کد خبر: ۴۸۴۳|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
یکصد و چهل و ششمین نشست کمیسیون شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست دبیر شورا و با حضور مسئولان دستگاه‌های ذیربط با موضوع «ساماندهی وضعیت سهامداران شرکت هفت تپه» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ در این نشست، مشکلات مربوط به واگذاری مستقیم سهام شرکت هفت تپه به دو بانک صادرات و ملی با توجه به زیان انباشته این شرکت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاداتی برای مدیریت چالش های موجود و احیای شرکت مذکور مطرح گردید.

محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نهایت ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی، با اشاره به اینکه این شورا در مسائلی که در درون قوا قابل حل است ورود نمی‌کند، بر تعامل سهامداران شرکت هفت تپه و شرکت ملی توسعه نیشکر جهت پیگیری اقدامات لازم و ارسال گزارش پیشرفت کار به دبیرخانه شورا تاکید نمود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین واحد نیشکری کشور در سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان این مجموعه صنعتی-کشاورزی با بحران کارگری و تولیدی رو به رو شد.

با صدور حکم دستگاه قضایی مالک خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خلع ید و این واحد تولیدی بار دیگر به دولت بازگردانده شد.

پس از این واگذاری در دولت سیزدهم، عملیات تعمیر اساسی و بازسازی و نوسازی انجام و این شرکت پر قدمت دوباره به چرخه تولید بازگشت.

ارسال نظر