کد خبر: ۴۸۷۰|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
 در بخشی از خاطرات سال ۷۹ رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب به پیروزی مقاومت فلسطین در آینده اشاره می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، بر اساس کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی، مهر سال ۱۳۷۹ و در بحبوحه تهاجم رژیم صهیونیستی به فلسطین و نهضت انتفاضه و ناامیدی برخی ناظران از ادامه حیات جریان مقاومت، هاشمی رفسنجانی درباره انتفاضه فلسطین و نتایج آن، گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب و محسن رضایی داشته است.

متن این گفت‌وگوها که مربوط به خاطرات روز ۱۹ مهر ۱۳۷۹ است، بدین شرح است: «آقای محسن رضایی [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. گفت که انتفاضه فلسطین، ماندنی و طولانی است و به داخل اراضی اصلی اسرائیل سرایت کرده و نیروی زمینی اسرائیل، روحیه جنگ ندارد و مهاجرت به اسرائیل کم شده و مهاجرت معکوس پیش‌ آمده؛ در شمال اسرائیل، وضع بدتر است. اعلان تأسیس نهضت بین‌المللی علیه صهیونیسم‌ کرده‌ که‌ کار نپخته‌ای‌ است. شب، میهمان رهبری بودم. ایشان هم معتقد است انتفاضه طولانی خواهد شد و سرانجام به پیروزی خواهد رسید».

انتفاضه دوم مردم فلسطین علیه اشغالگران قدس شریف، در روز ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ (۶ مهر ۱۳۷۹) در پاسخ به بی‌حرمتی صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی آغاز شد و پس از آن رژیم اشغالگر از هوا و دریا به غزه هجوم برد و چند هزار نفر از فلسطینی‌ها را به شهادت رسانده و به اسارت گرفت.

ارسال نظر