در همایش نقش زنان خوداتکا در ایران فردا:
کد خبر: ۱۶۹|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین همایش ملی نقش زنان خوداتکا در ایران فردا به تشریح طرح دهگانه کوثر در راستای حفظ شان بانوان ایرانی از طریق تعریف نقش های اجتماعی، اقتصادی و تربیتی بانوان پرداخت.
تشریح طرح دهگانه کوثر توسط دکتر رضایی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین همایش ملی نقش زنان خوداتکا در ایران فردا ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: ما به مانند یک کاروان می‌مانیم که برای رسیدن به اهداف خود مسیری را شروع کرده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم، از دو ایستگاه عبور کنیم و در راه رسیدن به ایستگاه سوم هستیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دو ایستگاه اول را عبارت از سیاست، حکومت و همچنین قدرت، امنیت و دفاع عنوان کرد و گفت: ایستگاه سومی که ما باید به سمت آن حرکت کنیم ،با عنوان زندگی، اقتصاد و اخلاق است.
وی افزود: ما مثل کوهنوردانی هستیم که برای رسیدن به قله باید از مسیرهایی عبور کنیم و تاکنون از دو ایستگاه عبور کرده‌ایم و اکنون باید به سمت ایستگاه سوم حرکت کنیم.
رضایی افزود:‌برای رسیدن به ایستگاه سوم با دو مشکل روبرو هستیم که مشکل اول را من خودزنی و سوء مدیریت می‌نامم و در واقع این مشکل از درون خود ما است و مشکل دوم مربوط به بیرون از ایران است، ما اکنون با رقبایی در منطقه روبرو هستیم و از طرف دیگر مشکلاتی نیز از سوی دشمنان به کشور ما تحمیل می‌شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که اکنون مسائل تعیین‌کننده‌ای جلوی روی ماست، ادامه داد: ما برای رسیدن به جامعه ایده‌آل باید از مشکلاتی که اکنون با آن روبرو هستیم، عبور کنیم و بخش مهمی از کارها باقی مانده است که باید آنها را انجام دهیم.
وی با بیان این‌که دشمنان ما را تحریم اقتصادی کرده‌اند که ما نتوانیم به موضوع زندگی و اقتصاد چندان توجه کنیم و درصدد هستند که ما را در این مقوله‌ها تضعیف کنند،‌گفت: باید تلاش کنیم که از این مشکلات عبور کنیم و در واقع تحریم‌های اقتصادی را خنثی کنیم.
رضایی با بیان این‌که ما هیچ راهی نداریم، مگر این‌که به سمت جلو حرکت کنیم، اظهار کرد: برای حرکت به سمت جلو باید آینده را بسازیم ، آینده‌ای که در آن مسائل اقتصادی، خانواده، جوانان، اخلاق و تلاش برای رفع مشکل بیکاری بسیار مهم است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که انجام این کارها ساده نیست و نیازمند یک نهضت بزرگ و در واقع جنبش اجتماعی است، گفت: بانوان ما در کانون این جنبش اجتماعی قرار دارند و در سه محور اصلی ایستگاه سوم بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.
وی با بیان این‌که جامعه باید زمینه را برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر بانوان در این محورها فراهم کند و خود زنان در این زمینه بسیار مهم هستند، اظهار کرد: ما باید در راستای توانمندسازی و افزایش مهارت‌های بانوان حرکت کنیم و این امر بدون انجام حمایت‌های لازم امکان‌پذیر نیست. ما باید به این مقوله فکر کنیم که چگونه می‌توانیم زنان‌مان را در هر چه بیشتر توانمند کنیم و مهارت‌های آنها را گسترش دهیم.
رضایی با بیان این‌که نحوه برخورد با بانوان ما بر اساس اسلام نیست و شاهد افراط و تفریط‌هایی در ارتباط با بانوان هستیم،‌گفت: این افراط و تفریط‌ها به این موضوع برمی‌گردد که ما نگاه شخصی و سلیقه‌ای به بانوان داریم و نگاه واحدی در این ارتباط وجود ندارد.
وی با بیان این‌که نگاه واحد دینی ما به بانوان باید مبتنی بر نگاهی باشد که به حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد، افزود: حضرت زهرا (س) محور عشق عالم هستند و ما می‌بینیم که تمام ائمه اطهار شیفته حضرت زهرا (س) هستند و ما در واقع باید نقش بانوان را از سیمای این بانوی بزرگوار متوجه شویم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که نقش اقتصادی، اجتماعی و تربیتی بانوان باید تعریف شود و این نیازمند طراحی است که ما در این زمینه طرحی را به نام کوثر با محوریت چند موضوع تهیه کرده‌ایم، در تشریح محورهای این موضوع، گفت: آموزش و یادگیری، توجه به بیمه بانوان، در نظر گرفتن حق شان بانوان از جمله این محورهاست.
رضایی گفت: ما معتقدیم بانوانی که در خانه مشغول به کار هستند باید حق مستمری برای خانه‌داری بگیرند، از طرف دیگر حقوقی نیز باید از همسر داشته باشند.
وی با بیان این‌که این طرح دارای محورهای دیگری نیز است، گفت: باید ما تلاش کنیم این طرح را به صورت عملی اجرایی کنیم و فقط در حد شعار باقی نماند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که برای اجرایی شدن طرح کوثر در کنار حمایت‌های دولت باید در راستای توانمندسازی و مهارت‌افزایی بانوان نیز تلاش کنیم، گفت: باید به کسب و کارهای خانگی نیز توجه کرد.
رضایی با تشریح برخی دیگر از محورهای ده‌گانه طرح کوثر اظهار کرد: در مورد حق شان زنان و میزان آن که در این طرح آمده از من سوالاتی می‌پرسند و باید بگویم که میزان آن بالای صد و 10 هزار تومان خواهد بود و این باید ماهانه ازسوی دولت به زنان خانه دار پرداخت شود.
وی با بیان این‌که نقش بانوان در ساختن آینده ایران باید به صورت عملیاتی در جامعه اجرا شود و طرح‌هایی که در این ارتباط ارائه می‌شود قابل عمل باشد و فقط در حد تعارف و تشریفات نباشد، گفت: ‌این طرح‌ها باید دارای پختگی باشد تا قابلیت تداوم نیز داشته باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت آموزش مردم در زمینه مهارت‌های زندگی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اظهار کرد: وقتی سران کشور که همه از اصولگراها هستند بعضا نمی‌توانند کنار هم بنشینند و با هم زندگی کنند چه انتظاری باید از کف جامعه داشت.
رضایی با بیان این‌که ما باید از منازعات دست کشید چرا که این منازعات نتیجه‌ای را به همراه ندارد، گفت:‌ ما باید یاد بگیریم که چگونه با هم زندگی کنیم. ما هنوز نحوه زندگی کردن با هم را به خوبی یاد نگرفته‌ایم، چه سیاستمدارمان، چه مردم عادی.
این فعال سیاسی با تاکید بر این‌که باید زندگی، اخلاق و اقتصاد را در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: باید به مقوله‌هایی چون حفظ آبروی مردم و جان مردم نیز توجه شود.
وی در پایان گفت: ملت ما می‌تواند از این مشکلات با تلاش و همیاری عبور و آنها را حل کند.
در این مراسم بانوانی از چندین استان کشور و همچنین نقاط مختلف تهران حضور داشتند.
 
 
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همسر يک جانباز
|
-
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
0
3
با سلام من به تنهايي خرج و مخارج و کرايه خانه و... تامين مي کنم و همسر م که جانباز زير25% است بيکار است و کلا توانايي انجام کار را نيز ندارد کاش در کنار اين طرح لايحه خدمت رساني به ايثارگران اصلاح مي شد و همه رزمندگان و جانبازان زير25% نيز ديده مي شدند در اين صورت مشکلات بسياري از بانوان نيز حل مي شد باتشکر