دکتر رضایی:
کد خبر: ۲۰۳|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت دولت و مجلس از فرهنگ نباید سیاسی باشد و این ضرورت احساس می‌شود که در رابطه با فرهنگ و هنر هر مقدار که بودجه مورد نیاز است،‌ در اختیار فرهنگیان، بدون پارتی‌بازی و رابطه‌گرایی قرار گیرد.
حمایت از فرهنگ نباید سیاسی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از ایسنا،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «برای تاریخ می‌گویم» که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد در بخش‌های فرهنگ،‌ موسیقی و هنر ابراز عقیده کرد: متاسفانه در این بخش‌ها دچار نارسایی‌های جدی هستیم و باید بازار کالاهای فرهنگی بازسازی و بازآرایی و به آن توجه بیشتری شود، چراکه آنها برای ما سودآور و ارزشمند خواهند بود.

وی ادامه داد: اینکه حرف را که می‌گویند کالاهای ایرانی سودآور نیستند، قبول ندارم. باید ما نیز بازار فرهنگ،‌ هنر،‌ سینما و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی را چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور حمایت کنیم؛ به عنوان مثال باید در رابطه با تولید محصولات فرهنگی مطالعه، سلیقه‌سنجی مخاطب را در دستور کار داشته باشیم، چراکه سلیقه‌های نسل سوم و چهارم انقلاب با نسل پیشین فرق دارد.

رضایی با تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از انجام فعالیت‌های فرهنگی و محصولات فرهنگی تصریح کرد: حمایت نهادها از فرهنگ نباید سیاسی باشد و هنرمندان هر مقدار که بودجه نیاز دارند، باید بدون رابطه‌گرایی یا پارتی‌بازی در اختیار آنان قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز عقیده کرد: بهتر است به جای خرج‌های غیر ضروری در بخش‌هایی مانند سدسازی یا راه‌سازی، توجه بیشتری به مقوله فرهنگ داشته باشیم؛ نباید هزینه‌های بالایی را خرج پروژه‌های غیرضروری عمرانی کنیم. اگر این بودجه را به مسایل فرهنگی یا حمایت از تولید علم و فرهنگ کنیم، بسیار ارزشمند است.

ارسال نظر