کد خبر: ۳۵۵|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم کاشمر در محل مسجد جامع این شهرستان گفت: با محافظه کاری و گفتن مدام این جمله که مشکل حل می‌شود، راه به جایی نخواهیم برد؛ باید تحول عظیمی در بحث اقتصاد صورت گیرد.
تحول عظیمی باید در اقتصاد صورت گیرد / با محافظه کاری مشکل حل نمی‌شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در جمع مردم کاشمر در محل مسجد جامع این شهرستان، با اعلام اینکه یارانه‌ای که امروز به مردم داده می‌شود، ارزش 15 هزار تومان اسفند سال گذشته را برای یک خانواده دارد، افزود: تحریم آنچنان که گفته می‌شود نیست، سوء مدیریت‌ها بعضا جلوی ارائه خدمت به مردم را بسته است.

رضایی اداره کردن کشور را به برنامه مدون داشتن مشروط دانست و گفت: به جرأت می‌گویم با این وضعیت اقتصاد و فرهنگ ما به هدفی که شهدا داشتند نمی‌رسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با محافظه کاری و گفتن مدام این جمله که مشکل حل می‌شود، راه به جایی نخواهیم برد؛ باید تحول عظیمی در بحث اقتصاد صورت گیرد.

وی یارانه سبز را در راستای کمک به کشاورزان کاری بزرگ دانست و افزود: در دولت آینده این یارانه به فضل الهی اجرایی می‌شود، زیرا بستر اقتصاد کشور ما و اقتصاد خانواده‌ها وابسته به کشاورزی است.

 رضایی اظهار کرد: کاشمر مهد علم و فقاهت بوده و خواهد ماند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام کاشمر را از شهرهای با استعداد ذکر کرد و افزود: این شهرستان در رسیدن حق خود علیرغم تلاش‎ها و خدمات داده شده، به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی این منطقه هنوز سنتی کار می‎شود، اظهار داشت: نیاز است در زمینه کشاورزی به کشت‎های مکانیزه و روش صنعتی در کاشمر توجه ویژه‌ای شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه کاشمر بیش از هزار شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب داشته است، یاد شهدای سردار رشید دوران دفاع مقدس این شهرستان از جمله شهید عاصمی، امینی مقدم، یزدانی، نیازمند و دیگر سرداران این منطقه را گرامی داشت و گفت: شهدا از ما انتظاراتی دارند و باید در مسیر پیام شهدا حرکت کنیم.

رضایی با بیان اینکه مدرس، اسطوره اخلاق و شهامت بود و تا ابد زنده و در تاریخ کشور و جهان چون یک اسطوره می‌ماند، گفت: ایشان مرد اخلاق و عمل بود و هیچ‌گاه در برابر ظلم و ستم کوتاه نیامد و شهامت سخن داشت.

وی ضرورت توجه به منش و راه این شهید را یادآور شد و اظهار داشت: آیت‌الله مدرس، جمله سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست را زمانی بر زبان آورد که خفقان کشور را گرفته بود.

رضایی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کاشمر نیازمند توجه بیشتری است، خاطرنشان کرد: در این شهرستان زعفران یک محصول استراتژیک است و می‌تواند اقتصاد منطقه را دگرگون نماید، ولی عدم تدبیر لازم باعث شده که هنوز نه این منطقه و نه سایر شهرستان‌ها به جایگاه لازم نرسند.

ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه کاشمر نیز در این مراسم گفت: کاشمر در فضاهای زیارتی و سیاحتی رتبه دوم در استان را دارد، ولی کمبودها و خشکسالی‎ها در این شهرستان مشهود است.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود مردم که با مشکلات می‌سازند، توسط دولت مردان هم توجهی خاص به این مردم بشود.

وی خدمات انجام شده را با توجه به مشکلات کشور مناسب دانست، ولی از دولت مردان خواستار کمک بیشتر به مردم شد.

 

ارسال نظر