کد خبر: ۲۱۶۴|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اساس اسلام تبدیل اعتقاد از ذهن به عمل است و در ایران اسلامی همانگونه که دین را وارد سیاست، انقلاب وجنگ ودفاع مقدس کردیم، باید وارد صنعت وکشاورزی کنیم.
اساس اسلام تبدیل اعتقاد از ذهن به عمل است (ایرنا)به گزارش ایرنا محسن رضایی در پایان بازدید ازشرکتهای پتروشیمی وآلومینیوم مسجد سلیمان به خبرنگاران گفت : اگر دین وارد اقتصاد شد دیگر اختلاف و فساد شکل نمی گیرد. وی افزود: پروژه ساخت این دو کارخانه به مصداق همان عمل صالح است.

وی با اشاره به کاهش آمار جرم و بزه در شهرستان مسجد سلیمان یادآور شد : در نتیجه اشتغال 800 نفر در فاز نخست اجرای پروژه پتروشیمی کاوه این کاهش بزه را شاهد بودیم، حال اگر این میزان اشتغال 10 برابر شود قطعا بزه های اجتماعی به حد اقل ممکن می رسد.

رضایی ادامه داد: این دو پروژه نباید سیاسی و طایفه ای شوند و شهرستان های اندیکا، لالی و مسجدسلیمان باید به طور یکسان از این پروژه ها سود ببرند و با گذاشتن شاخص اشتغال به نسبت جمعیت سه شهرستان، سهم اشتغال هر سه شهرستان مشخص شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : با ایجاد منطقه ویژه انرژی در مسجد سلیمان، این شهرستان آینده خوبی خواهد داشت و در کنار این کار صنعتی باید دانش های صنعتی نیز در مسجدسلیمان به وجود آید.

رضایی با بیان اینکه مجموعه پتروشیمی کاوه بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: جمعیت باید در مسیر علمی و فنی و حرفه ای قرار گیرد و دانشگاهیان باید از این دو پروژه حمایت علمی کنند.

شرکت های پتروشیمی کاوه و آلومینیوم مسجدسلیمان سال گذشته در دولت یازدهم پس از چندین سال بررسی کلنگ زنی شدند که در زمان اجرای این پروژه ها برای 200نفر به صورت مستقیم و 600 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه شرکت پتروشیمی کاوه مسجدسلیمان بیش از 12 سال در سه دولت نهم، دهم و یازدهم پیگیری شد، گفت: هر سه دولت در اجرای این شرکت سهیم هستند اما پیشرفت اجرای پروژه ساخت این شرکت در دولت یازدهم سرعت بیشتری گرفت و استاندار خوزستان وقت زیادی برای آن گذاشت.
کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، ایرنا ، خوزستان
ارسال نظر