سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی در یادواره شهید پیچک خواستار شد
کد خبر: ۳۴۳۶|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید غلامعلی پیچک و شهدای عملیات بازی دراز گفت: اگر راه انقلاب در اقتصاد وفرهنگ ادامه پیدا می کرد، خبری از تورم و بیکاری و رکود نبود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز جمعه 25 فروردین در یادواره شهید غلامعلی پیچک و شهدای عملیات بازی دراز گفت:.شهیدان پیچک، وزوایی، موحد دانش و وصالی، شهدا و فرماندهان گمنامی هستند که کمتر براي آنها بزگداشت برگزار شده است.. یکی از عجایب انقلاب ما تبدیل  این جوانان به قهرمانان ملی و نجات ملت از تنهایی در برابر دژخیمان عالم بود حضرت امام (ره) در ایام شهادت شهید پیچک نامه ای نوشتند و تحول در جوانان را فتح الفتوح نامیدند. رهبر انقلاب نيز  شهیدان باقری ها و باکری ها و خرازی ها را اعجاز  انقلاب توصيف كردند  و تبدیل این جوانان را به فرماندهان استراتژیک، معجزه دانستند.مقابله با انحراف با الهام از شهيدان

دکتر محسن رضایی افزود: شهید بزرگوار غلامعلی پیچک، استعداد و زمینه اي آماده داشت؛ به طوري که امام موجب تحول در او وجوانان ديگر مانند او شد. او جواني با استعداد بود در کنکور ، دررشته  انرژی اتمی قبول شد، در مبارزه با شاه و غائله  کردستان قهرمانانه رفتار کرد و در آزادسازی باشگاه افسران سنندج و نيز آزادسازی بازی دراز ، نقش آفرین شد. او پیشگام قرارگاه ارتش و سپاه بود كه با شهيد بروجردي در جبهه غرب، رشادت ها كرد. بر خلاف دستور بنی صدر، ارتش و سپاه را به هم نزدیک کرد و در سرپل ذهاب با امیربدری  به آن اقدام  بزرگ  دست زد. عملیات بازی دراز از پیچیده ترین عملیات های دفاع مقدس بود.  در آن عمليات از چهار جبهه به ارتفاعات حمله شد و جوانانی که هنوز به بیست و سه سالگی نرسیده بودند، در جريان  آن  عمليات حماسه آفريدند.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت بازگویی حماسه های دفاع مقدس ادامه داد: این معجزات نباید در حوادث سیاسی گم شده و  این نقاط  عزیمت  درخشان جوانان مار كمرنگ  شود. زيرا اگر این راه ها گم شود، ملت مارنظام آسیب خواهد دید. 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اين مطلب كه شهید پیچک، قهرمان مقابله با انحرافات بود و در وصیتنامه اش، خیانت و انحراف را بزرگترین آفت برای انقلاب اسلامی می دانست،  گفت : ما از سرنگونی حكومت  نمی هراسیم،  اما از  وجود انحراف نگران مي شويم .
دکتر محسن رضایی با اظهار تاسف از وجود پاره ای انحرافات در برخی افراد و دستگاه ها  افزود: متاسفانه در بدنه دانشگاه ها، کارخانجات و ادارات، انحرافات زیادی پیدا شده كه در مقابله با آنها  باید از انديشه هاي  استاد شهيد مطهری و  رفتار امثال شهید پیچک، الگو بگیریم. اگر این انحرافات نبود و راه انقلاب در اقتصاد ادامه پیدا می کرد، از تورم ، بیکاری و رکود هم خبري  نبود. این همه منابع و نیروی جوان می توانند خرمشهرهای دیگری را فتح کنند. ما در بعد نظامی تحریم های بی شماري  را تحمل  و پیشرفت کرده ایم اما راه انقلاب را  در اقتصاد و فرهنگ،  لیبرال ها  و دیگر منحرفان کور کرده اند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح دستاوردهای انقلابی گری در تقویت بنیه دفاعی و امنیت آفرینی گفت: اگر آن راه ادامه پیدا کند، جوانان ما حماسه شهید پیچک ها را تکرار می کنند. جوانان مؤمن و انقلابي می توانند تهدیدهای ناشي از  تحریم های اقتصادی را به شکوفایی اقتصاد تبدیل  و از ارزش های انقلاب در عرصه اقتصاد و فرهنگ حمایت كنند. در ابتدای این مراسم، دکتر شفیعی از فرماندهان عملیات بازی درازسخن گفت. 
یادواره شهید غلامعلی پیچک و شهدای عملیات بازی دراز، با حضور جمع زیادی از خانواده شهدای این عملیات غرور آفرین، فرماندهان ارتش و سپاه و رزمندگان حاضر در این عملیات از سپاه حضرت محمد(ص) و اعضای شورای شهر تهران در سالن اجتماعات لانه سابق جاسوسی آمریکا برگزار شد و در پايان اين مراسم  با حضور دكتر محسن رضايي ،  از مادر شهید غلامعلی پیچک ، امیر بدری و جمعی از خانواده های شهدای عملیات بازی دراز تجلیل شد.

ارسال نظر