کد خبر: ۲۲۲|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
به دنبال راه یابی تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام جهانی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور بازدید و قدر دانی از زحمات ورزشکاران نوجوان، به صورت سرزده به اردوی این تیم رفت و از نزدیک با فوتبالیست های نوجوان کشورمان و مربیان و مسئولان تیم ملی گفت و گو کرد.
بازدید سرزده دکتر رضایی از اردوی تیم ملی نوجوانان فوتبال
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، این دیدارکه به دور از تشریفات و سرزده انجام گرفت به منظور قدر دانی از زحمات این عزیزان و تبادل نظر ورزشکاران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و در راستای بهبود وضعیت ورزش کشور و به ویژه فوتبال حرفه ای انجام شد.
دکتر رضایی در ابتدای این دیدار، با بیان خاطره ای از تماشای دیدار دو تیم منچستر و بارسلونا و بررسی های به دست آمده از بررسی کارشناسی این دو تیم مطرح جهان سخن گفت و دلیل و انگیزه تیم بارسلونا را اینگونه مطرح کرد که بارسلونا برای استقلال کشورش می جنگد و می کوشد تا از طریق پیروزی در فوتبال هویت خودش را ثبت کند. یعنی تیم بارسلونا علاوه بر تکنیک و تاکتیک جنبه سومی را نیز مورد توجه قرار داده است که این عنصر سوم انگیزه ایدیولوژیکی است. در واقع بارسلونا برای استقلال می جنگد و این استقلال طلبی باعث شد تا در مقابل تیم منجستر که تیم قدیمی و قدرتمندی است با انگیزه بیشتری تلاش کند و مسابقه را به نفع خود رقم زند.
وی در ادامه به کشور قطر اشاره کرد و گفت: قطر با توجه به این که کشور بسیار کوچکی است تلاش کرده است در طی سالهای اخیر از طریق ورزش و مدیا خود را در سطح جهان مطرح کند و لذا با ایجاد رسانه جدید ی به نام الجزیره و توجه جدی به ورزش در تلاش است تا کشور خود را در مقابل کشورها بزرگی مانند ایران و عربستان مطرح کند. پیروزی در ورزش نشاطی را به مردم کشورشان می دهد و در کلیه امورشان حتی اقتصاد تاثیر می گذارد.
وی اظهار امیدواری کرد تا با صعود تیم ملی نوجوانان کشور به جام جهانی نشاط و شادابی را برای مدت طولانی به ملت ایران هدیه کند و با توجه بیشتر و جدی تر به ورزش قهرمانی بتوانیم روحیه و نشاط ملی را پیشرفت کشورمان تقویت کنیم .
 
پیشنهاد محسن رضایی برای فوتبال کشور
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به گفت و گو با ورزشکاران و مربیان پرداخت و با طرح این سوال که چه کارهایی باید برای بهبود ورزش انجام شود تا ورزش به یک فرهنگ عمومی در سطح جامعه رواج یابد بحث را ادامه داد و افزود تنها حمایت های مالی باعث تقویت ورزش حرفه ای نمی شود و باید توجه همه جانبه ای صورت گیرد. می بایست جهش های ورزشی از سطح ورزش همگانی و پایه آغاز شود و با ایجاد مدارس فوتبال استعدادهای نوجوان های کشور شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند. وی ایجاد سه تیم ملی، نوجوانان و جوانان با سه روش پرتغالی برزیلی و اروپایی با مربیان جداگانه را پیشنهاد کرد تا ورزش فوتبال با یک روش از پایه قوی برخودار می شود .
دکتر رضایی دومین روش را استفاده از فناوری مطرح کرد تا مربی بتواند بر اساس تجزیه و تحلیل های علمی رفتارهای فردی و جمعی ورزشکاران بررسی کند. همانگونه که یک گل در فوتبال برآیند رفتار جمعی است و رفتار جمعی را می شود پیش بینی کرد باز ی ها در الگوهای علمی می تواند تجزیه شوند و مربی فوتبالی که رفتار شناسی بداند می تواند بهتر تصمیم بگیرد.
مساله سومی که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رشد آینده ورزش کشور مهم دانست اهمیت دادن به عرق ایرانی بودن و انگیزه اعتقادی اسلامی است که هنوز از این پتانسیل استفاده بهینه و مطلوب نشده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی دارای پتانسیل فوق العاده ای هستند و از لحاظ ایمانی و روحی دارای روحیه بسیار بالایی هستند و توانستند مشکلات بسیاری را حل کنند و چیزهای غیر ممکن را ممکن کردند. شما ورزشکاران ایرانی نیز با داشتن روحیه اعتقادی و تقوا نسبت به ورزشکاران سایر کشورها برتری دارید و می توانید به فضل الهی در میدان های ورزشی نیز مانند قهرمانان هشت ساله دفاع مقدس ایران در سطح مسابقات بین المللی بدرخشید.
 محسن رضایی پس از بازدید از تیم ملی نوجوانان فوتبال کشور در جمع صد نفره داوران لیگ برتر کشور که در کلاس های توجیهی و باز اموزی داوران و کمک داوران لیگ برتر کشور حضور داشتند شرکت کرد و از زحمات داوران و مسوالان فوتبال کشور قدر دانی کرد.
ارسال نظر