کد خبر: ۴۸۷۳|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در اجلاسیه " اجتماع فراگیر مبنا"  که در محل حرم مطهر امام خمینی( ره)  برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی با اشاره به شرایط کنونی منطقه و عملیات طوفان الاقصی گفت: این جلسه در شرایطی تشکیل شده است که یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام و انقلاب در حال وقوع است و این حادثه بسیار مهم است و مشخص نیست ابعادش تا کجا باشد و تا چه زمانی طول بکشد. 

وی با بیان اینکه دو مساله مهم در مورد این حادثه بزرگ وجود دارد ادامه داد: مساله اول سابقه این حادثه و مساله دوم علل این امر مهم است. 

دکتر رضایی با اشاره به سابقه تاریخی موضوع فلسطین بیان داشت: سابقه این موضوع به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد؛ در حالی که آتش جنگ جهانی دوم در همه نقاط درگیر خاموش شد اما در فلسطین باقی ماند و  بعد از ۷۵ سال هنوز ادامه دارد. 

دبیر شورای عالی سران قوا ادامه داد: وقتی به تاریخ می‌نگریم، در می‌یابیم که این فتنه کار انگلیسی ها بوده است و آن‌ها کماکان به همراه اروپا و آمریکا در کنار این آدم کشی ها ایستاده‌اند و صدها میلیارد دلار تجهیزات و پول و فناوری به جنایتکاران صهیونیست داده اند. آن‌ها به دروغ ادعای حمایت از مردم یهودی را دارند، حال آنکه مقاصد و نیاتشان چیز دیگری است. دروغ بزرگ تاریخی این است که به عنوان دفاع از مردم یهودی آمده اند در مقابل جهان اسلام سنگر بندی کنند.

نقشه اصلی کوچاندن مردم غزه و ایجاد یک غزه جدید است

وی با اشاره به سخن بایدن مبنی بر اینکه "با تمام امکان در کنار اسراییل ایستاده‌ایم" تصریح کرد: در حالی که آمریکا مدت‌ها ادعای میانجیگری و بی طرفی را در موضوع فلسطین بازی می‌کرد، امروز واضح و عریان همراه با انگلیسی ها و فرانسوی ها در کنار جلاد بزرگ تاریخ ایستاده اند و معلوم است هدف‌هایی دارند. 

دکتر رضایی با توضیح اهداف شوم قدرت‌های شریک با جنایات اسراییل افزود: هدف اول مقابله با اسلام و با استفاده از سیاست چکش و سندان است. چکشی که دولت اسراییل است و سندانی که دولت های وابسته در منطقه باشند و مقاومت ملت‌های اسلامی منطقه را از بین ببرند. لذا هدف اصلی مقابله با اسلام است بنابراین کمک هر دولتی که با آن‌ها در این مسأله همکاری کند بر علیه اسلام است. 

وی ادامه داد: هدف دوم نفت است، نفت حیات صنعتی غرب است و آن‌ها باید این منطقه را نا امن و عقب مانده کنند تا این نفت را به صنعت غرب برسانند، در حالی که کشورهای منطقه اگر پیشرفت صنعتی داشته باشند خودشان نفت را مصرف می‌کنند و برای نمونه اگر زنجیره صنعتی ایران کامل شود، ۱ میلیون بشکه نفت هم باید وارد کنیم. 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا  افزود: هدف سوم پل ورود غرب به شرق است و قدرت های غرب نمی‌خواهند کشورهای بزرگ منطقه مانعی بر سر راه آنها به شرق باشند؛ این ها حداقل دلایل است و این که آمریکا می گوید ما با تمام توان کنار اسراییل ایستاده ایم به این دلایل است و نه دفاع از یهودیها؛ بایدن می گوید آمریکا یعنی اسراییل و اسراییل یعنی آمریکا.

رضایی بیان داشت: ما اگر از فلسطین حمایت می‌کنیم هم برای ملت فلسطین هم برای اسلام و قرآن و هم برای پیشرفت منطقه است و مساله فلسطین یکی از  استراتژی های اساسی ما است.

نقشه اصلی کوچاندن مردم غزه و ایجاد یک غزه جدید است

وی با اشاره به شگفتی های این حادثه تشریح کرد: این حادثه شگفتی هایی دارد و اولین آن همین اقدام حماس است؛ غزه که در ۳۰۰ کیلومتر مربع  قریب دو و نیم میلیون نفر را جای داده است و توسط صهیونیست‌ها با یک کانال ۴-۵ متری که دیوارهای  بتونی ۱۰ متری در آن قرار گرفته است و مسلح به دوربین و تیربار است، تبدیل به یک زندان غیرقابل عبور شده است و هیچکس فکر عبور از این موانع اطراف غزه را نمی کرد اما حماس و جهاد اسلامی با چند گردان  تا اعماق ۲۴ کیلومتری به خط اول اسراییل رسیدند و تا رده فرماندهی آن‌ها را  اسیر کردند و امروز بیش از ۷۰-۸۰ هزار نیروی آماده رزم در اختیار دارند که تا آخرین نفس می‌جنگند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حماس و جهاد اسلامی نشان دادند که ارتش فلسطین درحال تشکیل است و حال آنکه تاکنون چنین پیشرفتی درفلسطین نبوده است. شگفتی دوم خونخواری و ددمنشی جلاد تل آویو است که بیمارستان و زن و کودک را بدون هیچ رحمی می‌کشد و حتی هیتلر هم اینگونه عمل نمی‌کرد و آمریکا و اروپا هم در عین حال اینگونه عریان در کنارش ایستاده اند.

رضایی با تبیین هدف و نقشه اصلی غربی ها و رژیم صهیونیستی گفت: نقشه غربی ها این است که مردم غزه را از این منطقه کوچ دهند و غزه جدیدی درست کنند و حتی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اماراتی ها و عربستانی ها گفته بود آماده حضور مهاجران غزه ای باشید و در این راستا تمام اختیارات جنایتکارانه را به نتانیاهو داده اند. اما هیچ دولت اسلامی این مورد را قبول نکرد.

وی در پایان در مورد دستاوردهای عملیات بزرگ طوفان الاقصی بیان داشت: اولین دستاورد این حادثه این است که فلسطین زنده و این حجم از دلاوری ها بی سابقه و مقاومت بسیار محکم و پایدار ایستاده است و ایضا فلسطین دوباره موضوع اول جهان اسلام شد. دستاورد دوم، عادی سازی و  ورود اسراییل به جهان اسلام بود که با این حادثه شکست خورد و مساله سوم از بین رفتن ایران هراسی بود و این حادثه نشان داد که ایران صمیمانه ترین دوستی را با کشورهای منطقه از جمله عربستان و ترکیه و امارات و بقیه دارد و با وجود تمام تحریم ها علیه خودش با تمام توان در کنار فلسطین ایستاده و کمک می‌کند.

تعداد بازدید : 6
ارسال نظر