دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای باغملک
کد خبر: ۲۶۱۹|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز جمعه در دومین روز سفر خود به استان خوزستان در یادواره شهدای باغملک حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی،سرلشکر محسن رضایی در جمع باشکوه مردم در مسجد علی بن ابیطالب (ع) اهواز با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای دفاع از حریم اهل‌بیت در استان خوزستان و شهدای قیام پانزدهم دی‌ماه ایل بهمئی گفت: از این غیرت که در جوانان ما موج می‌زند به خود می‌بالم. حماسه‌آفرینی‌های شهیدان و جانبازان و عشایر غیور این منطقه در دفاع از اسلام افتخاراتی فراموش‌نشدنی است.

 سرلشکر رضایی همچنین افزود: در همه جغرافیای عالم را اگر بگردید انسانیت و غیرت مثال‌زدنی مردم ایران و خوزستان کم‌نظیر است.

دکتر رضایی با اشاره به فشارهای دنیای استکبار علیه ملت ایران گفت: اعمال جنگ، تحریم و محدودیت برای ملت ما به بهانه‌های واهی، بخشی از توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران است.

وی افزود: آن‌ها با بهانه‌هایی علیه مردم ایران تحریم وضع می‌کنند که آن رفتارها بیشتر از خودشان سرزده است. همین دیروز در کنگره آمریکا، یکی از مقامات آمریکایی گفت: ما باید ایران را در برابر ناامنی‌های منطقه مسئولیت‌پذیر کنیم! این سخن مانند فریاد دزدی است که می‌دود و فریاد دزد ...دزد سر می دهد! آیا این ایران است که بی‌ثباتی ایجاد کرده یا عربستان؟ مگر حمایت از تروریست‌ها در سوریه یا حمله به عراق و یمن، از ایران سرزده است؟ ارتش ترکیه چرا به عراق واردشده و به مرزهای بین‌المللی اعتنا نمی‌کند؟

سرلشکر محسن رضایی گفت: استدلال و بهانه واهی دوم آن‌ها این است که ایران نباید فرقه‌گرایی کند. عجیب است!یک عالم شیعه را در عربستان شهید کرده اند و می‌گویند به ایران مرتبط بوده است. ایرانی که از عدالت حرف می‌زند. از برادری و عدم تجاوز و وحدت جهان اسلام حرف می‌زند را فرقه‌گرا می‌خوانند.

آیا شما فرقه‌گرا نیستید؟ شما که عامل اصلی فرقه‌گرایی هستید. ایران تروریست است؟ ما کجا مردم جهان را بمباران کردیم و افراد را در قفس اسیر کرده‌ایم و آتش زدیم؟ ! اما شما آمریکایی‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسرائیل و آمریکا از کشورهایی که حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و دموکراسی ندارند حمایت می‌کنند و ایران را تحریم می‌کنند. ما به آن‌ها می‌گوییم که ایران در کانون دفاع از ارزش‌های انسانی است، اما آن‌هایی که روبروی ما قرارگرفته‌اند همان‌هایی هستند که از استبداد در منطقه حمایت می‌کنند. تاریخ را نگاه کنید: ملت ما در انقلابش علیه مستبدین و دیکتاتورها قیام کرد، اما آمریکا از شاه دیکتاتور حمایت کرد. ملت ما مورد تجاوز بعثی‌ها قرار گرفت، اما غرب از صدام دفاع کرد. در موضوع یمن و اعدام شیخ نمر هم از عربستان دفاع می‌کنند. ما با چنین موجوداتی طرف هستیم!

دکتر رضایی افزود: ما برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انسانی و ثبات در منطقه شهید می‌دهیم. اساس بی‌ثباتی در منطقه زیر نظر غرب و اسراییل است. دولت عربستان از ابتدا مقابل مردم فلسطین بود. مشکل جمال عبدالناصر و جبهه حمایت از مردم فلسطین، همین عربستان سعودی بود. در طول این هفتادسال عربستان و رژیم صهیونیستی مانع پیشرفت جهان اسلام بوده‌اند و الآن هم حرکات عربستان مشابه رفتار صدام حسین است. اخراج مردم به بهانه ایرانی بودن از عراق، ارسال سلاح به منافقین و ضدانقلاب کردستان، کارهایی بود که صدام می‌کرد. الآن هم دولت سعودی برای مخالفین و خرابکارها پول و آموزش می‌فرستد. صدام در بصره به کنسولگری ما حمله کرد و البته جوان‌های خوزستانی به کنسولگری آن‌ها متعرض شدند. الآن هم اگر عده ای به خاطر برانگیخته شدن احساساتشان حرکتی کرده اند ما آنها را سرزنش می کنیم ولی این دولت عربستان است که رسماً به اماکن دیپلماتیک ایران در یمن حمله کرده است. صدام شهید صدر را به شهادت رساند و عربستان شیخ نمر را. عربستان هم‌اکنون مانند رژیم بعث، ارتباطاتش را با ما قطع کرده است. این‌ها نشان می‌دهد شما به سمت ماجراجویی و درگیری می‌روید. بعد محمد بن سلمان می‌گوید نمی‌خواهیم با ایران درگیر شویم. فکر می‌کنم نمی‌فهمند که نمی‌فهمند!

رضایی خطاب به آل سعود گفت: مأموریت چه کسی رادارید انجام می‌دهید؟ چرا نمی‌گذارید امنیت در منطقه باشید؟ اصلاً شما کی هستید که می‌خواهید درگیر شوید؟ راه صدام حسین را دنبال نکنید. ثبات منطقه را به هم نریزید. به مردمتان آزادی و عدالت بدهید. فکر خاموشی صدای ایران را از ذهنتان خارج کنید. ملت ایران راهش را ادامه می‌دهد و نمی‌خواهد به دوران قاجار و پهلوی برگردد. ما به آن دوران خفت‌بار بازنخواهیم گشت و بهای ادامه این مسیر را می‌پردازیم.

سرلشکر رضایی در پایان به جان‌فشانی‌ها و ایثار عشایر اشاره کرد و گفت: رزمندگان خوزستانی و اهالی باغملک در دفاع از ارزش‌ها و حریم اهل‌بیت جنگیده‌اند و می‌جنگند. شهدای عشایری برنوی بلند جمهوری اسلامی را کیلومترها آن‌سوتر به‌سوی دشمنان اسلام و مملکت نشانه رفته‌اید و آن‌ها بدانند هر چه سلاح مدرن داشته باشند بازهم در برابر بزرگی این ملت با خفت به خاک می‌افتند.

دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای باغملک، مسئولان سعودی نمی‌فهمند که نمی‌فهمند!دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای باغملک، مسئولان سعودی نمی‌فهمند که نمی‌فهمند!مسئولان سعودی نمی‌فهمند که نمی‌فهمند

ارسال نظر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
درود بر این بزرگ مرد غیور
علی یار غیبی حاجیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
0
0
ممنون ازمطالب خوبتون...
من به دلیل علاقه شدیدی که به فرمانده دارم کلیه اخبار مربوط به ایشون رو رصد می کنم...
هادي
|
Germany
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
0
0
سلام اقا محسن،
سيد حسن شكوري، فرمانده گردان امام حسين (ع) لشكر ٣١ عاشورا به علت تكرش هاي باقيمانده از دوران دفاع مقدس در گردن و سر به شهادت رسيد،
اگر نقدور بود پيامي بديد به مناسبت شهادت ايشان