کد خبر: ۲۵۲۴|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامي التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ي برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداري اسلامي كه بزرگ‌ترين جامعه شيعي قاره آفريقا را تشكيل مي‌دهند، روبرو گرديد.
بیانیه «خانه كهنه سربازان صلح» در خصوص حمله به رهبر و جمعی از شيعيان نيجريهبیانیه کمیته سياسي خانه كهنه سربازان صلح درباره حمله به شيعيان و رهبر محبوب شيعيان نيجريه منتشر شد. این بیانیه ضمن محكوم كردن اين واقعه ي غيرانساني و نابخردانه، حاكميت و ارتش نيجريه را ملزم به قبول مسووليت و دلجويي از آسيب‌ديدگان اين جنايت خون‌بار به‌ويژه جناب حجت‌الاسلام و المسلمين شيخ ابراهيم زكزاكي رهبر ديني شيعيان آن سامان مي‌داند.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهدا و الصديقين

خبر تأسف‌بار حمله به شيعيان و رهبر محبوب شيعيان نيجريه و عزاداران اربعين حسيني كه منادي آزادگي و عدالت خواهي  بودند، موجب تأثر و تألم خاطر مسلمانان و آزادگان جهان به ويژه جامعه انقلابی ایران گرديد.

هنوز بغض اندوه بار فجايع منا، سوريه، عراق، يمن و ساير بلاد اسلامي التيام نيافته بود كه جهان اسلام با ضايعه‌ي برخورد خشونت‌آميز با پرچمداران مقاومت و بيداري اسلامي كه بزرگ‌ترين جامعه شيعي قاره آفريقا را تشكيل مي‌دهند، روبرو گرديد.

اگرچه تاريخ و جغرافياي اسلام و مسلمانان ستم‌هاي بي‌شماري از استكبار و صهيونيسم جهاني در خود ثبت كرده اما همواره در مشي مسالمت و وحدت با پيروان ساير اديان الهي تاكيد ورزيده و خداوند را در احقاق و اشاعه حق پشتيبان و راهنماي خود دانسته و باور دارد كه خون بي‌گناهان و مظلومان اثري عميق در جامعه انساني خواهد گذارد.
یقینا همچنان که رهبر عظیم الشان تبیین کرده اند: "ترکیب «عشق و ایمان» و «عقل و عاطفه» از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است" و این ترکیب در ایام صلح و یا روزهای دفاع، بر عزت و محبوبیت، این پیروان راستین پیامبر اعظم (ص) در گوشه گوشه دنیا افزوده و خشم دشمنان قسم خورده مسلمانان را برانگیخته است.

کمیته سياسي خانه كهنه سربازان صلح كه با رويكرد نوع دوستي و ترويج ارزش‌هاي اسلامي و انساني از خادمان عرصه دفاع و امنيت حريم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شكل گرفته از وقوع اين جنایب خونين اظهار تأسف مي‌نمايد و ضمن محكوم كردن اين واقعه ي غيرانساني و نابخردانه، حاكميت و ارتش نيجريه را ملزم به قبول مسووليت و دلجويي از آسيب‌ديدگان اين جنايت خون‌بار به‌ويژه جناب حجت‌الاسلام و المسلمين شيخ ابراهيم زكزاكي رهبر ديني شيعيان آن سامان مي‌داند و متذكر مي‌گردد گسترش شيعه در كشور نيجريه فرصتي براي توسعه اتحاد، يكپارچكي ملي و فرهنگ انساني خواهد بود و شيعه ستيزي زخم افراطي‌گري گروه‌هاي سلفي را ژرف‌تر و جريحه‌دارتر مي‌كند و گريبان بانيان آن را خواهد گرفت.

خانه كهنه سربازان صلح از رسانه‌هاي آزاده جهان انتظار دارد كه با هم‌افزايي و تشريك مساعي و انعكاس مناسب اخبار اين واقعه و تلاش براي شكست سكوت رسانه هاي بین المللی براي حمايت و احقاق حق مظلومين نيجريه‌اي به رسالت رسانه‌اي خود عمل نمايند.
خداوند روح شهداي نيجريه را با سيد و سالار شهيدان محشور نمايد و به بازماندگان صبر و اجر عنايت فرمايد. آمين!

کمیته سياسي خانه كهنه سربازان صلح
28 آذرماه 1394
کلید واژه های مطلب: نیجریه ، زکزاکی ، کهنه سرباز ، سربازان صلح
ارسال نظر