دکتر رضایی در سالگرد عروج سردار سیاف‌زاده :
کد خبر: ۱۶۵|
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر شعار «ما می‌توانیم» که از دل فتح خرمشهر و عقب راندن اسراییل از جنوب لبنان بیرون آمد به شعار «من می‌توانم» تبدیل شود، شکست خواهیم خورد.

شعار «ما می‌توانیم» از دل فتح خرمشهر بیرون آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  که در اولین سالگرد عروج ملکوتی سردار احمد سیاف‌زاده در تالار ایوان شمس سخن می‌گفت، با بیان خاطره‌ای از دوران جنگ تحمیلی، توضیح داد: در سال‌های 62 و 63 هنگامی که در حال جنگ با کشور عراق بودیم به بن‌بست رسیدیم. اگرچه بیشتر سرزمین‌هایمان را آزاد کرده بودیم اما شرایط جنگ باعث شده بود که احساس کنیم دیگر نمی‌توانیم جنگ را ادامه دهیم. بنابراین تصمیم گرفتیم تا در منطقه‌ی حورالهویزه که باتلاق‌های بسیاری دارد دروازه‌ای برای جنگیدن با دشمن باز کنیم و جنگ را جلو ببریم. شرایط باتلاقی این منطقه، باعث می‌شد تا به سختی نقشه‌ای برای پیشروی به سمت دشمن طرح‌ریزی کنیم؛ چرا که هرگاه پیشروی می‌کردیم دوباره به سر جای اولمان بازمی‌گشتیم.

 

وی ادامه داد: هم‌چنین باید به سرعت این نقشه عملیاتی می‌شد اما برای آن نزدیک 30 کیلومتر باید راهپیمایی می‌کردیم. اگر لشگری دیرتر یا زودتر از سایر لشگرها به منطقه می‌رسید دچار خطر می‌شد. بعد از چند روز سردار حاج احمد سیاف‌زاده و سردار احمد غلامپور آمدند و گفتند برای آن‌که لشگرها راه را پیدا کنند، 30 کیلومتر فانوس می‌چینیم. من برای انجام این عملیات تردید داشتم و با ناباوری به آن نگاه می‌ کردم و به غلامپور گفتم باز شما هم به فکر نقشه دیگری باشید. سه روز بعد حاج احمد سیاف‌زاده و غلامپور آمدند و گفتند تمام فانوس‌ها آماده شده است و دشمن نمی‌تواند آنها را ببیند بنابراین عملیات آغاز شد و به خوبی پیش رفت.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی برخی از ویژگی‌های سردار حاج احمد سیاف‌زاده نیز گفت: او انسانی خستگی‌ناپذیر، بسیار دقیق، بدون ادعا و بسیار متعهد در انجام کارها بود. سردار سیاف‌زاده پیش از پیروزی انقلاب به فرموده امام (ره) از ارتش خارج شد و به نیروهای انقلابی پیوست و در تمامی سال‌های جنگ به مجاهدت کامل و فی سبیل‌الله پرداخت، او یکی از جوانان تحول‌یافته از نفس امام خمینی (ره) بود که خودش را ساخته بود.

 

رضایی افزود: نتیجه‌ی مجاهدت‌های این‌گونه افراد باعث شد که برای نخستین بار ایران سر پای خودش بلند شود. در طول تاریخ هر بار که ملت ایران می‌خواست برخیزد آن را سرکوب کردند و موفق به ایستادن نشد. از جمله آنها می‌توان به نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و 15 خرداد اشاره کرد. اما ملت ایران در 22 بهمن ماه توانست سر پای خودش بایستد و از زمین برخیزد؛ چرا که مسیر را پیدا کرده بود، یکی از محصولات این مسیر آقای سیاف‌زاده بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: اگر می‌خواهیم سر پای خود بایستیم باید از مسیری که شهدا و افرادی مانند شهیدان باکری، باقری و سیاف‌زاده پیش رویمان گذاشته‌اند پیروی کنیم. از ویژگی‌های این مسیر می‌توان به ایثار، فداکاری، خود را ندیدن، طلبکاری نکردن، کارهای خودمان را به رخ دیگران نکشیدن است. هرگاه که از این ویژگی‌ها دور بودیم اجتماعمان از هم پاشید. اگر هرچه بیشتر از مسیر دور شویم از نظام و مردم فاصله خواهیم گرفت. در دوران جنگ برادرانمان با دستان خالی توانستند در تمامی لحظه‌ها دشمن را به زمین بزنند. یکی از عواملی که باعث شد آنها دشمن را مغلوب خود کنند این بود که آنها ادعا نداشتند و همواره گمنام بودند.

 

وی در ادامه یادآور شد:چند وقت پیش به دانشگاهی رفتم و دانشجویان از من سوال می‌کردند که چرا افرادی مانند سردار سیاف‌زاده گمنام بود و هیچ نامی از او برده نمی‌شد؟ به آنها گفتم خوب این طبیعی است؛ چرا که آنها خود نمی‌خواستند شناخته شوند.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس، ویژگی دوم سردار سیاف‌زاده را خستگی‌ناپذیری در تمام ابعاد روحی، جسمی و فکری ذکر کرد و گفت: هرگاه در اوج بن‌بست‌ها گرفتار می‌شدیم، مدیران و فرماندهان می‌نشستند و با هم سعی می‌کردند تا مشکل را برطرف کنند و به خدای متعال توکل می‌کردند تا راهی را بیابند. اگر به جای مجاهدت و تلاش در راه خدا، به تلاش در راه خودمان بپردازیم و با یکدیگر درگیر شویم راهی را پیدا نخواهیم کرد. هیچ‌گاه در جنگ، طلبکارانه برخورد نکردیم و همواره ایثار و فداکاری داشتیم.

 

محسن رضایی افزود: ویژگی دیگر سردار سیاف‌زاده و دیگر شهدا این بود که آنها ولایتی‌های آزاده بودند. حرف می‌زدند، صحبت و انتقاد می‌کردند و حتی گاهی در قرارگاه‌ها با یکدیگر سر مساله‌ای به جر و بحث می‌پرداختند اما بیشتر این انتقادها و صحبت‌ها هنگامی که جمع‌بندی می‌شد دیگر یک نفر هم نبود که خلاف آن عمل کند و هیچ تردیدی به دل خود در انجام آن راه نمی‌داد. باید بگویم که این عمل دو اثر داشت که یکی از آنها این بود که به همه میدان داده می‌شد که نظرشان را بگویند. به عنوان مثال در عملیات «فاو» برای این‌که ببینیم آیا عملیات لو رفته یا نه، ما با هشت نفر مبنی بر این‌که عملیات لو نرفته و با هفت نفر مبنی بر این‌که عملیات لو رفته است روبه‌رو بودیم. در همین حین هواپیمای دشمن آمد و اطراف قرارگاه را بمباران کرد. بلافاصله به منطقه رفتیم و محلی را که بمباران شده بود بررسی کردیم و متوجه شدیم که این‌گونه نیست و عملیات لو نرفته است و عملیات را آغاز کردیم. در این عملیات 60 هزارنفر نیرو را از رودخانه اروند که 1200 متر عرض داشت عبور دادیم. قطعا اگر ایثار و فداکاری نبود و طلبکاری می‌کردیم به این پیروزی دست نمی‌یافتیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر این ویژگی‌ها که نام بردم در ما وجود نداشته باشد و دست یه یقه یکدیگر شویم و مسائل را به گردن همدیگر بیندازیم معلوم است که حتی در مسائل ابتدایی هم باز خواهیم ماند. این مسیری را که شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی برای ما ترسیم کرده‌اند را نباید از دست دهیم؛ چرا که اگر این‌گونه شود آسیب‌های شدیدی خواهیم خورد. امروز دشمنان ما با تمام توان یک بار دیگر به صحنه آمده‌اند. تحریم‌های اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی را علیه کشورمان رقم زده‌اند. اوباما معتقد است که با تحریم اقتصادی می‌تواند زیر خم خوبی از ایران بگیرد تا جمهوری اسلامی ایران را زمین‌گیر کند. آنها که فهمیدند نمی‌توانند در بعد نظامی، سرزمین ما را اشغال کنند تصمیم گرفتند تا به خانه‌هایمان حمله کنند. به عنوان مثال ارزش 1000 تومان امسال به اندازه 300 تومان پارسال است.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ما در سال‌ها و ماه‌های آینده آزمون‌های بزرگی را پیش رو داریم. در این کشور نباید شعار داده شود. «ما می‌توانیم» که امروز به زبان می‌آوریم از دل فتح خرمشهر و عقب راندن اسراییل از جنوب لبنان است. اگر شعار ما می‌توانیم به «من می‌توانم» تبدیل شود، شکست خواهیم خورد. این ما می‌توانیم‌ها اگر مسیری به غیر از ایثار و شهادت و فداکاری داشته باشد و مسائل را به گردن یکدیگر بیندازیم در اول راه زمین خواهیم خورد و عقب خواهیم ماند.

 

محسن رضایی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دشمنان قادر به شکست ما نیستند. اگر افرادی مثل باکری‌ها، باقری‌ها و سیاف‌زاده‌ها که هم‌اکنون نیز هستند اگر به صحنه نیایند این فشارها به وجود می‌آید. جمهوری اسلامی ایران، همسایه‌های ما و غرب خواهد دید که ملت ایران آن‌چنان تودهنی به آمریکا بزند که در جنگ اقتصادی هم او را وادار به عقب‌نشینی کند؛ چرا که پرچمدار هدایت این مملکت، مقام معظم رهبری است و ایشان نیز در مقابل دشمن همواره ایستاده‌اند. نسل سوم و چهارم انقلاب مهم‌ترین سربازان این نبردهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند و آن‌چنان در صحنه حضور دارند که موجب شکست مجدد دشمنان ما خواهند شد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
شروين زرسازکار
|
-
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
3
10
سلام حاجي. تو رو به جان امام زمان عج الله با قوت در انتخابات سال 92 کانديدا شو و واسه خاطر هيچکس هم انصراف نده. من به همراه همسرم دوره قبل به شما راي داديم. بازم سال 92 به شما راي ميديم. ايکاش مردم ما سال 88 در دام مناظره ها نمي افتادن و اسير موج ايجاد شده از مناظرات نميشدن و به حرفهاي منطقي شما گوش ميدادن.
حاجي اگه هنوزم مث روزهاي دفاع مقدس عاشق اين آب و خاکي پس در انتخابات سال 92 با قدرت حضور پيدا کن. من قول ميدم تا جايي که در توانم هست براتون بين فاميل و همکاران و دوستانم تبليغ کنم چون ايمان قلبي دارم کسي که بايد با افکار اقصادي درستش اين مملکت رو به سروساماني برسونه شماييد. دوستت دارم حاج محسن. خدا هميشه پشت و پناهت باشه
مهدي
|
-
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
17
8
فرمانده ام سلام خيلي دوست دارم از نا گفته هاي جنگ برايم بگوييد چرا بياناتت را مکتوب نمي کونيد و.....
yaser
|
-
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
0
1
Edalat.azadi.maeishat. va eeeshgh. salam bar zendegi khosh amadi sardar payandegi az enghelabe57 ta hemaseye 92.
محمدحسین فعال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
0
0
باسلام دورودبرشماسرداران وطن پرست،کاملا با سخنان گهربارت موافقم،گیلان ماسال،فعال