کد خبر: ۲۱۵۲|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که سپر مردم می‌شود و در مقابل فشارها، تهدیدات و تحریم‌ها، خود اقتصاد قدرت انعطاف‌پذیری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی و به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید، محسن رضایی در آستانه برگزاری همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی در مشهد اظهار داشت: فرمول مردمی‌کردن امور که امتحان پس داده است را باید در تمامی زمینه‌ها از جمله اقتصاد، فرهنگ، فناوری نیز به کار بست و این مسئله رمز قدرت‌گیری کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تجربه‌های بعد از انقلاب اسلامی به‌ویژه دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نشان داد که هر جا به مردم اتکا کنیم موفقیت و پیروزی به دست می‌آید و جایگاه امروز ایران در منطقه و عرصه بین‌الملل نیز ناشی از همین اتکا به ظرفیت‌های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران امروز برای دنیا به اثبات رسیده است، تاکید کرد: نباید در سطح فعلی متوقف شد بلکه باید با برنامه‌ریزی منسجم این رویه را ادامه دهیم و در این مسیر اتکا به اقتصاد دانش‌محور و مردم محور دو رکنی است که ثبات قدرت منطقه‌ای ایران و تقویت آن را فراهم می‌کند.

رضایی با تاکید بر مولفه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی دیگر از پارامترهای گسترش قدرت کشور، خاطرنشان کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که سپر مردم می‌شود و در مقابل فشارها، تهدیدات و تحریم‌ها و خود اقتصاد قدرت انعطاف‌پذیری دارد.

وی تاکید کرد: البته باید میان دو مقوله اقتصاد مقاومتی و مردمی‌کردن اقتصاد از سویی و خصوصی‌سازی اقتصاد از سوی دیگر تفاوت قائل شد زیرا مردمی‌کردن اقتصاد را می‌توان از پایین‌ترین سطوح آغاز کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت توجه به نقشه علم و فناوری کشور در مسیر قدرت‌گیری کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان علم و فناوری کشور و نیز سند چشم‌انداز در افق 1404 ازسوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است و بر اساس آن باید در منطقه حرف نخست را بزنیم گفت: لذا معتقدم نباید در این سطح متوقف شد و باید علم و فناوری را به سطوح مختلف و لایه‌های اقتصاد، تولید، صنعت، کشاورزی و...تزریق کرد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بسیج اساتید در این زمینه چه نقشی می‌تواند ایفا کند، عنوان کرد: در کل، بسیج یک مکتب اداره امور زندگی است که توانسته هم در ایران و هم در کشورهای منطقه گسترش پیدا کند و بسیج اساتید نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بسیج اساتید به‌ویژه در زمینه نیل به سند چشم‌انداز می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: بسیج اساتید باید بتواند اقتصاد مقاومتی را به خوبی برای مردم تبیین کند زیرا اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل مبرم و روز جامعه است و علاوه بر این باید زمینه مردمی کردن اقتصاد که شاه بیت اقتصاد مقاومتی است از سوی بسیج اساتید به ویژه در حوزه تئوریک فراهم شود.

گفتنی است، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از 2 هزار استاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه‌های جنگ نرم و ... در سالن صبای مشهد برگزار می‌شود.

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، مشهد ، همایش
ارسال نظر