دکتر رضایی در جمع مردم جوانرود:
کد خبر: ۱۹۲|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد دولتی مانند برفی که از بالا می آید تقسیم شده و چیزی به مردم نمی رسد، و باید اقتصاد خانواده، روستا و شهر مبنای اقتصاد قرار گیرد.
مبنای اقتصاد باید خانواده، روستا و شهر باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر چهارشنبه در جمع مردم جوانرود در مسجد جامع جوانرود ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: اقتصاد ایران در سال های اخیر دچار مشکلاتی شده و حتما در سال های آینده باید فکری برای اقتصاد ایران بکنیم.

وی افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی در ایران اسلامی باید اقتصاد را از داخل خانه ها، روستاها و شهرها شروع کنیم.

رضایی ادامه داد: اقتصاد دولتی مانند برفی است که از بالا به پایین تقسیم می شود و چیزی به مردم نمی رسد اما در اقتصاد  مردمی اول خانواده، روستا و شهرها ثروتمند می شوند سپس این ثروت به دولت می رسد.

وی گفت: در صورتی که اقتصاد از خانواده، روستا ها و شهرها به دولت برسد آحاد افراد جامعه دارای شغل خواهند بود.

رضایی با اشاره به غیور مردی مردم اورامانات و هم چنین مناطق زاگرس نشین گفت: اقوام زاگرس نشین همواره مانند دیوار بلندی از ایران دفاع کردند، این مردم چه در زمان یورش اسکندر و چه در زمان حملات صدام و اربابانش از ایران اسلامی دفاع کردند.

رضایی ادامه داد: چرا مردمان این منطقه تاریخی و فرهنگی باید با مشکلات دست به گریبان باشند؟!

وی تصریح کرد: باشناختی که از این سرزمین و جوانانش دارم، یقین دارم که خیلی بهتر از این می توان زندگی اقتصادی و فرهنگی را در این منطقه شکل داد.

رضایی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران باید به شکل ریشه ای و اساسی درست شود گفت: در این صورت جوانان ما به بالندگی می رسند.

وی افزود: در منطقه زاگرس نشین با تمرکز بر 4 محور می توان اوضاع اقتصادی را دگرگون کرد.

وی ساماندهی وضعیت بازارچه های مرزی، تحول در کشاورزی، تحول در دامداری و توجه به صنایع مکمل کشاورزی و دامداری را 4 محور تغییر اوضاع اقتصادی در منطقه زاگرس دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: اگر به جای یارانه هدفمند، صنعت هدفمند را به این منطقه آورده بودیم مشکلاتی بیشتری از جوانان این منطقه حل می شد.

رضایی افزود: صنعت هدفمند برای همه کار درست می کند، اما یارانه هدفمند ابتدا دهان مردم را شیرین ولی بعد با گرانی کام آنها را تلخ می کند.

وی ادامه داد: من روحیه منفی بافی ندارم و کارهای زیادی را که در کشور صورت گرفته است نفی نمی کنم اما با وجود این کارها هنوز هم مشکلات زیادی باقی مانده است.

وی گفت: از جمله مشکلاتی که هم اکنون باقی است می توان به بیکاری و تورم اشاره کرد.

رضایی افزود: برای همه این مشکلات فکر شده و با استفاده از نیروی مردم، ظرفیت کشور و هدایت و حمایت های مقام معظم رهبری که از برنامه های پیشرفت و عدالت در کشور است به وضعیتی برسیم تا در اقتصاد، فرهنگ، و اخلاق نیز مانند سیاست، امنیت و دفاع کشور را پیشرفته کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان از مردم شریف اورمانات به خاطر میهمان نوازی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر