مهمان ملت بوده و مردم صاحب این نظام هستند، بنابراین مهمان‌ها باید امانتدار باشند و قدر این نعمت را بدانند.

وی افزود: ملت ایران با تشکیل حکومت و استقرار نظام جمهوری اسلامی گامی بلند برداشت و هزینه سنگینی برای آن پرداخت کرد و پای این پرچم ایستاد و امروز وظیفه دولت است که مشکلات اقتصادی مردم را رفع کرده و آرامش و رفاه را برای مردم ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مسئولان نباید سیاست را مسئله اول کشور بدانند و باید به فکر اقتصاد خانواده‌ها، شغل جوانان، کاهش اعتیاد و ناآرامی در خانواده‌ها باشند و زندگی مردم را درست کنند که اگر مشکل اقتصاد حل نشود سیاست بدون پشتوانه است.

رضایی افزود: جوانان ما آماده کار هستند ولی کار برای آنها وجود ندارد، ملت ایران منابع زیادی دارد ولی زمینه‌هایی که این منابع تبدیل به درآمد شود نیست. قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته، گرانی قدرت خرید مردم را کاهش داده و ما نباید مسائل را فقط در سیاست و قدرت ببینیم.

وی اضافه کرد: مهمترین وصیتی که حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کرد سفارش به تقوی است، نباید به خاطر مسائل سیاسی تخریب و اختلاف افکنی کرد که در این صورت شکل نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز خدای متعال موقعیت خدمت به مردم را به مسئولان داده است ابراز داشت: برای خدمت صحیح به مردم باید برنامه‌ریزی داشت تا هرج و مرج و بی‌نظمی به وجود نیاید و مسائلی مانند ارز باعث بی‌ثباتی بازار و بالا رفتن قیمت‌ها نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پرداخت وجه نقدی ماهانه به خانواده‌ها تصریح کرد: اگر دولت پول نقد را برای تولید و کار به مردم بپردازد، می‌تواند کمک‌ حال کشور باشد.

رضایی افزود: اگر می‌خواهیم مردم با تمام قدرت از دولت حمایت کنند باید مشکلات آنها را رفع کنیم، نظام اسلامی تاکنون نیمه اول راه را با موفقیت طی کرده و ایران تبدیل به یک قدرت سیاسی در منطقه و جهان شده است ولی نیمی دیگر رفع محرومیت‌ها، ایجاد آرامش و رفاه در خانواده‌هاست که باید به آن به صورت جدی پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان امروز نقطه ضعف ایران را تحریم اقتصادی قلمداد می‌کنند اظهار کرد: به لطف الهی همگان خواهند دید در چند ماه آینده این ترفند دشمنان نیز نقش برآب خواهد شد، اگر جوانان ایرانی با فکر و تدبیر به میدان جهاد اقتصادی بیایند ثابت خواهند کرد که در این جبهه نیز دشمن را شکست خواهند داد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
م ب
|
-
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
0
1
سلام،ضمن تشکر از جناب اقاي رضائي بخاطر درک مسائل جاري کشور ،بخصوص مسئله اقتصادي خانوارها و اشتغال جوانان ،اشاره درست به اين موضوع که بيشتر مشکلات تورمي موجود ناشي از توزيع يارانه نقدي است ،که اگر صرف توليد کار و اشتغال ميشد خيلي از مشکلات فعلي کشور را نداشتيم ،اميدوارم مسئولين رده بالاي کشور هرچه سريعتر جلوي برنامه هاي بدونه کارشناسي دولت را بگيرند و کشور را ازاين بحران خارج کنند،به راستي با درآمد نفتي اين چند سال که بگفنه کارشناسان رقمي بالغ بر 700 هزار ميليارد دلار بوده چه کارهايي ميشد براي نوسعه کشور انجام داد!!!!به اميد خروج هرچه سريعتر از اين بحران که فشار زيادي به مردم وارد کرده و مردم را نسبت به نظام بد بين کرده