دکتر محسن رضایی در معراج الشهدای اهواز در اجتماع كاروان هاي راهيان نور:
کد خبر: ۳۴۱۲|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: كار براي خدا، انگيزه مشترك رزمندگان دفاع مقدس و انقلابيون امروز است و امروز هم اگر کسی برای اقتصاد کشور زحمت بکشد و به مردم کمک کند، خدا از او راضی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر خود به خوزستان، شنبه شب پنجم فروردین با حضور در معراج الشهدای اهواز در جمع کاروان های راهیان نور به سخنرانی پرداخت.

دکتر محسن رضایی ورود کاروان های راهیان نور به کربلای ایران را خوشامد گفت و با تبریک سال نو، آرزو کرد که سال 1396 سال پیروزی در جبهه مقاومت و پیشرفت ایران اسلامی باشد.
كار براي خدا، انگيزه مشترك رزمندگان دفاع مقدس و انقلابيون امروز است
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با ذکر خاطره ای از عملیات والفجر 8 و فتح فاو گفت: زمانی که در نزدیکی قرارگاه  فرماندهی ما، یک هواپیمای عراقی بمباران کرد، به ذهن ما رسید که به یک تکیه گاه معنوی نیاز داریم. با مرحوم آیت الله واعظ طبسی تماس گرفتم و از ایشان پرچم بارگاه امام رضا (ع) را درخواست کردم. پرچم به دست ما رسید و من به آقای مرتضی قربانی رساندم و گفتم پیش از طلوع آفتاب، آن را بر گلدسته مسجد فاو به اهتزاز در آورید. حدود 2000 غواص از آب و از موانع خاک دشمن عبور  و در عمق خاک عراق، پیشروی می کردند. نیم ساعت از عملیات گذشته بود که رزمندگان تماس گرفتند و گفتند یک نور افکن بر پهنه رود روشن است. از من کسب تکلیف کردند كه گفتم شلیک نکنید. بعدها که رزمندگان ما پیروز شدند، از فرمانده عراقی که اسیر شده بود، سوال کردیم ماجرای نورافکن چه بود؟ گفت: مدتها بود که نورافکن ما نیاز به تعمیر داشت و بتازگی آن را برای ما تعمیر کرده بودند. آن شب نورافكن را فقط برای آزمایش روشن کرده بودیم. از او پرسیدیم، آیا غواص های ما را که آن زمان داشتند از آب عبور می کردند نديديد ؟ گفت: نه، ما اصلا چیزی در آب ندیدیم. این چنین بود که علاوه بر مطالعات اولیه و برنامه ریزی های عملیاتی، مانند بسیاری دیگر از موارد، خداوند متعال ، اين  تکیه گاه عظيم معنوی ، نواقص ما را در عملیات پوشش مي داد. 

دکتر محسن  رضایی افزود: اسلام واقعی، کار برای خدا و جلب رضایت خدا، عواملي بودند كه  که رزمندگان ما را به این جبهه ها آورد. امروز هم اگر کسی برای اقتصاد کشور زحمت بکشد و به مردم کمک کند، خدا از او راضی خواهد بود. با این کار آمریکا را هم  که دشمن انقلاب است ، مایوس کرده ایم.  دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر ضرورت شناخت مرام  و اعتقادات شهدا اضافه كرد: "یکی از مهمترین ویژگی های شهدا، اهمیت نماز اول وقت بود و  رزمندگان ما نماز اول وقتشان ترک نمی شد.  دكتر محسن رضايي در پايان اظهار اميدواري كرد كه كاروان هاي راهيان نور با دست پر و سلامت به شهرهایتان برگردند.
ارسال نظر