دکتر رضایی در گرگان عنوان کرد:
کد خبر: ۱۷۹|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روند پشرفت کشور مانند کاروانی است که از 300 سال گذشته حرکت کرده، سه ایستگاه مهم را پیش رو داشت که از دو ایستگاه عبور کرده و در حال رسیدن به ایستگاه سوم است.
کشور در حال رسیدن به ایستگاه سوم است/ نیازمند مدیر اقتصادی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه در جریان سفر به گلستان در مسجد حضرت امیر گرگان افزود: اولین ایستگاه سیاست و حکومت بود، در این ایستگاه قانون اساسی و قوای سه گانه شکل گرفت که حدود 70 سال طول کشید تا از این ایستگاه عبور کردیم و ایستگاه دوم امنیت، اقتدار و دفاع بود که آن را با درگیری بدست آوردیم.

رضایی بیان کرد: ایستگاه سوم زندگی، اقتصاد و اخلاق است و ما الان نزدیک به 20 سال است که به سمت آن در حال حرکت هستم.

وی اظهار داشت: نباید منکر زحمات کسانی که طی این سال ها متحمل کشیده اند شویم، ولی باید شجاعت آن را هم داشته باشیم که بگوییم ما هنوز با آن زندگی، اخلاق و اقتصاد آرمانی که حق مردم ایران است نرسیده ایم.

وی افزود: امروز ما باید فکری کنیم تا تاخیر به وجود آمده در رسیدن به ایستگاه سوم یعنی ایجاد زندگی و اقتصاد مطلوب برای جامعه را حل کنیم.

 

اقتصاد نفتی نقطه ضعف است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقطه ضعف کشور ما اینست که اقتصاد ایران بر پایه نفت است، بنابراین دشمنان با ایجاد تحریم ها و استفاده از تهاجم فرهنگی سعی دارند اوضاع اقتصادی کشور را به هم بریزند.

رضایی ادامه داد: ما یک نقطه ضعف داشتیم و تحریم اقتصادی ایجاد شده و در اوضاع کشور تاثیر گذاشته است اما نباید تنها به لیل تحریم دست از تلاش برداشته و هیچ کاری نکنیم،  ما دارای منابع بسیاری هستیم که با استفاده از آن ها می توانیم موفق شویم.

وی گفت: استان گلستان دارای مزایای بزرگی است که باید به آن ها توجه شده و برای استفاده حداکثری از آن برنامه ریزی شود،  به دلیل موقعیت جغرافیایی گلستان راه تجارت با ترکمنستان و کشورهای حوزه دریای خزر فراهم است و از این راه می تواند میلیاردها تومان درآمد داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: وجود دریای خزر و منابع دریایی مانند خاویار منبع عظیمی از ثروت برای این استان است که باید از شکل سنتی خارج شده و با برنامه ریزی از آن استفاده کرد، همچنین در این استان مناظر طبیعی و تاریخی بسیار زیبایی وجود دارد که باید صنعت توریسم و جهانگردی را در گلستان گسترش داد.

رضایی گفت: از دیگر مزایای گلستان وجود کشاورزی است، در گذشته پنبه گرگان در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود اما حالا دیگر چیزی از آن باقی نمانده است.

 

عدم استفاده از منابع ربطی به تحریم ندارد

وی تصریح کرد: استفاده نکردن از این منابع عظیم ربطی به تحریم ها ندارد، این نشان از ضعف مدیران ماست،  با وجود این همه منابع ما باید تلاش کرده و دوباره بلند شویم.

رضایی گفت: رسیدن به ایستگاه سوم خیلی طول کشیده و باید در این زمینه فکری اساسی کرد که این فکر از مدیریت شروع می شود. ما برای رسیدن نیاز به مدیریت و تفکرات جدید داریم.

وی بیان کرد: مدیریت جدید باید هر کسی را سر جای خودش بگذارد، الان در کشور ما بسیاری افراد سر جای خود قرار نگرفته اند. ما افراد برجسته و نخبه زیادی داریم که از آن ها هیچ استفاده ای نمی کنیم.

 

نیازمند مدیر اقتصادی هستیم

این مقام مسئول افزود: مدیر جدید همچنین باید ظرفیت ها را در نظام اداری کشور افزایش دهد، باید این ظرفیت و اختیار ایجاد شود که هر استان به جای مراجعه به تهران خودش مشکلش را حل کند، ما به یک مدیر اقتصادی نیاز داریم، تنها ساخت پروژه های عظیم مانند سد و اتوبان باعث پیشرفت ما نمی شود بلکه باید این پروژه ها با زندگی مردم هماهنگ شود. مدیر و دولت آینده همچنین باید برنامه ریزی درست داشته باشد.

رضایی گفت: شرایط الان سخت بوده و ما پیچ خطرناکی را در مقابل خود داریم اما قابل عبور است، ما با برنامه ریزی و استفاده از منابع و ظرفیت ها می توانیم به شکوفایی اقتصادی برسیم، ملت و جوانان ایران باید دست در دست هم قرار دهند و آماده یک خیزش و جهاد سوم باشند.
 

ارسال نظر