دکتر رضایی در جمع مردم سنقر:
کد خبر: ۱۹۳|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران اسلامی هم اکنون در عرصه هایسیاست، دفاع و امنیت به اقتدار رسیده گفت: نظام اسلامی دارای دو بال (سیاست، دفاع و امنیت) و زندگی است که هم اکنون ایران در بال اول قوی بوده و در صورت تقویت بال زندگی به پیشرفت های چشمگیری می رسد.
تقویت بال زندگی در کنار بال سیاست، موجب پیشرفت ایران می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  پیش ازظهر پنجشنبه و در اولین روز از ایام الله دهه فجر به شهرستان سنقر  رفت و مورد استقلال گرم مردم قرار گرفت.

وی سپس  در مزار شهدای این شهرستان حاضر و با گذاشتن گل و نثار فاتحه ای با آرمانهای شهدا و انقلاب تجدید میثاق کرد.

وی سپس در جمع مردم سنقر در سالن ورزشی شهدای این شهرستان حاضر شد و گفت: شهرستان سنقر از همان ابتدا در حادثه انقلاب نقش تاثیرگذاری داشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در پاسداری از آن همواره در خط مقدم انقلاب بوده است.

رضایی افزود: مردم سنقر وفاداری خود را در تمام عرصه های انقلاب به اثبات رسانده اند و دین بزرگی به گردن این انقلاب دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم کشور ایران به دو دسته تقسیم می شوند گفت: دسته اول کسانی که در انقلاب دین دارند و دسته دوم کسانی هستند که انقلاب بر آنها دین دارد.

رضایی افزود: شهرستان سنقر جزو شهرستانهایی است  که همواره در عرصه های انقلاب پیشگام بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان سنقر متقارن با اولین روز از دهه فجر گفت: با وجود اینکه قرار بود من به تهران برگردم و نمایندگان من در سنقر حضور یابند ترجیح دادم که خودم در بین مردم شریف این شهرستان حاضر شده و از نزدیک آنان را زیارت کنم.

وی از سنقر با عنوان شهر باوفای انقلاب یاد کرد که شهدا ، جانبازان و ایثارگران زیادی را تقدیم انقلاب کرده است و با تمام سختی های موجود همچنان نیز دفاع از انقلاب را رها نکرده است.

رضایی ادامه داد:  مهمترین مسئله ای که در ایام دهه فجر باید به آن پرداخته شود نوع برخورد ما با انقلاب و حکومت است.

وی تصریح کرد: برخورد ما باید برخوردی منصفانه و واقع بینانه باشد تا موجب سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخورد منصفانه به این معنی که ما نباید دستاوردهای چندین ساله پس از انقلاب را نادیده بگیریم اما از طرفی نیز باید واقع بین بوده و  از مشکلات چشم پوشی کنیم چراکه اگر برخورد ما منصفانه و واقع بینانه نباشد باعث تخریب می شود.

وی تصریح کرد: داشتن برخوردی منصفانه باعث حفظ میراث های ما شده و در کنار آن واقع بینی باعث می شود که ما به درستی چاره اندیشی کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما باید در سهم، تحلیل و قضاوت بر روی انقلاب برخوردی منصفانه داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اگر اسلام در تمام ابعاد زندگی ما پیاده شود معجزه خواهد کرد گفت: در سالهای گذشته اسلام وارد سیاست، امنیت و دفاع شده است که خود تا حد زیادی موجب استحکام نظام ما است و ما در بخش های سیاسی، امنیتی و دفاعی نظامی مستحکم داریم که سایر دولتها نیز به آن تکیه می کنند.

وی ادامه داد: ورود اسلام به سیاست ، امنیت و دفاع باعث شده که اقتدار به ایران اسلامی بازگردد.

رضایی گفت: تا پیش از انقلاب ما مانند برخی آب می شدیم و تمام ثروت های ما در دست بیگانگان بود.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب این اقتدار به ایران باز گشت به صورتی که درحمله صدام به پشتوانگی آمریکا به 5 استان ، ملت ایران در صحنه حاضر شدند و علاوه بر اینکه از مرزهای خود  دفاع کردند توانستند از مرزها رد شده و دشمنان را مورد هجوم قرار دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از جنگ سه بار آمریکا و اسرائیل تصمیم به حمله به ایران گرفتند و هر سه بار به پشتوانگی ملت ایران و قدرت دفاعی ایران از این تصمیم منصرف شدند.

وی تصریح کرد: امروزه کشور ایران کشوری مقتدر در منطقه است به طوری که دیگر کشورها نیز به ما تکیه می کنند و توقف اسرائیل به وسیله دو موشک فجر 5 ایران نماد اقتدار ایران در صحنه های نظامی است.

رضایی خاطرنشان کرد: همه موارد ذکر شده به معنی پیشرفت ایران است ، پس چرا مردم ایران باید مشکلات اقتصادی روبرو باشند؟!

وی گفت: هر ملتی دو بار سیاست و زندگی دارد و پرنده ملت ایران باید هر دو بالش قوی باشد تا به پرواز درآید.

رضایی افزود: هم اکنون بال سیاست، امنیت و دفاع در ایران قوی است به طوری که ایران جزو 10 کشور جهان در این زمینه است اما در بال زندگی ضعف هایی وجوددارد و باید این بار تقویت شود تا شاهد پیشرفت های چشمگیری در ایران باشیم.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی زحمات زیادی در طی سالیان انقلاب کشیده است و قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب نعمات الهی به ملت ایران است.

رضایی افزود: مشکل اصلی ما زندگی (اقتصاد) است و با وارد کردن اسلام به اقتصاد ، اخلاق و زندگی شاهد شکل گیری معجزه بزرگی خواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همه چیز باید از دولتمردان شروع شود گفت: دولتمردان بخشی از این نظام هستند اما همه جامعه به هم پیوسته است و مردم نیز باید همچون  دیگر بخش های جامعه در تقویت اقتصاد نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که مشکلات را به جمهوری اسلامی رتبط می دهند بدنبال تضعیف نظام هستند گفت: هم اکنون ایران در خیلی از بخش ها دارای اقتدار است و اگر در بخش اقتصاد نیز به قدرت برسد ایران اسلامی به تمدنی بزرگ تبدیل می شود که دشمنان و رقبا می خواهند مانع از این اتفاق شوند.

رضایی ادامه داد: استفاده از نیروی انسانی مستعد و کارآمد، ایجاد فناوری جدید، امکان کار، ایجاد توانمندی و حمایت دولت و مجلس مهمترین نقش در تقویت اقتصاد ایران را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ما نیروی انسانی بسیار فعال ، جوان ، مستعد و با هوشی داریم گفت: اعتماد و فراهم کردن زمینه مناسب برای استفاده از توانمندی این جوانان از دیگر عوامل تقویت اقتصاد خواهد بود.

رضایی افزود: همان گونه که بارها گفته شد ما باید در بحث اقتصاد، سیاست، دفاع ، امنیت، توازن برقرار کرده و به تقویت اقتصاد و زندگی مردم چون سیاست ، دفاع و امنیت بپردازیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ایران تمام نشده است در واقع انقلاب نیمی از راه را آمده و وظیفه ما ادامه راه و نیمه دوم آن پشت سر رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: دشمن متوجه شده که ما می خواهیم نیمه دوم را کامل کنیم و با حربه های مختلف مانع از این کار می شود.

رضایی ادامه داد: اگر ایرانیان این نیمه را کامل کنند یک تمدن کامل می شودو می توانند مناطق زیادی را تحت شعاع قرار دهند.

وی افزود: فرهنگ ایران از سالهای دور چند قدم جلوتر از اقتصاد و اقتصاد ایران چند قدم جلوتر از نیروی نظامی آن حرکت می کرد و ما هم اکنون با پیاده کردن اسلام در تمام مباحث باز هم می توانیم شاهد چنین معجزه ای و تکمیل نیمه دوم انقلاب باشیم.

رضایی با اشاره به اینکه رقبای ایران دست در دست دشمنان نمی گذارد که ایران به پیشرفت دست یافته و نیمه دوم را تکمیل کند گفت: تحریم و تهاجم فرهنگی نمونه های این موانع و سنگ اندازی های آنان است چرا که اگر ایران قدرتمند و به یک تمدن بزرگ تبدیل شود اثرات و فرهنگ آن به دیگر مناطق اطراف آن نیز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه ها به معنی تورم نیست افزود: اگر طرح هدفمندی یارانه ها صحیح و کارشناسی شده پیش رود کار درستی است اما اجرای ناصحیح آن موجب تورم شده و با وجود پرداخت یارانه نقدی مردم توان خرید بالایی ندارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ما نباید به سمت خودتحریمی پیش رویم و کارهای نیمه تمام اعم از صنعتی، اقتصادی و ... ادامه یابد.

وی افزود: یارانه ها باید ادامه داشته اما از بروز تورم جلوگیری شودچرا که یارانه درآمدی یارانه تورمی نیست.

رضایی ادامه داد: وقتی ما مشکلات بین المللی داریم و دشمنان ما قصد دارند مانع از پیشرفت ما شوند لذا با وجود این مشکلات ما دیگر نباید خودتحریمی داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهایی چون تایوان، چین و ... از طریق اشتغال خانگی نقش تاثیرگذاری در اقتصاد دارند گفت: مردم ما نیز با توانایی هایی که دارند می توانند از طریق اشتغال خانگی کمک بزرگی به اقتصاد باشند.

 

وی گفت: ما انتظاری از دشمنان نداریم که دشمنی نکنند چرا که هم اکنون دوستان ما چون ترکیه و عربستان نیز با ما رقابت می کنند و قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

رضایی افزود: نظام اسلامی به سادگی به دست نیامده است لذا ما باید از آن دفاع کنیم اما این به معنی ندیدن و چشم پوشی از مشکلات نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در پایان با ابراز امیدواری از اینکه در جشن های انقلاب آینده شاهد عبور از مشکلات موجود باشیم خاطرنشان کرد: سالهای آینده خواهیم دید که ملت ایران نه تنها با افتخار تحریم ها را کنار زده بلکه به یک اقتصاد قدرتمند در منطقه تبدیل خواهد شد.
 

ارسال نظر